Content is king

Retailtainment – Shopping Mall Marketing 2020

Branża retail i technologia, w szczególności Internet, są jednymi z największych sprzymierzeńców. Zdecydowanie łatwiej jest dostarczyć konsumentowi to, czego chce, gdy wiemy o nim dużo dzięki ciasteczkom i analityce – mówi Jan Mausch Head of Digital & Strategy Planner, Q&A Communications.

Jednak dostosowywanie okazji zakupowych do użytkownika to tylko jeden z wymiarów relacji marka – konsument. Technologia to nie tylko uzupełnienie naszej offline’owej rzeczywistości, to jej pełnoprawne przedłużenie i rozszerzenie. Branża retail dobrze radzi sobie z podążaniem za swoimi klientami – byciem tam, gdzie oni i dawaniem im komunikatów, których oczekują.

Rodzi to kolejne wyzwania – rywalizację o uwagę użytkownika. Korzystając z telefonu, dużo łatwiej przewinąć nudne stories czy zmienić aplikację, kiedy wyskoczy powiadomienie Messengera. Tę walkę widać w social media, dziś już „tradycyjnym kanale” digitalu, gdzie marki podążyły za użytkownikami. Mimo to ciągle część z nich ma trudności, by zostać zauważonymi. Bo chociaż tablica ogłoszeń promocji jest kusząca, to nie realizuje głównego celu mediów społecznościowych – bycia społecznością, a co za tym idzie wciągnięcia użytkownika w dialog. Dlatego najlepiej radzą sobie marki, które budzą jakieś emocje, mają charakter i styl. Poruszając wątki ważne dla konsumentów, skutecznie działają, wykorzystując nawet podstawowe narzędzia – konkursy, wydarzenia czy konwersacyjny charakter komunikacji.

Skuteczna technologia dla retail to nie tylko targetowanie i social media, ale także trochę zakurzony e-mail marketing czy zbliżone broadcasty z Messenger botów.

Łącząc w sobie obecność w kanałach, w których są konsumenci, możliwość personalizacji, angażowania w treść i natychmiastowość transakcji, stwarzają idealne warunki do skutecznej biznesowo komunikacji.

Dziś marki mają szerokie zasoby kanałów dotarcia do konsumentów, jednak ciągle najważniejsze jest bycie istotnym i znaczącym dla konsumenta. Docierać do niego w odpowiednim miejscu i czasie, z istotną wiadomością. Dlatego wciąż to content is king.

Źródło: Shopping Mall Marketing 2020

Fotografia: Q&A Communications

Data publikacji: 28 kwietnia 2020