Mikromomenty potrafią być kluczem do sukcesu strategii marketingowej

Retailtainment – Shopping Mall Marketing 2020

Świadomość klientów, którzy korzystają z różnego rodzaju usług, w tym także tych, którzy odwiedzają galerie handlowe, zmienia się z roku na rok w bardzo szybkim tempie – podkreśla Tomasz Kaćkiewicz, Dyrektor Centrum Handlowo-Rozrywkowego Toruń Plaza

Obecni klienci to przede wszystkim osoby świadome, które wiedzą, czego chcą, mają swoje zdanie oraz korzystają z nowych technologii praktycznie codziennie. Kiedy mówimy o technologii i narzędziach, które przyciągają użytkowników, w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad tym, czego od nich oczekujemy i czego oni oczekują od nas. Istotnym elementem tego procesu są tzw. mikromomenty, które dzięki odpowiedniemu ułożeniu oraz optymalizacji potrafią być kluczem do sukcesu naszej strategii marketingowej. Przede wszystkim w tym procesie musimy pamiętać o tym, że nasz klient wymaga odpowiedzi natychmiast i jest przyzwyczajony do tego, że nie musi na nią czekać. W związku z tym tworzymy dedykowane reklamy oraz oferty, które dzięki mikrotargetowaniu mogą dotrzeć do konkretnych osób, które korzystają z konkretnych narzędzi o konkretnej porze.

Analizy pokazują, że sam proces wyszukiwania informacji także ewoluuje, dlatego też jesteśmy dostępni dla użytkowników na każdej platformie, począwszy od Facebooka, po LinkedIn’a.

Staramy się iść z duchem czasu i cały czas walczyć o uwagę użytkowników, ale aby to osiągnąć, musimy wykorzystywać nowe narzędzia, które pozwolą nam być tu i teraz. Ostatnie lata jasno pokazują, że automatyzacja jest jednym z głównych trendów marketingowych – narzędzia do planowania oraz identyfikacji odbiorców i chatboty znacznie podnoszą współczynnik konwersji. Kolejnym aspektem są dedykowane programy lojalnościowe, dzięki którym nie tylko pozyskujemy nowych klientów, ale także dbamy o tych, którzy już są z nami od dłuższego czasu. W Toruń Plaza działają zarówno Karta Podarunkowa, jak i Karta Studencka, która zapewnia uczniom pobliskiego uniwersytetu rabaty oraz promocje. Oczywiście nie zapominamy także o klientach, którzy przychodzą do naszego centrum przy okazji eventów. Staramy się, aby były one różnorodne i dopasowane do szerokiego grona odbiorców, dlatego można znaleźć u nas wydarzenia zarówno dla rodziców i ich dzieci, jak i młodzieży oraz osób starszych.

 


Zobacz wypowiedź także w Shopping Mall Marketing 2020

Źródło: Shopping Mall Marketing 2020

Fotografia: Toruń Plaza

Data publikacji: 8 maja 2020