SPAR - Rada Programowa 2021 - Tomasz Syller

Wasz Sklep SPAR: Bardzo ważne jest wzmocnienie protokołów i procedur bezpieczeństwa

Standardem w centrach handlowych powinien być komplet instalacji w każdym lokalu, który Wynajmujący udostępnia najemcy. Dotyczy to zwłaszcza wentylacji i klimatyzacji – które są trwałymi elementami budynku i nie powinny być ani kosztem, ani odpowiedzialnością najemcy – a tak jest dotychczas – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Tomasz Syller CEO Wasz Sklep SPAR.


Tomasz Syller, Wasz Sklep SPAR: Generalnie lokale oddawane do użytku najemcom są nieprzygotowane i niewykończone – najemca musi wykonać prace budowlane na własny koszt i własną odpowiedzialność. Tak absolutnie nie może być – należy zmienić dotychczasowe nierówne warunki. Nie może być tak, że najemca musi w lokalu samodzielnie wykonać instalacje, elektrykę czy wykończyć ściany i podłogi.

Sklepy tradycyjne w sektorze spożywczym mają ogromną przewagę nad sklepami online w postaci oferty świeżych produktów. To element bardzo ważny dla klientów – oczekują oni szerokiego wyboru świeżych, bardzo wysokiej jakości warzyw i owoców, lubią kupować produkty z lad na wagę, preferują ciepłe pieczywo prosto z pieca i świeże mięso. To wszystko są mocne strony i atuty sklepów SPAR i dlatego większość naszych sklepów nie konkuruje bezpośrednio ze sprzedażą onliną. Klienci bardzo chętnie sięgają też po naszą markę własną – dostępną tylko u nas, to bardzo dobrej jakości wyroby w atrakcyjnych cenach. Do tego coraz częściej szukają oferty EKO i BIO – dzięki czemu mogą zrobić zakupy według swoich preferencji w jednym sklepie SPAR. To duża przewaga – bo w internecie zazwyczaj musieliby kupować i płacić za dostawę z kilku miejsc.

Koronawirus przede wszystkim zmienił oczekiwania konsumentów co do bezpieczeństwa i środków ochrony w sklepach. To najważniejsze kryteria, jakie musi spełniać obecnie każda placówka handlowa. Nie wpłynął istotnie na poziom czy oczekiwania automatyzacji w sklepach – chociaż ten proces powoli postępuje w całym handlu. Nie oczekujemy jednak rewolucji w tym obszarze.

A zatem dla sklepów bardzo ważne jest wzmocnienie bezpieczeństwa zdrowotnego – protokołów i procedur w całym handlu detalicznym. Środki ochronne i dezynfekcje w długim terminie wywołają przyzwyczajenie zarówno pracowników, jak i klientów – a to będzie korzystne także wobec innych wirusów czy bakterii, z którymi stykamy się na co dzień. Dlatego ogromną wagę przykładamy do tego aspektu w każdym naszym sklepie. Bardzo rygorystycznie pilnujemy stosowania środków ochrony osobistej zarówno przez pracowników, jak i klientów. Od początku pandemii wprowadzono m.in. obowiązkowe środki ochrony osobistej przed wejściem do sklepów: płyny dezynfekujące i jednorazowe rękawiczki foliowe dla klientów. Ponadto w sklepach SPAR zamontowano bariery ochronne z pleksi oraz udostępniono maseczki, rękawiczki i przyłbice dla pracowników sklepów. Osłony zostały wdrożone nie tylko na stanowiskach kasjerów, ale także przy stoiskach z wędlinami i nabiałem oraz przy kasach alkoholowych. W sklepach, obok lad z wędlinami i serami, na podłodze zaznaczone są miejsca, w których stanąć może obsługiwany klient – tak, aby cały czas zachowywać dystans.

Źródło: Wasz Sklep SPAR

Fotografia: Wasz Sklep SPAR

Data publikacji: 28 października 2021