Nadchodzi czas walki o słabnący popyt konsumentów

Centra handlowe czy rozrywkowe? – Shopping Mall Marketing

Od początku lat 90. branża handlowa w Polsce przeszła bardzo duże zmiany. Konsumenci dzisiaj oczekują skupienia wielu różnorodnych ofert i usług w jednym miejscu – ma być wszechstronnie i szybko – stąd też galerie handlowe cieszą się takim powodzeniem – podkreśla dla projektu Shopping Mall Marketing – Sylwia Szczepańska, Dyrektor ds. Dialogu, Federacja Przedsiębiorców Polskich

Wydaje się, że rynek galerii handlowych jest już w Polsce nasycony. Jednakże sukcesy ostatnich wielkich wejść – chociażby w Warszawie – pokazuje, że jeszcze cały czas mamy pewną przestrzeń do zagospodarowania. Nowopowstające galerie w dużych miastach przyciągają coraz większą powierzchnią i różnorodnością oferty. Najstarsze galerie muszą walczyć z utratą klienteli na korzyść nowych, bardziej nowoczesnych i bardziej wszechstronnych obiektów. Właśnie rozbudowana część usługowa oraz ciekawa, miła dla użytkownika architektura jest dzisiaj przewagą decydującą o wyborze danego centrum handlowego przez klienta. Zarówno wachlarz oferowanych usług, jak i ich jakość mają znaczenie. W tym obszarze szczególnie dużo do zaoferowania mają usługi gastronomiczne – od prostych ofert typu fast food, po wyrafinowane restauracje wychodzące naprzeciw oczekiwaniom klienta szukającego innych smaków.

Również mieszkańcy coraz mniejszych miejscowości oczekują na swoje odpowiedniki wielkich centrów handlowych i ten trend jest już doskonale widoczny. Zbliżające się spowolnienie gospodarcze, a wraz z nim spadająca konsumpcja, będzie czasem walki o słabnący popyt klientów. Galerie handlowe będą musiały zastosować nowe techniki przyciągania kupujących i oferować jeszcze więcej atrakcji. Również podniesienie jakości obsługi – zarówno w obszarach wspólnych, jak i w samych punktach handlowych – może być elementem przewagi konkurencyjnej w dobie walki o klienta.

 


Czytaj online Shopping Mall Marketing 2020

Źródło: FPP

Fotografia: FPP

Data publikacji: 26 czerwca 2020