Rośnie popularność obiektów jako miejsc spędzania czasu wolnego

Rynek centrów handlowych – Shopping Mall Marketing 2020

Centra handlowe uważniej niż w przeszłości muszą śledzić zachowania konsumentów. Na to, jak wygląda galeria handlowa, wpływa nie tylko dominujące pokolenie millenialsów czy baby-boomersów, ale także najmłodsze pokolenia Z, Y i alfa, postrzegane przez branżę jako duża szansa dla rynku – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, Dyrektor Marketingu Galerii Jurajskiej

W praktyce oznacza to, że w swoim rozwoju centra handlowe muszą być zdecydowanie bardziej elastyczne i szybciej odpowiadać na pojawiające się trendy związane na przykład z kształtowaniem przestrzeni i ofertą. Wyraźnie dziś na rynku widoczne są prace nad poszerzaniem funkcji galerii. Centra handlowe inwestują na przykład w remodeling stref gastronomicznych, przy okazji również poszerzając o ten segment swojej oferty. Stawia się także na atrakcje wokół obiektów – powstają place zabaw, boiska, parki rekreacyjno-rozrywkowe, parki linowe, a także – jak w naszym przypadku – ogród miejski nad rzeką. Wiąże się to z rosnącą popularnością obiektów jako miejsc spędzania czasu wolnego. Ten ostatni element przekłada się także na coraz wyższą atrakcyjność pasaży. Na nich znajdziemy strefy relaksu, będące często same w sobie atrakcją, jak np. strefy z akwariami znajdujące się w Galerii Jurajskiej. Oczywiście lwia część prac dotyczy także oferty. Ta staje się coraz bardziej zróżnicowana. Stawia się na kompaktowość, ale także na znaczne dopasowanie oferty do potrzeb i portfela klienta z rynku lokalnego.

Istotnym punktem stał się także rozwój oferty rozrywkowej, dającej galerii możliwość sięgnięcia po retailtainment. Kluczowe pozostają też działania marketingowe, przy czym i tutaj nastąpiła spora zmiana. Dziś stawia się na mądrą rozrywkę i edutainment, akcje CSR i community relations, czyli działania, które budują wokół galerii społeczność. Większą rolę niż przed laty przywiązuje się także do współpracy z najemcą przy organizacji wydarzeń, stąd też m.in. sukces, jakim okazał się w Polsce Black Friday. W dzisiejszym świecie, inwestując w rozwój galerii, trzeba mieć na uwadze fakt, jak dynamicznie rozwija się świat wokół i jak dużą rolę pełnią nowe technologie. Rosną przy tym też oczekiwania klienta co do oferty, ale i standardu galerii. Nowe obiekty te zmiany zakładają już na etapie projektu, obecne od lat muszą umieć się do nich adaptować, stojąc przed dużym wyzwaniem. Na szczęście ludzie nie zmieniają się tak szybko jak rynek, dlatego w cenie wciąż jest budowanie relacji opartych na pozytywnych emocjach, tak ważnych w rozwoju galerii.

 


Czytaj online Shopping Mall Marketing 2020

Źródło: Galeria Jurajska

Fotografia: Galeria Jurajska

Data publikacji: 17 lipca 2020