Wojciech Tulwin-Recman

Recman: Chętnie testujemy niestandardowe rozwiązania, szukając alternatywnych możliwości dotarcia do klientów

W ostatnich latach znaczący wpływ na zmianę zachowań i sposobu myślenia konsumentów miała pandemia. Klienci spędzali mniej czasu w galeriach, a dokonywali konkretnych, przemyślanych wcześniej zakupów. Wzrosło również zainteresowanie zakupami online, które stały się coraz popularniejsze – zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.


Wojciech Tulwin, Recman: Sytuacja zaczęła powoli wracać do tej sprzed pandemii na początku roku, ale wydarzenia za wschodnią granicą spowodowały niepokój w społeczeństwie, a przez to ponowne ograniczenie wydatków m.in. na odzież. Po kilku tygodniach klienci zaczęli przyzwyczajać się do dzisiejszej rzeczywistości i z powrotem ruszyli na wiosenne zakupy odwiedzając centra handlowe.

Z perspektywy naszej branży po dwóch bardzo trudnych latach odnotowaliśmy pierwsze wzrosty sprzedaży odzieży wizytowej, tj. garniturów, marynarek, koszul i dodatków, ze względu na powrót do organizacji wydarzeń i ceremonii takich jak śluby, wesela czy komunie, które mogą odbywać się bez żadnych ograniczeń.

Po wielu miesiącach obostrzeń i długim funkcjonowaniu galerii w reżimie sanitarnym obserwujemy obecnie powrót do działań i sposobu funkcjonowania sprzed pandemii. Wraz z sezonem wiosenno-letnim są organizowane liczne eventy, a centra handlowe starają się różnymi aktywnościami zachęcić klientów do odwiedzin.

Galerie wspierają i chętnie podejmują wspólne działania z najemcami z celu promocji ich oferty, kładąc większy nacisk na komunikację online i kampanie w social mediach. Bardzo istotna jest stała komunikacja z klientami w formie regularnie wysyłanych zindywidualizowanych newsletterów, budowanie zasięgu poprzez kampanie w social mediach czy elastyczne reagowanie na aktualną sytuację zewnętrzną. Chętnie testujemy niestandardowe rozwiązania, szukając alternatywnych możliwości dotarcia do klientów. Pozytywnie oceniamy również współpracę z galeriami, polegające na zakupach z udziałem stylistów czy influencerów, prezentujących ofertę najemców w danym centrum handlowym.

Niezmiennie od wielu lat kluczową wartością budującą wizerunek naszej marki jest satysfakcja klienta, dlatego stale doskonalimy umiejętności oraz szkolimy personel w salonach Recman. Każdy klient jest dla nas wyjątkowy i naszym zadaniem jest sprawić, by tak się czuł. Dopiero najbliższe miesiące pokażą jak konsument zareaguje na rosnącą inflację, która w długi terminie staje się coraz bardziej niepokojącym zjawiskiem. Istnieje ryzyko, że konsumenci staną się bardziej wrażliwi na ceny i zaczną ograniczać wydatki. Jednocześnie klient jest coraz bardziej świadomy i wybiera marki, które identyfikują się z jego stylem życia. Duże znaczenie ma transparentność działań oraz aktywność proekologiczna. Kwestia ekologii staje się szczególnie w branży fashion ważnym tematem, który firmy będą musiały uwzględniać w swojej strategii.


Sesje fotograficzne centrów handlowych i sklepów

Banner-fotografia-nieruchomosci-2-Impatientstudio.pl_-1024x614

Źródło: Recman

Fotografia: Recman

Data publikacji: 4 sierpnia 2022