Polenergia eMobility rozwija sieć stacji ładowania na terenach galerii handlowych

Rosnąca popularność samochodów elektrycznych sprawia, że za tą zmianą na rynku motoryzacyjnym musi nadążyć infrastruktura ładowania. Jednym z miejsc, które odgrywają kluczową rolę w rozwoju tej infrastruktury są galerie i parki handlowe. Jakie korzyści może przynieść budowa stacji ładowania dla użytkowników pojazdów elektrycznych, właścicieli parków handlowych oraz środowiska naturalnego? Sprawdźmy to.


Rozwój technologii motoryzacyjnych napędzanych energią elektryczną jest jednym z kluczowych trendów współczesnego transportu. Coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodów elektrycznych, przyciąganych nie tylko oszczędnością, ale także świadomością ekologiczną. Na koniec stycznia 2024 roku po polskich drogach jeździło 100 737 elektrycznych samochodów osobowych. To wzrost o ponad 50% r/r. Flota w pełni elektrycznych, osobowych aut liczyła 52 356 szt., a pozostałe pojazdy stanowiły samochody plug-in (dane PSPA). Jednakże, pomimo tego rosnącego popytu, infrastruktura ładowania w wielu miejscach pozostaje niewystarczająca.

– Parki handlowe, jako miejsca, do których ludzie często przyjeżdżają na dłuższe zakupy lub spędzenie czasu, mają potencjał stania się kluczowymi miejscami ładowania dla samochodów elektrycznych. Budowa stacji ładowania w parkach handlowych nie tylko ułatwia dostęp do ładowania dla użytkowników tych pojazdów, ale także przyczynia się do zwiększenia atrakcyjności tych miejsc – przekonuje Artur Kalicki, członek zarządu Polenergia eMobility.

Dla użytkowników samochodów elektrycznych, obecność stacji ładowania w parkach handlowych oznacza większą swobodę podróżowania. Nie muszą martwić się o dostępność punktów ładowania w trakcie swoich codziennych aktywności, ponieważ będą mieli możliwość ładowania swoich pojazdów podczas wizyt w parkach handlowych. Na koniec 2022 roku, stacje ładowania wybudowane w galeriach handlowych stanowiły 17% całej infrastruktury w Polsce.

– Dla właścicieli parków handlowych, budowa stacji ładowania samochodów elektrycznych we współpracy z Polenergia eMobility przynosi dodatkowe korzyści. Po pierwsze, stacje ładowania samochodów elektrycznych przyciągają nowych klientów, którzy poszukują miejsc, gdzie mogą ładować swoje samochody podczas zakupów. Po drugie, stanowią dodatkowy dochód dla galerii i parków handlowych poprzez np. dzierżawę miejsc postojowych – dodaje Emilia Szymaniuk, kierowniczka zespołu ds. rozwoju sieci w Polenergii eMobility.

Dekarbonizacja transportu jest istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Bez wątpienia powinna być potraktowana przez galerie handlowe realizujące strategie zrównoważonego rozwoju (ESG) jako istotny element w ocenie istotności (materiality assessment).

Budowa stacji ładowania samochodów elektrycznych w parkach handlowych jest krokiem w dobrym kierunku, zarówno z punktu widzenia użytkowników pojazdów elektrycznych, jak i właścicieli parków handlowych oraz środowiska naturalnego. Jest to inwestycja, która przynosi korzyści zarówno dla biznesu, jak i dla społeczeństwa jako całości.

Polenergia eMobility oferuje partnerstwo i możliwość wspólnej budowy infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Spółka rozwija sieć nowoczesnych stacji ładowania o dużych mocach, do 350 kW. Co ważne, inwestycja w elektromobilność nie powoduje kosztów po stronie właściciela i zarządcy obiektu.

Więcej informacji można otrzymać pod adresem lokalizacje.pem@polenergia.pl oraz na stronie polenergia-emobility.pl.

Źródło: Polenergia eMobility

Fotografia: Polenergia eMobility

Data publikacji: 20 maja 2024