Ewelina Górniak - Pandora

Pandora: 2021 rok przyniesie wzrost inwestycji w mniejsze obiekty

Trudno jest precyzyjnie przewidzieć w jaki sposób zmienią się centra handlowe i co wydarzy się w kolejnych miesiącach. W tym momencie jesteśmy po trzecim lockdownie, ale nie wiemy czy na tym się skończy – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Ewelina Górniak Sales Director, Pandora Jewelry CEE


Ewelina Górniak, Pandora: Od początku pandemii, wprowadzone w galeriach obostrzenia, najbardziej dotknęły kina i restauracje. Klienci coraz mniej czasu spędzają w centrach handlowych, między innymi ze względu na ograniczoną ofertę rozrywkową. Zaryzykowałabym stwierdzenie, że sytuacja na wiosnę powinna się unormować i klienci zaczną wracać do galerii, spragnieni rozrywki i kontaktów społecznych. Myślę, że mogą wtedy spędzać więcej czasu na zakupach niż przed pandemią, co sprawi, że centra będą szukały nowych sposobów na uatrakcyjnienie swojej oferty. Dlatego strefa rozrywkowa może mieć duże znaczenie po zniesieniu obostrzeń. Obecna sytuacja nie wpłynęła negatywnie tylko na branżę rozrywkową i gastronomiczną, ale także na modową. Niektóre marki były zmuszone do wyjścia z rynku, co oznacza, że wynajmujący będą szukać alternatywnych najemców na ich miejsca. Będzie to dla nich okazja do wprowadzenia nowych marek i zachęcenia klientów do odwiedzania galerii.

Pandemia oraz obecne obostrzenia sanitarne mocno negatywnie wpłynęły na ofertę rozrywkową centrów handlowych, w tym eventy. Ciężko jest stwierdzić kiedy sytuacja wróci do normy i galerie będą mogły znowu organizować różnego rodzaju atrakcje dla swoich klientów. Niestety zmiany są bardzo dynamiczne i trudne do przewidzenia. Obecnie 80% Polaków odwiedza centra handlowe głównie w celach zakupowych. Myślę, że dużym wyzwaniem dla centrów handlowych będzie odbudowanie straconej bazy klientów i zachęcenie ich do spędzania tam większej ilości czasu. Z tego względu, oprócz oferty handlowej, duże znaczenie będzie miało zapewnienie odpowiedniej formy rozrywki, jak i ciekawych eventów. Po długiej przerwie klienci na pewno będą spragnieni tego typu wrażeń.

W 2020 roku zauważyliśmy wzrost znaczenia małych galerii i parków handlowych, w których w okresie przed pandemią był mniejszy ruch. Konsekwencje wprowadzenia rządowych obostrzeń bardziej odczuły duże galerie, które odnotowały największy spadek klientów. Kupujący unikają zatłoczonych centrów handlowych, wybierając te mniejsze, oferujące możliwość zakupów codziennych. Uważam, że 2021 rok przyniesie wzrost inwestycji właśnie w te mniejsze obiekty. Wynika to głównie ze zmian stylu życia i zachowań konsumenckich. Ludzie coraz częściej korzystają z punktów usługowych w pobliżu miejsca zamieszkania. Oczywiście nie oznacza to, że zrezygnują całkowicie z zakupów w dużych centrach handlowych. Ich oferta musi pozostać atrakcyjna, ponieważ to one zapewniają duży wybór marek modowych oraz oferują atrakcje i rozrywki, takie jak kina czy restauracje. Z tego względu, niezwykle ważna będzie obecność kluczowych najemców, którzy przyciągają klientów do galerii handlowych, jak również sklepów spożywczych oraz wszelkich elementów związanych z rozrywką.


Źródło: Pandora

Fotografia: Pandora

Data publikacji: 9 lutego 2021