Rekomendacje influencerów mają realne przełożenie na sprzedaż

Podstawowym kryterium, z naszej perspektywy, jest analiza społeczności potencjalnego ambasadora. Zależy nam na współpracy z influencerami z lokalnymi grupami odbiorców. Nie chcemy inwestować w pompowanie zasięgów, tylko w realne dotarcie do osób, które mają możliwość korzystania z naszej oferty, a więc przede wszystkim mieszkańców Poznania i okolic – podkreśla Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu CH Stary Browar w Poznaniu.

Kolejnym założeniem jest różnorodność: team ambasadorów ma odzwierciedlać różne grupy naszych klientów. Nie trzymamy się sztywnych podziałów na „ekspertów od mody”, „ekspertów od jedzenia”. Fashionistki zapraszamy na degustacje sezonowych kart nasz restauracji; „foodies” występują w sesjach modowych.

Z satysfakcją notujemy, że najnowsze przewodniki nt. marketingowych trendów rekomendują kierunki działań, które nasz zespół w obszarze influencer marketingu wdraża od kilku lat. Mowa o ewolucji roli influencerów w kierunku producentów contentu, gdzie wartość współpracy definiowana jest jakością tworzonych treści bardziej niż liczbą followersów. Podobne kryteria stosujemy od kilku sezonów, zapraszając do współpracy także osoby definiowane jako mikro- czy nanoinfluencerzy. Drugi interesujący trend to długofalowe współprace ambasadorskie – tutaj także możemy pochwalić się wyprzedzeniem marketingowej „mody” – z influencerami pracujemy na podstawie długoterminowych umów. Koszty mają istotny wpływ na nasze decyzje. Format rocznej współpracy pozwala, podobnie jak w przypadku tradycyjnej reklamy, te koszty istotnie optymalizować.

Influencerzy, których materiały realnie przekładają się na sprzedaż to ci, którzy aktywnie utrzymują kontakty ze swoją społecznością. To osoby odpisujące na każdą wiadomość prywatną, odpowiadające na setki pytań o produkty pokazane na stories, pytające obserwujących o ich potrzeby i zainteresowania. Inna wartością dla nas jest też proaktywność i kreatywne podejście do prezentacji naszej oferty. Współpracujemy z twórcami, którzy cały czas szukają nowych pomysłów na atrakcyjne opowiadanie o naszych markach, ciekawe pokazanie produktów czy oferty kulinarnej. Bardzo ważne jest poczucie estetyki – chcemy, żeby wszystkie nasze materiały promocyjne, także te produkowane przez influencerów, reprezentowały wysoki poziom zdjęć czy wideo.

Medium, które dominuje u nas przy współpracach influencerskich, to Instagram. Platforma ma bardzo szeroką grupę odbiorców, dzięki czemu możemy dotrzeć z naszą komunikacją do klientów w różnym wieku. Treści na Instagramie mają realny wpływ na decyzje zakupowe, więc aktywność na platformie – na naszym profilu i profilach ambasadorów – pozwala nam wspierać sprzedaż browarowych sklepów, restauracji i punktów. Większość naszej oferty stanowią marki fashion, a Instagram jest naturalnym miejscem poszukiwania inspiracji w obszarze mody. Lubimy mówić, że Stary Browar jest bardzo „instagramowy” – nasi Klienci i influencerzy uwielbiają robić tu zdjęcia i filmy ze względu na piękną architekturę, malowniczy park, należący do naszego centrum, efektowne sezonowe scenografie czy wystawy sztuki.

Stary Browar jako jedno z pierwszych CH w Polsce zaczął wykorzystywać TikTok do regularnej komunikacji (profil uruchomiliśmy w grudniu 2021 r.). Głównym celem naszych działań na TikToku jest wzmocnienie dotarcia do przedstawicieli Generacji Z. Profil Starego Browaru prowadzony jest we współpracy z influencerką Wildevine, która dba o to, aby content na platformie był dostosowany do jej specyfiki i wpisywał się w dynamicznie rozwijające się trendy. Na naszym kanale przeplatają się inspiracje zakupowe i kulinarne, relacje z wydarzeń, pomysły na spędzanie czasu, stylizacje, prezenty, wreszcie – masa angażującego „lolcontentu”, gdzie dynamiczna browarowa codzienność opowiadana jest humorystycznym językiem tiktokowych trendów i popularnych formatów.

Rekomendacje influencerów mają realne przełożenie na sprzedaż – to wniosek wynikający z danych i feedbacku, jaki przekazują nam najemcy. Współpraca z ambasadorami pozwala nam prezentować ofertę w atrakcyjny, różnorodny i angażujący sposób. Influencer w swojej pracy łączy wiele ról: jest ekspertem i autorytetem w danej dziedzinie (moda, kulinaria, beauty), skutecznym sprzedawcą i promotorem produktów, fotografem i producentem video. Dzięki współpracy z ambasadorami pozyskujemy ogromną liczbę wartościowych materiałów, które możemy wykorzystywać także w kanałach Starego Browaru: w social mediach, na BrowarMAGu, w reklamach, na monitorach w przestrzeniach centrum. Za pośrednictwem influencerów możemy docierać do nowych grup klientów.


Sesje zdjęciowe centrów handlowych – zobacz!

Źródło: Stary Browar

Fotografia: Stary Browar

Data publikacji: 11 grudnia 2023