Andrzej Jaworski Prezes VRG SA - magazyngalerie.pl

VRG S.A.: Garnitury i koszule to nasze DNA

Choć męskie garnitury i koszule na stałe wpisały się w DNA Grupy VRG to marka odważnie stawia na nowe produkty. W ofercie Vistuli pojawiły się niedawno garnitury dla kobiet i nieformalne dresy. Jak zapewnia Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG S.A., spółka jest otwarta i chce się zmieniać. Śledzi trendy i odpowiada na potrzeby klientów, a wraz ze zmianą ich oczekiwań, zmienia swój asortyment. Wprowadzenie do oferty damskich garniturów to także ukłon w stronę współczesnej kobiety


Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. W jaki sposób pandemia wpłynęła na Państwa działalność?

W odpowiedzi na zmianę otoczenia biznesowego, przeformatowaliśmy praktycznie każdy obszar naszej działalności. O ile wcześniej VRG rosła przez regularny przyrost metrów kwadratowych, od 2020 roku (po wybuchu pandemii) skupiliśmy się na optymalizacji sieci w oparciu o kryterium rentowności poszczególnych sklepów. Uczymy się na doświadczeniach trudnego 2020 i wprowadzamy wiele innowacji operacyjnych. Postawiliśmy na rozwój e-commerce. Sukcesywnie doskonaliliśmy nasze procesy logistyczne, aby coraz sprawniej obsługiwać zamówienia klientów. Zmieniamy silniki sklepów internetowych, aby w 2021 jeszcze skuteczniej sprzedawać w kanale online i przez komórki.

A czy zaszły jakieś zmiany dotyczące Państwa oferty?

Tak. Pod kątem asortymentu zeszły rok przyspieszył obserwowane wcześniej trendy rozluźniania dress code i zmiany definicji stroju formalnego. Widzieliśmy ten trend już wcześniej, ale COVID-19 i wymuszone przejście na pracę zdalną stały się dodatkowymi katalizatorami tego procesu. Idąc za oczekiwaniami konsumentów rozszerzyliśmy asortyment. Dziś klient może w naszym sklepie Vistula czy Bytom zaopatrzyć się w każdy element „total look” – od eleganckich i wygodnych zestawów do pracy, na uroczystość rodzinną czy na weekend, przez koszule po dresy. Do tego buty, bielizna, t-shirty, jeansy, kurtki, spinki do mankietów, torby czy perfumy. Również w markach Wólczanka i Deni Cler pojawia się coraz więcej dzianin i strojów nieformalnych.

VRG S.A. - salon Bytom

Sytuacja jest bardzo trudna dla wszystkich stron biznesu. Z jakimi największymi problemami się Państwo zetknęli?

Od niemal roku jesteśmy narażeni na konieczność stosowania się do obostrzeń – często ogłaszanych w ostatniej chwili. To powoduje frustrację zarówno po stronie wynajmujących, jak i właścicieli centrów handlowych. Celem każdej ze stron jest realizacja jej interesów biznesowych. Ostatnie miesiące to pasmo negocjacji. Wydaje się, że sytuacja powoli się klaruje. Prowadzimy indywidualne rozmowy z najemcami, z wieloma mamy długoletnie relacje. Zarówno my, jak i galerie handlowe liczymy na to, że powoli będziemy wracać do większej stabilności i możliwości zwiększania ruchu.

Czym według Pana klienci sugerują się dziś najbardziej podczas zakupów – ceną, jakością, a może dobrą reklamą?

Trudno jest mi mówić w imieniu wszystkich. W VRG S.A. widzimy czym kierują się nasi konsumenci. Klientów od zawsze przyciąga wysoka jakość naszych produktów, połączona ze spersonalizowaną obsługą. Wielu z naszych klientów od wielu lat wraca do konkretnego salonu i prosi, aby obsługiwała go np. Pani Ewa czy Pan Maciej. Mają pewność, że oni im doradzą, są profesjonalistami. Naszym celem jest zagwarantowanie klientowi najlepszego doświadczenia zakupowego – czegoś ponad zwykłą wizytę w sklepie.

Vistula do tej pory kojarzyła się jedynie z elegancką odzieżą męską. Pod koniec zeszłego roku powstały pierwsze garnitury dla kobiet, a chwilę wcześniej marka wypuściła produkty unisex. Skąd pomysł na ten krok?

Od kilku lat w modzie obserwowana jest rewolucja lub jak kto woli – ewolucja. Unisex, athleisure (łączenie garnituru z formalem), ubrania oversize. Tradycja zawsze będzie widoczna w kolekcjach naszych marek. Garnitury i koszule to nasze DNA. Jednocześnie jesteśmy otwarci, chcemy się zmieniać. Śledzimy trendy i odpowiadamy na potrzeby naszych klientów. Garnitury damskie to ukłon w stronę współczesnej kobiety, ale także widoczny w ostatnich latach trend. Mówi się, że garnitur powinien znaleźć się w każdej szafie. Wierzymy, że dotyczy to również kobiet i każda z nich powinna mieć garnitur w swojej garderobie – na co dzień i na wielkie wyjścia. Najlepiej, jeśli będzie to dobrej jakości garnitur polskiej marki.

Drugim, dosyć nowym kierunkiem rozwoju marki Vistula jest linia odzieży łącząca styl i aktywność. Dlaczego zdecydowali się Państwo tworzyć kolekcje o charakterze sportowym?

W DNA mamy odzież formalną, ale podążamy za trendami. Wraz ze zmianą oczekiwań klientów, zmienia się nasz asortyment. Vistula Move jest przeznaczona dla aktywnych mężczyzn, którzy chcą realizować sportowe pasje i jednocześnie wyglądać nowocześnie. Linia zawiera pełny asortyment produktów – T-shirty, longsleeve w wariancie klasycznym i ze stójką, bluzy rozpinane i hoodie, klasyczne rozpinane kurtki i anorak, spodnie dresowe w wariantach ze ściągaczami i bez, a także buty, skarpety i czapki, które razem tworzą spójną całość. Vistula Move to pierwszy krok w kierunku mody sportowej, którą będziemy rozwijać w kolejnych sezonach.

Jest Pan prezesem zarządu VRG S.A. i zajmuje się zarządzaniem. Co stanowi obecnie największe wyzwanie na tym stanowisku?

Wyzwanie numer jeden dla każdego biznesu działającego w tak niezwykłych warunkach jak pandemia jest stabilizacja. W tym trudnym czasie związanym z Covid-19 bardziej niż kiedykolwiek ważne jest też dbanie o pracowników i klientów – ich bezpieczeństwo fizyczne w trakcie interakcji w naszych sklepach stacjonarnych. Dbanie o morale i motywację zespołów – zmęczonych presją sytuacji, nieprzewidywalnością działalności w salonach, pracą zdalną w centrali, koniecznością radzenia sobie z życiem zawodowym i rodzinnym w sytuacji, kiedy dzieci i rodzice funkcjonują razem w zamknięciu. Zarządzanie łańcuchami dostaw – które w przypadku rynków azjatyckich zostały zaburzone i nadal nie wróciły do normy sprzed epidemii (wyzwaniem jest np. zdobycie miejsca na kontenerowcach kursujących do portów w Europie). Skuteczna sprzedaż w sytuacji, kiedy nastroje konsumenckie pogarszają się, a przedłużający się kryzys gospodarczy uderza w kieszenie coraz większej grupy Polaków.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.


Banner-sesja-fotograficzna-centrum-handlowego
Bazy danych RETAIL

Źródło: VRG S.A.

Fotografia: VRG S.A.

Data publikacji: 22 marca 2021