Wojciech Tulwin-Recman

Recman: Klienci częściej oczekują dedykowanej obsługi

Handel to jedna z najważniejszych gałęzi gospodarki, a centra handlowe i sklepy detaliczne stanowią jej nieodłączny element. Aby osiągać jak najlepsze wyniki, takie miejsca muszą być odpowiednio zarządzane, a ich marketing powinien być skuteczny i dostosowany do aktualnych trendów rynkowych oraz potrzeb klientów. Jak zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR marki Recman – z roku na rok klienci są też coraz bardziej świadomi, wymagający, a w dłuższej perspektywie czasu na znaczeniu zyskają segmentacja klientów oraz indywidualizacja ofert.


Jakie są obecnie najważniejsze narzędzia marketingowe stosowane przez centra handlowe i w sklepy detaliczne i jakie są najefektywniejsze sposoby ich wykorzystania?

Najważniejsze w mojej opinii są aktualnie działania online. Podstawą jest dobrze zaprojektowana oraz intuicyjna strona galerii handlowej – szczególnie w wersji mobile, lub dedykowana aplikacja dla klientów. Nieprzerwanie obserwujemy również stały wzrost znaczenia mediów społecznościowych galerii handlowych, na których centra mogą budować lokalną społeczność, przedstawiać najemców, informować o aktualnych promocjach i angażować klientów w różne akcje lub eventy. Poprzez regularną i spójną komunikację, a także systematyczną interakcję z klientami centra handlowe mogą skutecznie lojalizować Klientów. Istotna jest też komunikacja na linii wynajmujący – najemca. Coraz więcej galerii udostępnia do tego dedykowane platformy. Dzięki dwustronnej komunikacji najemcy mogą szybko informować o aktualnej ofercie, a jednocześnie zbierać informacje zwrotne, opinie na temat eventów, wydarzeń, dzielić się pomysłami na zwiększenie atrakcyjności galerii czy sprawnie reagować na oczekiwania klientów. Wśród licznych działań marketingowych warto też wspomnieć o eventach na terenie galerii, które nadal zachęcają klientów do odwiedzenia centrum. Synergia tych wszystkich działań zarówno po stronie centrum handlowego, jak i sieci handlowych, daje wymierne efekty, co przekłada się na zadowolenie obydwu stron.

Na jakie aspekty i trendy rynkowe warto dziś zwrócić uwagę podczas planowania działań marketingowych?

Nieustającym trendem jest rozwój mediów społecznościowych oraz coraz większy nacisk na tworzenie krótkich treści video publikowanych online. Ruchome obrazy w formie regularnych relacji budzą zainteresowanie klientów. Jednym z głównych tematów poruszanych w ostatnim czasie jest też ekologia. Szczególnie w branży fashion ten trend jest mocno widoczny. Najemcy często w swojej komunikacji podkreślają, jakie działania podejmują, aby dbać o otaczający nas świat. Galerie handlowe również zaczynają komunikować, co udaje im się realizować w tym aspekcie. Przykładem może być tutaj zastąpienie fizycznych kart podarunkowych cyfrową aplikacją dla stałych klientów. Z roku na rok klienci są też coraz bardziej świadomi, wymagający i częściej oczekują dedykowanej obsługi, dlatego z poziomu galerii handlowej warto oferować zakupy ze stylistą lub usługi concierge. W długim terminie kluczowe będą segmentacja klientów oraz indywidualizacja ofert.

Które akcje promocyjne przyciągają najefektywniej konsumentów do obiektów handlowych i sklepów detalicznych?

W naszej opinii dużą popularnością cieszą się eventy, które są odpowiednio wcześniej zaplanowane, wypromowane oraz angażują większość najemców. Klienci lubią nagrody, dlatego widzimy, że możliwość wzięcia udziału w losowaniu, gdzie do wygrania są atrakcyjne nagrody – zachęca ich do zakupów. Wartością dodaną przy takich projektach są również pokazy mody czy udział gwiazd oraz znanych influencerów. Przy aktualnej sytuacji rynkowej wielu klientów szuka też okazji cenowych, dlatego warto informować o atrakcyjnych promocjach, organizować nocne wyprzedaże lub inne prosprzedażowe akcje, w które zaangażują się wszyscy najemcy.

Czy proces komunikacji centrum handlowego i sklepów detalicznych jest dziś bardziej skuteczny online, czy też z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów reklamowych?

Wraz z rozwojem nowych technologii i mediów społecznościowych najbardziej skuteczną formą komunikacji z klientem jest wykorzystanie kanałów online: strona internetowa, dedykowana aplikacja oraz media społecznościowe. Aby komunikacja była skuteczna, należy ją prowadzić regularnie oraz publikować treści, którymi klient jest realnie zainteresowany. Bardzo ważny jest real-time marketing. Nawiązywanie w komunikacji do bieżących wydarzeń często zachęca drugą stronę do interakcji. Co więcej reklama online pozwala na skuteczniejsze targetowanie treści, a dobrze zarządzany program lojalnościowy buduje długotrwałe relacje z klientem oraz motywuje do regularnego korzystania z oferty centrum.

Dziękujemy za Pana opinię.
Dziękuję.

Źródło: Recman

Fotografia: Recman

Data publikacji: 14 sierpnia 2023