Piotr Gawot - X-Coding IT Studio

X-Coding IT Studio: Rynek coraz bardziej podąża w kierunku mobile

Konsumenci oraz ich preferencje odgrywają priorytetową rolę w handlu elektronicznym. Niewątpliwie wraz z pandemią ewolucja e-commerce przyspieszyła w sposób znaczący. Wymuszona została zmiana przyzwyczajeń i siłą rzeczy klienci musieli zwróci się w kierunku e-sklepów – podkreśla na łamach projektu Ecommerce Expert – Piotr Gawot, Sales Manager w X-Coding IT Studio.


Piotr Gawot, X-Coding IT Studio: Konsumenci oczekują teraz tego, że firma jest w internecie i oferuje wygodne zakupy. Nie spełniasz tych oczekiwań? Przygotuj się na ciężkie czasy. Upowszechnienie handlu online rozszerzyło znacznie profil e-konsumenta. Teraz w sieci kupują nie tylko milenialsi czy zetki, ale także seniorzy czy baby boomerzy. E-commerce staje się międzypokoleniowym doświadczeniem. Na takim potencjalnie lukratywnym, ale trudnym rynku kluczowa staje się umiejętność rozpoznawania potrzeb, preferencji i priorytetów zakupowych konsumentów. Biznesy muszą umiejętnie posługiwać się strategią cenową i programami lojalnościowymi, by móc cyklicznie angażować klientów do ponownych zakupów. Nie bez znaczenia mają przemiany w świadomości ekologicznej w społeczeństwie, a także priorytetyzowanie jakości ponad cenę.

Zawsze na pierwszym miejscu jest klient i to jego potrzeby trzeba zrozumieć. Zmiana podejścia stawiająca użytkownika mobilnego na pierwszym miejscu jest nadrzędna.

Warto zwrócić uwagę, że większość użytkowników dokonuje zakupów przy pomocy smartfona i priorytetowe znaczenie mają stworzenie odpowiedniej nawigacji dostosowanej do takiego ekranu, opisów czy zdjęć. To, co buduje grono lojalnych klientów, to także sam proces zakupowy, który ma być szybki, wygodny oraz bezpieczny.

Nie bez znaczenia jest także wysoka jakość obsługi klienta. Mam tu na myśli cały proces zakupowo-transakcyjny oraz rodzaj i szybkość dostaw włącznie z wieloma sposobami płatności do wyboru. Konsument chce kupować gładko, bez męczących formularzy, i dostać towar jak najszybciej. To jest rynek natychmiastowej gratyfikacji – tego nauczyły konsumentów social media i tego oczekują od e-commerce teraz. Nie można zapominać także o marketingu internetowym. Dobra strategia brandu i promocji na wielu kanałach – Facebooku, Instagramie czy TikToku – to rzecz, bez której ciężko podbić serce współczesnego konsumenta.

Patrząc w przyszłość, tendencja szybszego rozwoju e-commerce będzie niewątpliwie postępować. Warto tutaj wziąć pod uwagę, że rynek coraz bardziej podąża w kierunku mobile. Stąd trzeba pomyśleć o PWA, ponieważ na pierwszym miejscu będzie użytkownik mobilny. Innymi czynnikami, które wpłyną na sprzedaż w e-sklepach, są sztuczna inteligencja, dominacja biznesów typu marketplace oraz postępująca automatyzacja logistyki.

Tutaj transformacja cyfrowa odegra zasadniczą rolę. Patrząc natomiast na handel tradycyjny w sklepach stacjonarnych, widać, że szuka on i będzie nadal szukał sposobu na to, aby zatrzeć podział pomiędzy tym, co wirtualne, a tym, co realne. Interaktywne wystawy, pojawianie się robotów-sprzedawców, czy wirtualne przymierzalnie VR/AR to tylko niektóre rozwiązania przyszłości, wykorzystywane często już teraz.


Czytaj więcej opinii w projekcie Ecommerce Expert

Ecommerce Expert

Źródło: X-Coding IT Studio

Fotografia: X-Coding IT Studio

Data publikacji: 14 lutego 2022