Wojciech Tulwin-Recman

Galerie handlowe muszą się zmieniać i elastycznie reagować na aktualne trendy

Rynek centrów handlowych – Shopping Mall Marketing 2020

Atrakcyjny tenant mix, odpowiednia lokalizacja i szerokie działania marketingowe to podstawa. Jednak idealne centrum handlowe powinno być miejscem, w którym klient nie tylko dokona kompleksowych zakupów, ale również w atrakcyjny sposób spędzi czas z rodziną lub przyjaciółmi – podkreśla Wojciech Tulwin
Dyrektor ds. Marketingu i PR marki Recman

Szeroka oferta gastronomiczna pozwala na pozyskanie nowych klientów, a dodatkowe przestrzenie do spędzenia wolnego czasu lub pracy coworkingowej wydłużają czas wizyty w galerii. Prawdopodobnie poszerzy się także oferta rozrywkowa i prozdrowotna. Strefy fitness, siłownie, salony kosmetyczne czy centra medyczne pozwolą klientom zainwestować w siebie.

Kluczowym jest dostosowywanie oferty do grupy docelowej w regionie, w szczególności do zasobności portfela, jak i stylu życia klientów. Możliwość realizacji wszystkich potrzeb w jednym miejscu jest wygodnym rozwiązaniem. Pozwala zaoszczędzić czas i szybko dokonać zakupów, korzystając z obecności w galerii. Z drugiej strony nasycenie obiektami handlowymi powoduje, że galerie muszą się zmieniać i elastycznie reagować na aktualne trendy. Nowe centra handlowe i modernizacja istniejących wymusza zmiany w obiektach konkurencyjnych. Ważna jest również odpowiednia aktywność marketingowa firm zarządzających, na co zwracamy szczególną uwagę jako najemca.

Większość obiektów regularnie organizuje rozmaite eventy, które przekładają się na wzrost liczby odwiedzających. Klienci oczekują ułatwień oraz dostępu do informacji. Zadaniem zarządcy jest zapewnienie maksymalnego komfortu – zarówno zakupów, jak i możliwości spędzania wolnego czasu na terenie galerii. Cel ten osiągną galerie, które postawią na aktywną komunikację zarówno z klientami, jak i z najemcami.

Analizując zmiany w przestrzeni handlowej na przełomie ostatnich lat, nie jest łatwo przewidzieć, co może zdarzyć się w perspektywie 10 lat. Dynamiczny rozwój technologiczny pozwala na wprowadzenie innowacyjnych usług oraz umożliwia analizowanie zachowań konsumentów, a przez to bieżące dostosowywanie oferty do oczekiwań.

 


Czytaj online Shopping Mall Marketing 2020

Źródło: Recman

Fotografia: Recman

Data publikacji: 29 lipca 2020