Witold Bacia - RedComm

RedComm: Szybkie decyzje to klucz do sukcesu

Każdy to wie, każdy to słyszał, każdy zdaje sobie z tego sprawę: wiedza to potęga. Im więcej wiemy o naszym kliencie tym lepiej dostosujemy do niego naszą ofertę, lepiej odpowiemy na jego potrzeby – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Witold Bacia, Szef Działu Strategii i Dyrektor Zarządzający agencją RedComm


Witold Bacia, RedComm: Niby nic nowego – przecież marketerzy od lat wspierają się w swoich strategicznych decyzjach badaniami. Ale teraz jest inaczej. Po pierwsze, technologia cyfrowa, którą mamy do dyspozycji pozwala nam zdobywać dane o klientach na szereg nowych sposobów. Po drugie, technologia pozwala nam agregować olbrzymie ilości tych danych. Po trzecie, technologia pozwala nam pozyskiwać je w czasie rzeczywistym i ta sama technologia pozwala nam je błyskawicznie analizować. A żeby tego jeszcze było mało, to zaproponuje działania, które pozwolą skutecznie wykorzystać pozyskaną wiedzę.

„The future is now”. Wykorzystując wiedzę specjalistów od BigData skutecznie i szybko implementujemy tę technologię dając galeriom handlowym do ręki narzędzie o olbrzymich możliwościach. Gotowe i proste we wdrożeniu rozwiązanie wciągające do interakcji w dobrze znanej formule programu lojalnościowego, staje się nieocenionym źródłem informacji o klientach. Oto prosty przykład. Wystarczy kilka kliknięć i już wiemy, jaki procent klientów, którzy zrobili zakupy w sklepie „X” zrobiło również zakupy w sklepie „Y”. Co więcej, wiemy, ile wydali w poszczególnych sklepach i jak często te zakupy się powtarzały. Zarządzający obiektem otrzymują „od ręki” dane, które do tej pory wymagały przeprowadzenia kosztownych badań. Jeżeli na dodatek posegmentujemy sobie tych klientów, to powstają gotowe grupy odbiorców, do których możemy kierować bardziej sprecyzowaną komunikację w kanałach digital. Wykorzystując dokładnie te same dane możemy w czasie rzeczywistym analizować skuteczność swojego tenant-mixu. Co szczególnie istotne – są to bardzo wiarygodne dane, bo nie opieramy ich na deklaracjach klientów, tylko na skanach z rzeczywistych paragonów. Oczywiście to tylko przysłowiowy wierzchołek góry lodowej.

Szybkie decyzje oparte na twardych danych to klucz do sukcesu w błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości. Inwestycja w narzędzia pozwalające sprawnie pozyskiwać i analizować jak największe ilości danych o naszych klientach, wykorzystanie potencjału targetowania behawioralnego w komunikacji i promocji to ważny i potrzebny krok w kierunku aktywnego zwiększania sprzedaży na terenie obiektu.

Na bieżąco śledzimy wyniki odwiedzalności obiektów, zmiany koszyków zakupowych. Istotnym i ciekawym trendem jest w mojej ocenie powrót grona klientów do tzw. zadaniowych odwiedzin w galerii. Pandemia postawiła motywację odwiedzin w kontradykcji do rosnącego poprzednio trendu wizyt opartych na poszukiwaniu doświadczeń, spędzaniu czasu. Znacząco przybyło klientów, którzy przyszli zrealizować konkretne cele zakupowe. Ilościowo ubyło klientów, ale Ci którzy przychodzą, opuszczają galerię z większą ilością zakupów. Innymi słowy – klienci stają się coraz cenniejsi. Tym istotniejsze stają się teraz narzędzia, które pozwalają skutecznie do nich docierać, wejść z nimi w interakcję, budować ich lojalność oraz odpowiadać na bieżące potrzeby.


Zobacz pozostałe opinie w Magazynie Galerie Handlowe

 

Magazyn Galerie Handlowe Online - dekoracje świąteczne w centrach handlowych cover

Źródło: RedComm

Fotografia: RedComm

Data publikacji: 16 października 2020