Wojciech Tulwin-Recman

2019 to rok wielu zmian i nowych wyzwań

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

2019 to rok wielu zmian i nowych wyzwań, z którymi zarówno galerie handlowe, jak i sieci musiały się zmierzyć. Kluczowe znaczenie dla branży miało ograniczenie handlu w niedziele, co jednocześnie spowodowało wzrosty sprzedaży w sklepach online. Co za tym idzie, obserwujemy dynamiczny rozwój nowych technologii oraz sztucznej inteligencji – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe – Wojciech Tulwin – Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman

Ubiegły rok to również szereg wyzwań na rynku pracy. Koszty pracy w Polsce rosną, a jednocześnie coraz trudniej jest znaleźć nowych pracowników. W 2020 roku planujemy liczne działania mające na celu wzmocnienie wizerunku Recman jako najbardziej atrakcyjnego pracodawcy wśród firm z branży. Szczególne znaczenie należy przypisać również dla trendu eko oraz filozofii zero waste. Po wielu latach braku dyskusji zmiany klimatyczne stały się jedną z kluczowych kwestii. Nagłaśnianie wielu tematów czy problemów wspomagają znacząco social media. Rośnie popularność Instagrama, a sieci handlowe coraz częściej podejmują współpracę z influencerami. Końcówka 2019 roku to symboliczny początek końca ery prasy drukowanej, czego przykładem było wycofanie się z polskiego rynku prasy takich tytułów jak Playboy, Esquire czy CKM.

W 2019 roku przeprowadziliśmy w firmie szereg warsztatów wewnętrznych, na podstawie których wypracowaliśmy cele i strategię firmy do 2024 roku. W kontekście rozwoju sieci warto wymienić otwarcie nowego salonu Recman w Galerii Młociny (gdzie wprowadziliśmy dedykowaną pracownię krawiecką), lifting wybranych lokalizacji oraz relokacje na większe powierzchnie, m.in. w CH Magnolia Park. To również kolejny rok kontynuacji i rozszerzenia współpracy z ambasadorem marki – Łukaszem Kubotem – oraz z Polskim Związkiem Tenisowym, czego efektem była wysoko oceniana sesja zdjęciowa z Reprezentacją Polski mężczyzn w tenisie oraz nawiązująca do tematyki sportowej sesja kolekcji Jesień-Zima 2019 w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. W kontekście działań proekologicznych warto podkreślić, że udało nam się znacząco ograniczyć liczbę toreb foliowych na rzecz toreb wielokrotnego użytku – materiałowych i papierowych.

Jednym z kluczowych wyzwań 2020 roku, biorąc pod uwagę wyniki sprzedażowe, będzie ograniczenie handlu w niedziele do 7 dni w ciągu całego roku. W 2020 roku planujemy pracować nad rozwojem 3 głównych kolekcji, które zostały wypracowane w ostatnich latach – głównej kolekcji Recman, linii premium Winman oraz sportowej Dressed to win. Wiążą się z tym również prace nad segmentacją klientów oraz programem lojalnościowym. Planujemy kontynuować rozwój sieci poprzez otwarcia salonów własnych w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Całość działań będzie ukierunkowana na wzrost rozpoznawalności marki.

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: Recman

Data publikacji: 10 kwietnia 2020