Adrian Prędkiewicz, Selly.pl

Selly.pl: Ogromną rolę w przyszłości odegra analityka

Spoglądając na e-konsumenta przyszłości możemy śmiało stwierdzić, że będzie coraz bardziej wymagający. Zarówno pod względem oferowanych mu produktów, jak czasu potrzebnego do złożenia zamówienia, form płatności, szybkości wysyłki innym elementom doświadczenia podczas zamówienia – twierdzi Adrian Prędkiewicz, Marketing Manager w Selly.pl.


Adrian Prędkiewicz, Selly.pl: Wszyscy sprzedawcy, mając to na uwadze, znacznie zyskają na podejściu, w którym zaprojektują całe doświadczenie związane z procesem zamówienia, a następnie dopasują pod ten proces każdy element.

Wraz z rosnącym udziałem handlu e-commerce w Polsce, konsumenci są w coraz większym stopniu świadomi. Po-trafią swobodnie poruszać się po internecie w celu porównywania produktów, cen i przewag konkurencyjnych po-szczególnych firm. W związku z tym wygrają marki, które znajdą swoją niszę, a potem zaprojektują ofertę i marketing w taki sposób, by realnie i autentycznie odpowiedzieć na ich potrzeby. Warto zwrócić uwagę również na nasilający się trend telemarketingu i sprzedaży live (np. Na Facebooku).
Przede wszystkim na spójność i dokładność obranej strategii marketingowej, rozwoju firmy i produktowej, a także na budowaniu silnej marki w starannie określonej niszy. Duże znaczenie będzie zmiana podejścia na procesowe, które uwzględnia całe doświadczenie konkretnego typu użytkownika.

Coraz większa konkurencja wymaga na przedsiębiorcach w niemal każdej branży, by szukali nowych wyróżników. Dziś należy zwrócić uwagę na to, że już nie wystarczy podłączyć dużej hurtowni do sklepu internetowego w modelu Dropshipping, a następnie włączyć płatności w podstawowym sklepie, aby zbudować pozycję lidera w branży, wy-pracować zysk i rozwijać markę, wraz ze sklepem.

Rozmawiając ze sprzedawcami w Selly zawsze powtarzamy, że dropshipping może być doskonałym uzupełnieniem oferty o produkty zgodne ze strategią rozwoju lub na rozpoczęcie sprzedaży, lecz w dłuższej perspektywie warto budować swoje zaplecze. Patrząc na obecne trendy, wydaje mi się, że z konkretnych porad, sprzedawcy powinni zwrócić uwagę m.in. na:

  • Dopasowanie działań marketingowych do użytkownika,
  • Świadome projektowanie drogi klienta (User Experience w sklepie internetowym i Unboxing Experience przy rozpakowywaniu zamówienia),
  • Dokładna analityka i wyciąganie wniosków na podstawie danych,
  • Wdrożenie systemów poleceń i partnerstw,
  • Marketing wielokanałowy na każdym etapie lejka marketingowego,
  • Modele subskrypcji i tworzenie z pakietów z obecnych w sklepie produktów (cross-selling i up-selling),
  • Wdrożenie rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i dbałości o ekologię.

W różną stronę może to iść. Należy zwrócić uwagę, że 10 lat to bardzo dużo czasu. Wystarczy spojrzeć, gdzie był handel internetowy w Polsce 10 lat temu. Gdybyśmy mieli określić kierunek, w który wyraźnie zmierzamy, z pewnością byłaby to większa potrzeba wielokanałowości działań i influencer marketingu. Sklepy staną się natomiast jeszcze prostsze i przejrzyste. Bez dużej ilości elementów.

Ogromną rolę w przyszłości odegra również analityka i sposób, w jaki sprzedawcy, w także reklamodawcy, będą mogli wykorzystywać wybrane dane użytkowników. Przy rosnącej świadomości dotyczącej technologii, reklamy będą musiały być coraz bardziej precyzyjne i w większym stopniu sprofilowane. A może to czas, w którym kolejny przełom technologiczny zmieni nasze podejście do zakupów w sposób, którego nie jesteśmy sobie w stanie obecnie wyobrazić? Dowiemy się z czasem.

Źródło: Selly.pl

Fotografia: Selly.pl

Data publikacji: 16 grudnia 2021