Wojciech Tulwin-Recman

Recman: Sama zniżka na zakupy już klientom nie wystarcza

Program lojalnościowy służy budowaniu trwałych relacji z klientem oraz motywowaniu do skorzystania z oferty marki. Klienci cenią sobie zindywidualizowaną formę komunikacji, dlatego każda firma powinna mieć własny program lojalnościowy. Jednak posiadanie tradycyjnego programu lojalnościowego to w obecnych czasach za mało, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić klienta do udostępnienia swoich danych – zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.


W ramach przystąpienia do danego programu konsumenci oczekują dostosowywanej oferty według własnych preferencji oraz historii zakupowej. Dzisiejsi klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i sama zniżka na zakupy już im nie wystarcza. Cenią sobie możliwość stałej komunikacji z marką, otrzymywania wskazówek i wiedzy merytorycznej z danego obszaru, dedykowanych rabatów na produkty, które ich interesują, a także dobrze zaprojektowanych oraz intuicyjnych rozwiązań cyfrowych.

Wiele programów zakłada różne poziomy, aby w zależności od wartości i częstotliwości zakupów móc segmentować klientów oraz przygotować odpowiedni zakres benefitów na dany poziom. Klienci to doceniają i aspirują do tego, aby piąć się w górę, angażując się jeszcze bardziej w markę i jej produkty. W zamian otrzymują realne benefity, m.in. w postaci nagród rzeczowych czy pierwszeństwa do skorzystania z najnowszej oferty przed innymi klientami.

Każdy dobrze skonstruowany program lojalnościowy powinien wychodzić naprzeciw indywidualnym potrzebom klientów. Im lepiej zadbamy o doświadczenia zakupowe, tym zyskujemy większą szansę na to, że klient do nas wróci i przyprowadzi za sobą potencjalnych, nowych członków. Dobrze opracowany program lojalnościowy zachęca do jego sprawdzania i bieżącego śledzenia. Im częściej marka wprowadza dedykowane i dostosowane oferty, tym częściej klient z nich korzysta.

Postęp technologiczny powoduje systematyczne zastąpienie standardowych, plastikowych kart stałego klienta aplikacjami mobilnymi oraz kartami w wersji elektronicznej. Klienci cenią sobie to rozwiązanie, ponieważ mają łatwy dostęp do konta i wszystkich informacji w jednym miejscu. Dodatkowo jest to zdecydowanie bardziej ekologiczne rozwiązanie.

Co warte podkreślenia – konsumenci są bardziej lojalni wobec marek, które angażują się w działania na rzecz środowiska. Mimo, że to nie wpływa bezpośrednio na sprzedaż, to ma szczególne znaczenie dla postrzegania marki.

Recman Club to program lojalnościowy dla klientów, którzy kupując produkty z kolekcji Recman chcą korzystać z wyjątkowych przywilejów. Jako marka sprzedająca swoje kolekcje online oraz offline, umożliwiamy korzystanie z jego udogodnień zarówno w salonach stacjonarnych, jak i sklepie internetowym. Nasi klienci otrzymują m.in. zindywidualizowane oferty dostosowane do własnych preferencji zakupowych, specjalne akcje rabatowe oraz pierwszeństwo informacji o nowościach i promocjach. Szczególnie istotna jest dla nas przejrzystość w sposobie pozyskiwania i wykorzystania danych.

Obecnie opracowujemy nową odsłonę Recman Club, która umożliwi zaawansowaną i częściowo zautomatyzowaną segmentację klientów oraz tworzenie jeszcze lepiej dostosowanych ofert do oczekiwań każdego z członków klubu.

Źródło: Recman

Fotografia: Recman

Data publikacji: 5 grudnia 2022