Wojciech Tulwin-Recman

Recman: Aktualne trendy rynkowe zmuszają marketerów do automatyzacji działań

Świat zmienia się bardzo szybko nie tylko ze względu na rozwój technologii informacyjnej, ale również na wyzwania, którym marketerzy muszą sprawnie i skutecznie stawić czoła. Co więcej rola marketingu w organizacjach po okresie pandemii wzrosła jeszcze bardziej – zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor Marketingu i PR sieci Recman.


Rozwój technologii w połączeniu z aktualną sytuacją rynkową w obliczu pandemii oraz wojny na Ukrainie wymusił dostosowanie się do otoczenia. Część z firm, która była zamknięta na zmiany, nie utrzymała się na rynku. Skuteczna reklama nadal pozostaje dźwignią handlu.

Aby zachęcać klientów do naszej oferty potrzebujemy coraz więcej wiedzy oraz dopasowanych działań marketingowych. Jednocześnie natłok informacji i dostępność wielu narzędzi marketingowych powodują, że komunikację należy planować w sposób przemyślany z nastawieniem na osiągnięcie nie tylko celów w krótkim terminie, ale przede wszystkim tych długoterminowych, które będą mieć realny wpływ na postrzeganie naszej marki.

Jako kluczowe obszary, na których powinniśmy się koncentrować, wskazałbym digitalizację i automatyzację działań. Szczególne znaczenie ma aktualnie jakość komunikacji oraz kampanii realizowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych, strony internetowej, aplikacji, wyszukiwarek czy newsletterów. Jednocześnie rosnące znaczenie odpowiedzialności organizacji za wpływ na społeczeństwo i środowisko powoduje redukcję nakładów na tradycyjny marketing.

W branży fashion ważną rolę w komunikacji z klientem odgrywają social media. W trakcie pandemii bardzo popularne stały się relacje live, a marki modowe często stawiały na działania reklamowe z udziałem influencerów. Czy będą oni sprzedawali efektywniej niż wykwalifikowana obsługa sklepu? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Zasięgi znanych influencerów mogą imponować, ale wielu klientów nadal największe zaufanie ma do doradców, którzy ich obsługują, dlatego decyzję zakupową podejmują bezpośrednio w salonie. W dużej mierze uzależnione jest to od branży oraz profilu klienta. W branży klasycznej mody męskiej profesjonalna obsługa była, jest i pozostanie kluczowa. Zakup garnituru wymaga fachowego doradztwa, co jest w stanie zapewnić doświadczony personel. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od kanału komunikacja marki powinna być spójna.

Biorąc pod uwagę rozwój technologiczny współczesny marketer powinien podążać za trendami i swobodnie korzystać z nowoczesnych narzędzi i platform marketingowych. To osoba, która z jednej strony potrafi tworzyć angażujący content wchodząc w dialog z klientem, a z drugiej strony potrafi właściwie analizować oraz interpretować dane, w celu wyciągnięcia odpowiednich wniosków z realizowanych kampanii. Dzięki dostępnym narzędziom marketerzy mogą precyzyjnej pokazywać efektywność podejmowanych działań.

Aktualne trendy rynkowe zmuszają marketerów do automatyzacji działań – szczególnie w obszarze związanym z segmentacją klientów oraz profilowaniem oferty. Wiedza o klientach często pochodzi z różnych źródeł, dlatego istotne jest, aby mieć szerszą perspektywę. Im lepiej dostosujemy prowadzone działania do oczekiwań klientów, tym możemy liczyć na lepsze wyniki. A im szybciej będziemy reagować i dostosować komunikację do bieżących wydarzeń, tym zwiększymy świadomość marki u odbiorcy oraz skuteczniej nawiążemy z nim relacje.


Sesje fotograficzne sklepów i obiektów handlowych

Świat zmienia się bardzo szybko nie tylko ze względu na rozwój technologii informacyjnej, ale również na wyzwania, którym marketerzy muszą sprawnie i skutecznie stawić czoła. Co więcej rola marketingu w organizacjach po okresie pandemii wzrosła jeszcze bardziej - zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor Marketingu i PR sieci Recman.

Źródło: Recman

Fotografia: Recman

Data publikacji: 13 października 2022