Ewelina Górniak - Pandora

Pandora: Wysokiej jakości produkty oraz dobre wyniki biznesowe mogą iść w parze z wysokimi standardami etycznymi

Lata 2020-2021 były dość specyficzne ze względu na pandemię koronawirusa. Ogromna ilość zużywanych przez nas w tym czasie maseczek, rękawiczek jednorazowych, czy dodatkowych opakowań foliowych sprawiła, że niejednokrotnie mieliśmy wrażanie, iż to co udało się wypracować w poprzednich latach przepadło – twierdzi Ewelina Górniak, Sales Director, Pandora.


Ewelina Górniak, Pandora: Na nowo zalała nas fala plastiku. Paradoksalnie, mimo zwiększenia produkcji wyżej wymienionych elementów, Polacy zdecydowanie bardziej zaczęli zwracać uwagę właśnie na kwestię ekologii.

Być może to właśnie czas pandemii i lockdownów dał nam wszystkim przestrzeń do refleksji, głębszego zastanowienia nad tym, w jakim stanie jest nasza planeta i jak możemy jej pomóc. Z raportu wynika, że Polacy doskonale wiedzą, z czym nie radzi sobie nasz kraj i że do największych naszych problemów należą zanieczyszczenie powietrza i wód oraz kwestia śmieci. Świadomość ekologiczna mieszkańców Polski uległa zmianie, co na pewno wpłynęło także na ich zachowania zakupowe.

W tej chwili obserwujemy, iż konsumenci coraz większą uwagę zwracają nie tylko na jakość czy cenę danych produktów, ale i na to, w jaki sposób są one wytwarzane. Wybierają rozwiązania bardziej ekologiczne, nawet wtedy, gdy oznacza to dla nich dodatkowy koszt. Obserwując te zachowania, szczególnie wśród młodszych pokoleń, głęboko wierzę, że uda nam się utrzymać ten trend.

W przypadku nieruchomości handlowych powinniśmy postawić na odnawialne źródła energii, opakowania ekologiczne oraz z recykling. Centra i galerie handlowe powinny promować nowe rozwiązania, inspirować konsumentów oraz ułatwiać im działania proekologiczne – jak choćby łatwy dostęp do segregacji śmieci. Myślę, że każda branża znajdzie u siebie wiele procesów – zaczynając od produkcji, przez transport, aż po sprzedaż – które da się ulepszyć tak, abyby ograniczyć lub całkowicie wyeliminować ich szkodliwy wpływ na środowisko. Na szczęście coraz więcej marek stawia na rozwiązania ekologiczne i szerzy tę świadomość wśród konsumentów.

Wierzymy, że wysokiej jakości produkty oraz dobre wyniki biznesowe mogą iść w parze z wysokimi standardami etycznymi. Naszą biżuterię tworzymy z poszanowaniem zasobów, środowiska i ludzi. Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne praktyki biznesowe przyświecały działalności Pandory od samego początku. Naszym celem, jako największego światowego producenta biżuterii jest ograniczenie negatywnego wpływu na klimat i osiągnięcie neutralnego bilansu emisji związków węgla w działalności własnej do 2025 roku. Te postanowienia dotyczą nie tylko fabryk, ale także wszystkich salonów stacjonarnych, punktów dystrybucyjnych i biur firmy. I już teraz podejmujemy znaczące kroki w tym kierunku.

Obecnie 100% energii używanej w naszych zakładach produkcyjnych w Tajlandii pochodzi ze źródeł odnawialnych. Do wyrobu biżuterii używamy głównie matali z recyklingu i kamieni tworzonych przez człowieka, które mają zdecydowanie mniej negatywny wpływ na środowisko niż surowce wydobywane. Dodatkowo zadeklarowaliśmy, że do 2025 roku nasze produkty wykonywane będą w 100% z metali z recyklingu. Dołączyliśmy także do międzynarodowej inicjatywy Sience Based Targets, w ramach której zobowiązaliśmy się do ograniczenia emisji związków węgla, zgodnie z założeniami Porozumienia Paryskiego. Dążymy do współpracy z dostawcami, którzy podzielają nasze podejście do zrównoważonego rozwoju. W ostatnich latach Pandora dostosowała swój program odpowiedzialnego pozyskiwania surowców do celów zrównoważonego rozwoju.

Uważam, że w ślad za coraz większą świadomością ekologiczną polskiego społeczeństwa powinny iść nowoczesne rozwiązania wprowadzane przez nasz rząd. Polska na tle pozostałych rynków UE ma wiele do poprawy. Jeżeli nie wprowadzimy odgórnych, systemowych zmian na pewno będzie to miało duży wpływ na koszty i jakość życia przyszłych pokoleń.


Źródło: Pandora

Fotografia: Pandora

Data publikacji: 24 lutego 2022