Robert Boguszewski Dyrektor Generalny sieci sklepów KiK

Pierwsza połowa 2022 roku oczami KiK

Przekroczenie liczby 420 sklepów w Polsce, osiągnięcie wyniku 4000 sklepów w Europie, ekspansja pomimo pandemii oraz pomoc uchodźcom wojennym z Ukrainy – pierwsza połowa 2022 była dla sieci sklepów KiK bardzo intensywna, ale i owocna. O wyzwaniach i planach opowiada Robert Boguszewski, Dyrektor Generalny sieci sklepów KiK.


Na przestrzeni ostatnich dwóch lat świat zmienił się diametralnie. Aktualnie mierzymy się z zupełnie innymi problemami i wyzwaniami, dlatego tym bardziej imponująco brzmi informacja, że sieć sklepów KiK już kolejny rok z rzędu może się pochwalić działaniami ekspansyjnymi na poziomie około 50 sklepów rocznie.

– Od kilku lat sukcesywnie, zwiększamy liczbę naszych sklepów w Polsce i nic nie wskazuje na to, aby to podejście miało się zmienić. Chcemy poszerzać naszą sieć, a co więcej wiemy, że sami klienci także na to liczą, co widać chociażby po wielu zapytaniach spływających do nas za pośrednictwem mediów społecznościowych – komentuje Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje: choć na co dzień skupiamy się przede wszystkim na rozwoju marki w Polsce, cieszymy się, że nasza ekspansja przyczyniła się też do rozwoju sieci w Europie. W marcu KiK osiągnął kolejny ważny etap – liczbę 4000 sklepów w Europie.

5 000 000 euro pomocy
I połowa 2022 roku to także dramatyczna sytuacja na Wschodzie Europy, ale i fala pomocy humanitarnej płynąca zewsząd. Od początku wojny w Ukrainie można było zaobserwować, jak organizowali się Polacy, a także biznes. Do grona firm wspierających uchodźców dołączyła też sieć sklepów KiK, realizując działania pomocowe na terenie Polski, Słowacji, Węgier i Czech. Zostało przekazanych 60 000 produktów o łącznej wartości 250 000 euro, a docelowo wsparcie osób uciekających przed wojną ma przekroczyć 5 000 000 euro.

– Obserwując wydarzenia za naszą wschodnią granicą, od razu wiedzieliśmy, że chcemy pomóc. W asortymencie sklepów KiK znajduje się wiele produktów, które w tamtym okresie można było określić jako niezbędne dla uchodźców – bielizna, ciepłe kurtki, czapki, rękawiczki, szaliki, bielizna termiczna – oferujemy je w różnych rozmiarach, w wersji męskiej, damskiej i dziecięcej. Z tą świadomością przeszliśmy do działania. Zdecydowaliśmy się pomagać dwutorowo – tym, którzy potrzebowali wsparcia „na już”, jeszcze w marcu przekazaliśmy produkty z asortymentu tekstylnego, zaś aktualnie przekazujemy karty zakupowe do wykorzystania w sklepach KiK, szczególnie przydatne tym, którzy zdecydowali się pozostać w Polsce na dłużej. Szacujemy, że całościowy budżet naszych działań, obejmujący Polskę, Słowację, Węgry oraz Czechy przekroczy 5 000 000 euro – mówi Robert Boguszewski.

Konsekwencja przede wszystkim
Firma KiK niezmiennie od 10 lat realizuje plany rozwoju na polskim rynku. Założenia ekspansyjne odnoszą się nie tylko do ilości nowych sklepów, ale także do warunków, jakie musi spełnić dana lokalizacja. Wśród nich powierzchnia handlowa – preferowana to około 650 mkw., komfortowy dostęp do minimum 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Tak jak niezmienne pozostają oczekiwania wobec obiektów, tak nie zmienia się też misja KiK oferowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

Cieszymy się, że możemy się przyczynić do wzrostu popularności dyskontów niespożywczych. Sam koncept zakłada oferowanie szerokiego wachlarza produktów w dobrej jakości i atrakcyjnej cenie.

podkreśla Robert Boguszewski, Dyrektor Generalny sieci sklepów KiK.

Zainteresowanie tak skonstruowaną ofertą sukcesywnie rośnie. Szczególnie jeśli mowa o tzw. produktach basicowych, które stanowią podstawę naszego asortymentu tekstylnego. Poprzez naszą politykę cenową, która zawiera się w haśle „stale niskie ceny”, nie zmuszamy klienta do kompromisów – w KiK można kupić to, co modne, dobrej jakości, a w dodatku niedrogie – dodaje Robert Boguszewski.

Jak prezentują się plany sieci na drugą połowę 2022 roku? – Mam ogromną nadzieję, że w nadchodzących miesiącach będziemy mogli informować o kolejnych otwarciach i wciąż poszerzającej się sieci sklepów KiK. Jednak chyba każda firma przekonała się, że aktualnie trudno być pewnym realizacji określonych planów. Zakładamy otworzenie ponad 50 nowych sklepów KiK w 2022 roku, jednak to, jakim wynikiem będziemy mogli się pochwalić na koniec grudnia, zależy już nie tylko od nas, ale i od tego, czy urzeczywistnianie naszych założeń będzie w ogóle możliwe – podsumowuje Robert Boguszewski.

Źródło: KiK

Fotografia: KiK

Data publikacji: 11 lipca 2022