„See more. Be more”, czyli jak być liderem w wymagających czasach?

Za sprawą dynamicznej ekspansji, ponad 18 mln Polaków może skorzystać z usług Vision Express docierając do salonu w mniej niż 30 minut. Równolegle firma poszerza swój asortyment, także o najbardziej cenione światowe marki, otwierając się na nowych odbiorców. W utrzymaniu i zaangażowaniu klienta pomaga program kompleksowej opieki nad wzrokiem Vision Care.


Wyznaczanie trendów fashion oraz dalsza profesjonalna opieka nad wzrokiem Polaków – takie wyzwanie postawiło przed sobą Vision Express, wprowadzając w ubiegłym roku nową strategię komunikacyjną. Kolejne salony powstają w nowym koncepcie, który jeszcze bardziej zwraca uwagę na produkt. Spoty w telewizji i internecie, działania w social mediach, w tym współpraca z influencerami, również wzmocniły wizerunek firmy, podkreślając znajomość trendów i wysuwając na pierwszy plan szeroką ofertę, także produkty marek premium, których ambasadorami są znane twarze, jak Kylie Jenner (Dolce & Gabbana), Hailey Bieber (Vogue), Emily Ratajkowski (Tory Burch) czy Kylian Mbappe (Oakley).

Jakie cele na bieżący rok wyznaczyło sobie Vision Express?
Andrzej Dalkowski, CMO Vision Express: Pozycjonujemy siebie i chcemy nadal pozycjonować się jako marka dostępna dla każdego. Za tym stoi przede wszystkim coraz szerszy asortyment, zróżnicowany cenowo. W kampaniach promocyjnych stawiamy na produkt, wykorzystujemy niestandardowe pomysły, zaciekawiamy i inspirujemy, dzięki temu angażujemy grupy odbiorców, do których wcześniej trudniej było dotrzeć. Punktem wyjścia dla nas jest zawsze koncentracja na klientach, dlatego od roku w naszych komunikatach, materiałach promocyjnych, a nawet logotypie powtarzamy „Do zobaczenia w Vision Express”. Rozumiemy trendy, ale znamy także potrzeby naszych klientów. To pozwala utrzymać nam od lat pozycję lidera w branży.

W całości działań Vision Express jedną z kluczowych ról ogrywa program kompleksowej opieki nad wzrokiem Vision Care. Ponad 50% klientów, którzy z niego skorzystali, wraca po kolejny zakup lub ponownie korzysta z badania wzroku. Ponadto, liczba uczestników programu lojalnościowego Vision Care przekroczyła kilkaset tysięcy osób. Dane Vision Express pokazują, że co czwarty klient dokonujący zakupów optycznych w salonach dołącza do programu.

Jak stworzyć program lojalnościowy, który rzeczywiście angażuje klientów?
A.D.: Stawiamy na spersonalizowaną komunikację oraz treści, które faktycznie są wartością dodaną dla klienta. Nie bazujemy wyłącznie na komunikatach dotyczących aktualnych promocji i ofert, ale odnosimy się także do kwestii zdrowotnych, jak przypomnienia o wizytach i konieczności wykonania badania wzroku. Dlatego Vision Care nazywamy programem kompleksowej opieki nad wzrokiem. Uczestnicy cieszą się również dodatkowymi korzyściami, jak oferty specjalne czy rabaty na zakupy. Zauważyliśmy, że średnia wartość koszyka członka programu jest wyższa niż w przypadku klienta, który do Vision Care nie dołączył. Wpływ na to ma relacja, jaką budujemy z klientem. Chcemy go poznać i odpowiadać na jego potrzeby.

Vision Express już od 29 lat konsekwentnie realizuje swoje działania, troszcząc się o wzrok i jakość życia Polaków. Działania marki w 2023 roku wyraźnie wskazują na ambitne plany i dążenie do utrzymania pozycji lidera w branży optycznej oraz chęć budowania trwałych i opartych na zaufaniu relacji z klientami.


Czytaj więcej w projekcie Shopping Mall Marketing 2023

Źródło: Vision Express

Fotografia: Vision Express

Data publikacji: 21 sierpnia 2023