Współczesne centrum handlowe musi ciągle zaskakiwać

Handel to jedna z najważniejszych gałęzi gospodarki, a centra handlowe i sklepy detaliczne stanowią jej nieodłączny element. Aby osiągać jak najlepsze wyniki, takie miejsca muszą być odpowiednio zarządzane, a ich marketing powinien być skuteczny i dostosowany do aktualnych trendów rynkowych oraz potrzeb klientów. Anna Szcześniak, Starsza Specjalistka ds. Marketingu w NoVa Park podkreśla, iż w gorzowskim centrum handlowym najlepiej sprawdzają się akcje prosprzedażowe, które nie tylko niosą za sobą realną korzyść dla klientów, ale także wspierają najemców i wzmacniają ich sprzedaż.


Na jakie aspekty i trendy rynkowe warto dziś zwrócić uwagę podczas planowania działań marketingowych?

W kwestii planowanych działań marketingowych trzeba pamiętać, aby dostosowywać je do zmieniających się trendów oraz oczekiwań klientów i takie jest też nasze podejście w tym zakresie. Dzisiejszy konsument stał się bardziej świadomy swoich wyborów, ale też racjonalny w zakupach i coraz bardziej odporny na reklamy. Częściej planuje, poszukuje promocji cenowych oraz chętnie bierze udział w akcjach, w których za zakupy może otrzymać gratis. Wiele osób traktuje zakupy jak rozrywkę, a spacer po galerii jako formę aktywności i spędzania czasu wolnego. Dzięki temu centra handlowe wciąż mają mocne narzędzia, by skutecznie walczyć o klienta. Kierunek, jaki mogą obrać teraz obiekty handlowe to skoncentrowanie na zapewnieniu klientom jak najciekawszych doznań i udogodnień, także tych technologicznych. W branży handlowej można dostrzec zmiany czynników mających bezpośredni wpływ na postrzeganie marki oraz zachowanie konsumenta. Trendy te dominują zarówno u dojrzałych klientów, pokolenia Millenialsów, czy generacji Z. Te obserwacje zdeterminowały nas do podjęcia działań, które będą precyzyjnie odpowiadać na pytania, oczekiwania i potrzeby naszego docelowego klienta.

Które akcje promocyjne przyciągają najefektywniej konsumentów do obiektów handlowych i sklepów detalicznych?

Współczesne centrum handlowe musi ciągle zaskakiwać, tak aby klienci chcieli spędzać w nim swój czas i regularnie do niego wracać. Oprócz akcji, które sprawdzają się i są cyklicznie organizowane, staramy się również zaskakiwać klientów, oferując szeroki wachlarz interesujących wydarzeń, które mają na celu zainteresować ich i pogłębić dobre relacje z otoczeniem. Ważnym elementem naszych działań jest strategia związana z budowaniem pozycji centrum wśród lokalnej społeczności. Niezwykle skuteczne w budowaniu lojalności klienta są dla nas również powiązania z lokalnym rynkiem, i to właśnie determinuje nas do działania w tym kierunku. W naszej strategii skoncentrowaliśmy całą uwagę na zrozumieniu potrzeb klienta, zdefiniowaniu celów i poznaniu wyzwań, które stoją przed nami. Nasze centrum handlowe jako żywy organizm, wpasowany w tkankę miejską regularnie prowadzi działania CSR. Współpracujemy także z lokalnymi przedsiębiorstwami i firmami, które często zapraszamy do włączenia się w nasze działania. Jako rodzinne centrum handlowe nie zapominamy o naszych najmłodszych klientach i akcjach skierowanych bezpośrednio do nich. Przykładem takich ostatnich naszych działań były organizowane warsztaty plastyczne i kreatywne dla dzieci i młodzieży, na których można było pobudzić swoją wyobraźnię. W swoich działaniach wykorzystujemy również propagowanie ochrony środowiska, dlatego m.in. zorganizowaliśmy akcję ekologicznych inspiracji z pokazem eko-mody szkolnej. Ponadto NoVa Park był ostatnio partnerem akcji „Wymień odpady na kulturalne wypady”.

W naszym centrum handlowym najlepiej sprawdzają się akcje prosprzedażowe, które nie tylko niosą za sobą realną korzyść dla klientów, ale także wspierają najemców i wzmacniają ich sprzedaż. Dzięki zastosowanym mechanizmom, nasze akcje prosprzedażowe zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem i każdorazowo udaje się rozdać klientom wszystkie upominki. Efektem tych wieloletnich działań są nie tylko pozytywne relacje z klientami i ich lojalność w stosunku do naszej galerii, ale także realne wsparcie sprzedaży najemców. Klienci do nas wracają, a niektóre z wydarzeń na stałe wpisaliśmy do naszego kalendarium. Poza dużymi aktywnościami zaplanowaliśmy szereg małych wydarzeń okolicznościowych, warsztaty i spotkania, dzięki którym konsument ma przeświadczenie, że cały czas o nim pamiętamy, a to z kolei skutecznie zwraca go w naszym kierunku. Istotne pozostaje notoryczne monitorowanie wszystkich działań, szybkie reagowanie i ulepszanie oraz wdrażanie nowych rozwiązań.

Czy proces komunikacji centrum handlowego i sklepów detalicznych jest dziś bardziej skuteczny online, czy też z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów reklamowych?

Jeśli przyjmiemy, że w komunikacji reklamowej centrum handlowego chodzi o dotarcie do jak największej i jak najlepiej dopasowanej do potrzeb grupy docelowej, to osiągniemy to właśnie dzięki synergii działań w kanałach komunikacji zarówno offline, jak i online. Proces komunikacji musi być dobrze przebadany, przemyślany i skrojony pod konkretną grupę docelową. Dziś koniecznością jest aktywne komunikowanie się z klientami przede wszystkim w internecie. Strona internetowa to właściwie podstawa obecnych działań e-marketingu, bo tylko we własnych mediach, takich jak strony www, mamy pełną kontrolę nad publikowanymi treściami, wszystkimi kwestiami technicznymi oraz nad analityką Social Media. Chcąc przyciągnąć m.in. pokolenie Z do centrum handlowego musimy się z nim komunikować, czyli być aktywni na ich ulubionych kanałach w mediach społecznościowych. Pomimo wzrostu sprzedaży internetowej, większość handlu odbywa się nadal stacjonarnie. Internet nie jest w stanie oddać klimatu robienia zakupów w tradycyjny sposób, a klienci lubią poznać produkt – dotknąć go i przymierzyć. Jeśli chodzi o komunikację NoVa Parku, wykorzystujemy zarówno kanały online, jak i offline, które służą nam nie tylko do informowania o wydarzeniach i wszelkich aktywności, ale również do promowania oferty najemców. Stosując synergię w procesie komunikacji zwiększamy szansę dotarcia z informacją do różnych osób, w tym również do nowych klientów. Pamiętajmy również, aby komunikacja była spójna na wszystkich platformach oraz żeby równocześnie wysyłać silny przekaz we wszystkich kanałach i wykorzystywać potencjał komunikacji omnichanel.

Dziękujemy za Pani opinię.
Dziękuję.


Sesje zdjęciowe centrów handlowych i sklepów

Źródło: NoVa Park

Fotografia: NoVa Park

Data publikacji: 31 lipca 2023