Sieci łączą online i offline

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 02/2020

Oferta centrów handlowych to głównie sprzedaż, ale i coraz bardziej różnorodna oferta gastronomiczna i rozrywkowa zauważa Robert Milewski, Starszy Konsultant OOH, Jet Line Sp. z o.o. Sp. k.

Centra oferują eventy, koncerty, spotkania z gwiazdami, na etapie nowych inwestycji planują jak najatrakcyjniejszą propozycję dla przyszłych klientów: multipleksy, kręgielnie, ogrody na dachach, sale zabaw dla dzieci, lodowiska czy specjalne wydzielone przestrzenie do przedstawienia fauny i flory, wydarzenia związane z e-sportem, prezentacją produktów virtual reality. To wszystko, co możemy spotkać na miejscu – wcześniej trzeba zakomunikować, ciekawie i przede wszystkim skutecznie, aby dotrzeć do odbiorców. Rzeczywiście w tym procesie nowe technologie grają ważną rolę.

Podzieliłbym je na dwa główne obszary. Po pierwsze działania podejmowane na terenie centrów handlowych, np. bicony wykorzystywane do komunikacji i identyfikacji poszczególnych urządzeń mobilnych i kierowania do ich właścicieli odpowiednich komunikatów. Popularne jest wykorzystywanie w obiektach cyfrowych ekranów LCD, które w atrakcyjnej, nowoczesnej formie zapewniają interakcję z klientami: od pomocy w odnalezieniu drogi do wybranego miejsca, po funkcje reklamowe. Po drugie działania marketingowe prowadzone poza centrami: śledząc lokalizację urządzeń mobilnych, można stworzyć mapę zasięgu i oddziaływania danego centrum, a wykorzystując synergię działań online i offline, reagować na jej podstawie.

Podkreślę hasło „synergia”. To prawda, że rozwój nowych technologii zmienia narzędzia i sposób komunikacji, podobnie jak rozwój e-commerce mocno wpływa i zmienia klasyczną sprzedaż detaliczną. Jestem jednak wielkim zwolennikiem łączenia technologii cyfrowych i analogowych.

Sieci łączą online i offline – sklepy stacjonarne są miejscem odbioru zakupów online, salonami pokazowymi z prezentacjami towarów czy usług, wykorzystują nowe technologie oświetleniowe, animowane spoty i inne projekty ze świata cyfrowego. Tej synergii warto poszukać także w łączeniu możliwości, jakie w komunikacji i marketingu daje outdoor klasyczny i cyfrowy.

Nośniki cyfrowe to atrakcyjnie animowana treść, która wyróżnia się i zwraca uwagę, to szybkość i elastyczność przekazu, interakcja i zaangażowanie w szybkich akcjach sprzedażowych. DOOH daje możliwość niemal natychmiastowej reakcji, zróżnicowania treści w ramach jednej kampanii i określonego czasu emisyjnego. Dodajmy też, że treść wyświetlanego spotu możemy łatwo modyfikować w zależności od danych tak różnorodnych i zmiennych, jak czas, pogoda, czystość powietrza czy wynik meczu.

Outdoor klasyczny zaś to na przykład budowanie długofalowego wizerunku i kampanie kierunkowe, wskazujące drogę do najbliższego centrum. Inni adresaci, a przede wszystkim przebywający w innych miejscach i w innym czasie, wymagają zastosowania innych narzędzi, a komplementarność OOH i DOOH można świetnie wykorzystać.

 

Źródło: Shopping Mall Marketing 2020

Fotografia: Jet Line

Data publikacji: 6 maja 2020