Grzegorz Lipnicki - Redan

TOP Secret: Patrzymy w przyszłość z pewną dozą niepewności, ale i bardzo realnie

Oferta rozrywkowa centrów handlowych z pewnością będzie dostosowana do bieżących ograniczeń sanitarnych. Głównym celem zarządców centrów handlowych powinno być przyciągnięcie na nowo klientów do nowo skonstruowanej i dopasowanej do nowej rzeczywistości oferty rozrywkowej. Poszerzenie tej oferty będzie tylko jednym ze sposobów na jego osiągnięcie – podkreśla w rozmowie z Magazynem Galerie Handlowe Grzegorz Lipnicki, Prezes Top Secret Sp. z o.o.


Grzegorz Lipnicki, Top Secret: Patrzymy w przyszłość zarówno z pewną dozą optymizmu, ale i bardzo realnie. W dobie niepewności organizacja dużych eventów nie tylko nie zaangażuje wystarczająco dużej grupy klientów, ale i nie przełoży się istotnie na wzrost wejść i do centrum handlowego, i do poszczególnych sklepów. Konsumenci oczekują raczej wyjścia naprzeciw ich oczekiwaniom w zakresie bezpieczeństwa, nie tylko rozumianego jako reżim sanitarny. Wydaje się, że nowa sytuacja powinna wykreować nową perspektywę postrzegania eventów, rozrywki czy po prostu funkcjonalności zakupów czy przebiegu ścieżki zakupowej w galeriach. Na przykład wydłużenie godzin pracy sklepów w celu zmniejszenia natężenia godzinowego ruchu, połączona z promocją godzin przedpołudniowych i dni poza weekendowych lub organizacja przez zarządzających galerią lokalnych miejsc odbioru zakupów, a może nawet uruchomienie multibrandowego sklepu online o zasięgu lokalnym, złożonego z marek najemców, połączonego z własnym lokalnym transportem zakupów ze sklepów najemców do domów klientów wokół centrum. Powrót, tym bardziej szybki, do tego co było, mimo mojego wrodzonego optymizmu – raczej nie nastąpi.

W Top Secret dotychczas organizowaliśmy raczej mniejsze eventy, dla zamkniętego grona klientów klubowych np. spotkania ze stylistą. Dzisiaj obserwujemy wyższą reaktywność i zaangażowanie naszych klientów wówczas, gdy zapewniamy odpowiednie warunki zakupów, np. wydłużenie godzin pracy lub dedykowanie 2-3 godzin wyłącznie klientom klubowym.

W 2021 roku najważniejsze będzie przede wszystkim utrzymanie ciągłości funkcjonowania najemców, tak drastycznie poturbowanych zdarzeniami w 2020 roku. Moim zdaniem będzie to wymagało utrzymania najemców za wszelką cenę, aby umożliwić klientom dokonywanie zakupów w galerii czy centrum handlowym o równie atrakcyjnym portfelu marek jak dotychczas. Jak wielokrotnie podkreślałem, ważniejsze będzie wyjście naprzeciw nowym oczekiwaniom klientów, mitygacja ich obaw związanych z pandemią, uruchomienie nowych autentycznie potrzebnych funkcjonalności, niż organizacja masowych akcji marketingowych, które nota bene są droższe i mniej efektywne.


Banner-sesja-fotograficzna-centrum-handlowego
Bazy danych RETAIL

Źródło: Top Secret

Fotografia: Top Secret

Data publikacji: 11 lutego 2021