W dużej mierze podlegamy wciąż efektowi ROPO

Retailtainment – Shopping Mall Marketing 2020

Podstawą wszystkich działań marketingowych, których celem ma być zachęcenie użytkowników do dokonania zakupu w sklepie stacjonarnym, jest zrozumienie aktualnego sposobu podejmowania decyzji przez konsumenta oraz dopasowanie do niego modelu komunikacji – mówi Katarzyna Kłobukowska, Digital Manager, Admetrics.pl

Kluczem jest więc nie tylko sprowadzenie klienta do sklepu, ale także sprawienie, że klient, który znalazł się w sklepie, nie zrezygnuje z zakupu offline na rzecz promocji znalezionej w Internecie. Już raport Omnichannel 2018 pokazał, że znaczna część osób (biorących udział w badaniu) podczas zakupów w sklepach stacjonarnych jednocześnie wyszukuje w Internecie oglądany produkt, sprawdzając zarówno opinie o nim, jak i oferty cenowe sklepów internetowych. Świadczy to o tym, że w dużej mierze podlegamy wciąż efektowi ROPO, który zakłada zakup przez Internet po wcześniejszym zapoznaniu się z produktem w sklepie stacjonarnym.

Zadaniem managerów jest więc zachęcenie użytkownika do tego, aby pomimo często atrakcyjniejszych ofert zakupu internetowego, zdecydowali się na dokonanie zakupu w sklepie stacjonarnym.

I tu do akcji wkracza właśnie technologia, która musi być wsparta przemyślaną komunikacją, bo chociaż aktualne możliwości przetwarzania i segmentowania danych pozwalają na właściwie nieograniczone możliwości realizacji kampanii marketingowych, kluczem jest pomysł, który zaciekawi użytkownika i trafi do niego w odpowiednim momencie. A koncepcje mogą być różne – my wspieramy klientów już w procesie realizacji kampanii – najczęściej są to działania oparte na lokalizacji użytkownika. Niezależnie od tego, czy w galerii organizowany jest event, akcja związana z programem lojalnościowym czy łączona promocja wszystkich sklepów w ramach galerii, spersonalizowane powiadomienia push lub kampania display mobile mogą pomóc zaangażować użytkowników. Jest duża szansa, że użytkownik, który znajduje się w galerii, ale nie jest członkiem programu lojalnościowego, po otrzymaniu powiadomienia z informacją o korzyściach (tu i teraz) wynikających z przynależności do niego, zapisze się jeszcze podczas tej wizyty w galerii. To samo dotyczy akcji promocyjnych, eventów czy innych akcji specjalnych. Poinformowanie o niej użytkowników, którzy mieszkają w okolicy lub często odwiedzają galerię, zwiększy szansę na sukces prowadzonej akcji.


Shopping Mall Marketing 2020 – czytaj ONLINE

 

Źródło: Shopping Mall Marketing 2020

Fotografia: Admetrics.pl

Data publikacji: 30 kwietnia 2020