Jarosław Wasiłek - CD Locum

Technologia coraz bardziej rzutuje na sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów

Czy współczesne sklepy i obiekty handlowe muszą być bardzo nowoczesne pod względem architektonicznym i technologicznym, aby zwrócić uwagę klienta, czy też mogą być równie skuteczne, jeśli są bardziej tradycyjne w swoim wyglądzie? W jaki sposób nowoczesne rozwiązania technologiczne, budują zaangażowanie konsumentów podczas zakupów? – odpowiada Jarosław Wasiłek Jarosław Wasiłek, Dyrektor Działu Komercjalizacji, CD Locum.


Współczesne sklepy i obiekty handlowe stoją przed ogromnym wyzwaniem podtrzymywania zainteresowania i zwrócenia uwagi nowych klientów. W obliczu wciąż rosnącej konkurencji i rozwoju technologii, wiele z nich decyduje się na bardzo nowoczesne rozwiązania aby wyróżnić się na rynku. Pojawia się jednak pytanie, czy to jedyna efektywna droga do sukcesu, czy też tradycyjne podejście do handlu może być równie skuteczne? Odpowiedzi należy szukać w analizie oczekiwań współczesnych klientów, którzy szukają nie tylko produktów i usług, ale także unikalnych i angażujących doświadczeń zakupowych. Każdy z nich chce czuć się wyjątkowo, a sklepy i obiekty handlowe, które potrafią zaoferować takie doświadczenie, cieszą się większą odwiedzalnością i przywiązaniem.

Nowoczesne projekty architektoniczne, opatrzone pokaźna dawką nowych technologii, w formie np. interaktywnych ekranów dotykowych, systemów bezdotykowej płatności i sztucznej inteligencji, faktycznie pozwalają na stworzenie niezapomnianych doświadczeń zakupowych, szczególnie dla młodszej grupy konsumentów. Niezmiennie jednak, u podstawy oczekiwań odbiorców leży potrzeby poczucia autentyczności, fachowego doradztwa i kontaktu z drugim człowiekiem – słowem tego, co stanowi podstawę tradycyjnego handlu, a co z czasem przekłada się na tworzenie najsilniejszych relacji i lojalności względem danej marki.

Technologia coraz bardziej rzutuje na sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów. Umożliwia łatwiejszy i szybszy dostęp do informacji, a wirtualne wystawy sklepów i aplikacje mobilne pozwalają na testowanie produktów, co przekłada się na bardziej świadome zakupy i zwiększenie zadowolenia klientów. Ponad to, technologia bardzo mocno spersonalizowała doświadczenia zakupowe. Aplikacje mobilne i platformy e-commerce umożliwiają śledzenie historii zakupów i dostosowanie oferty i rekomendacji do danego klienta. Dzięki temu konsumenci czują, że marka dopasowuje się do ich potrzeb i oczekiwań. A to z kolei podstawa do utrzymania zaangażowanej i lojalnej grupy odbiorców.

Źródło: CD Locum

Fotografia: CD Locum

Data publikacji: 17 maja 2023