Zachwycić Klienta

Marka EPSON od lat oferuje szeroki zakres produktów dla biznesu. Dominującą rolę dla odbiorców sektora handlowego pełnią urządzenia wielofunkcyjne i projektory, a te drugie umożliwiają kreowanie wystroju przestrzeni placówki handlowej niezależnie od jej skali i charakteru. Jak podkreśla Andrzej Bieniek, Account Manager Video Projectors EPSON EUROPE B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce – zaspokajamy różne potrzeby klientów – od tworzenia scenografii w przestrzeniach wspólnych największych galerii handlowych, przez ekspozycję reklam i komunikatów do klientów w dużych sklepach i na ich witrynach, aż po wyświetlanie kameralnych animacji na stolikach czy barze w restauracjach i punktach gastronomicznych.


Epson oferuje różne produkty, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i biznesowych – od drukarek, poprzez rozwiązania digital signage, aż po okulary AR i roboty. Jak wygląda aktualnie oferta marki skierowana do sektora handlowego i nieruchomości handlowych i które produkty cieszą się największym zainteresowaniem w tym segmencie odbiorców?

Firma Epson od lat opracowuje i dostarcza odbiorcom całą paletę rozwiązań technologicznych, o których Pan wspomniał. Klienci kojarzą nas przede wszystkim z drukarkami i projektorami i jest to jak najbardziej słuszne. Wiele instytucji handlowych korzysta z naszych urządzeń wielofunkcyjnych opartych na oszczędnej technologii druku heat – free do drukowania, kopiowania i zarządzania dokumentacją. Natomiast szczególną grupą produktów dla tej branży, która cieszy się rosnącą popularnością, są projektory. Umożliwiają one zarówno kreowanie wystroju przestrzeni placówki handlowej niezależnie od jej skali i charakteru, jak też niezwykle skuteczny sposób komunikacji z klientami końcowymi. Jest to naprawdę skuteczne, dzięki estetyce i ogromnym rozmiarom prezentowanych treści.

Co dziś wyróżnia Państwa firmę i ofertę na tle konkurencyjnych brandów? Dlaczego klienci powinni zwrócić uwagę akurat na markę Epson?

Można powiedzieć, że takich powodów jest cała masa. Chciałbym jednak zasygnalizować tylko trzy najważniejsze. Pierwszy, to wysoka jakość naszych rozwiązań. Inaczej niż w przypadku wielu konkurencyjnych marek, projekcja w opracowanej przez nas technologii 3LCD zapewnia wysoką jasność i czytelność obrazu, która bezpośrednio przekłada się na jakość komunikacji. Drugim atutem jest długowieczność oraz bezobsługowość naszych projektorów – sercem nowych modeli jest laserowe źródło światła. Oznacza to, że są przystosowane do ciągłej pracy nawet przez kilkanaście lat, bez konieczności ich wyłączania, wymiany lampy i przeglądów technicznych. Dodatkowo, wszystkie laserowe modele dla biznesu objęte są gwarancją od 3 do 5 lat. Poza wygodą, oznacza to także istotną, choć czasem niewidoczną na pierwszy rzut oka, oszczędność finansową. Trzecią, być może decydującą, korzyścią jest ich elastyczność. Mam tu na myśli zarówno skalowalność obrazu, pozwalającą na wykorzystanie tego samego modelu w różnych przestrzeniach, kontekstach i zastosowaniach zależnie od bieżącej potrzeby, jak też wbudowaną łączność bezprzewodową i bogactwo dostępnych złączy. Pozwala to na sprawne podłączenie źródła obrazu i jego finalną konfigurację.

W kontekście rozwiązań digital signage, oferowane przez Państwa projektory zdają się mieć przewagę nad monitorami, wynikającą chociażby ze skali generowanego obrazu. Jakie inne aspekty decydują o atrakcyjności obu grup produktów? Jak się ma do tego kwestia jakości obrazu?

Tak, rzeczywiście skala obrazu możliwego do uzyskania z projektorów jest nie do przecenienia. Możliwe do uzyskania przekątne z pojedynczego urządzenia o wysokich jasnościach (np. 20000 lumenów w nowym modelu EB-PU2220B) sięgają wielu metrów. Przy kompaktowych rozmiarach samych urządzeń, pozwala to na wykonanie efektownej projekcji na ogromnych powierzchniach, także w miejscach mocno oświetlonych. Można je także łączyć uzyskując wielokrotność obrazu czy nawet tworząc panoramy 360°. Stworzenie podobnej instalacji z użyciem ekranów LCD byłoby kilku- kilkunastokrotnie droższe. Jednak nawet gdyby to się udało, to trzeba pamiętać, że projektor jest w stanie “świecić” na praktycznie dowolnej powierzchni, takiej jak ściana czy elewacja (w przypadku instalacji zewnętrznych). Dotyczy to nie tylko koloru i faktury, ale także kształtu – nie musi być to wyłącznie płaska powierzchnia. Na przeciwległym biegunie są zastosowania, w których świetnie sprawdzają się nasze dyskretne urządzenia LightScene. Montowane w niemal niezauważalny dla klienta sposób, przypominające kształtem lampy mogą wyświetlać treści bezpośrednio na ladach, podłogach, a nawet tworzyć mapping bezpośrednio na produktach. Można sobie wyobrazić ekspozycję nowej serii obuwia sportowego, w której bezpośrednio na butach znajdujących się w gablocie wyświetlane są możliwe wzory i kolory. To przekonuje klientów znacznie bardziej niż nawet najlepsze rollupy czy foldery. Jeszcze innymi modelami szczególnie sprawdzonymi przy digital signage w obiektach handlowych są urządzenia ultrakrótkiego rzutu – takie jak Epson EB-800F i EB-805F. Sprawdzą się jako wyjątkowo opłacalna alternatywę dla płaskich ekranów wszędzie tam, gdzie konieczne jest wyświetlanie wysokiej jakości treści w rozdzielczości Full HD o rozmiarach do 130 cali. A dzięki jasności 5000 lumenów treści będą świetnie widoczne nawet w intensywnym oświetleniu lub w dzień. Przebojem na rynku jest też nasz najnowszy ultrashort EB-810E. Obraz 4K i super ultrabliska projekcja (obraz o szerokości 3,5 m z odległości 60 cm) dają całkiem nowe możliwości kreatywne.

Które branże rynku handlowego powinny przede wszystkim zwrócić uwagę na oferowane przez Państwa rozwiązania? Czy Państwa produkty digital signage są targetowane do określonych segmentów (np. odzieżowych, gastronomicznych, usługowych, etc.) lub sklepów o określonej wielkości – czy też nie ma takiego rozróżnienia?

Bez przesady mogę powiedzieć, że bogactwo naszej oferty projektorowej pozwala obsłużyć bardzo różne potrzeby – od tworzenia scenografii w przestrzeniach wspólnych największych galerii handlowych, przez ekspozycję reklam i komunikatów do klientów w dużych sklepach i na ich witrynach, aż po wyświetlanie kameralnych animacji na stolikach czy barze w restauracjach i punktach gastronomicznych. Naturalnie, w każdym z tych zastosowań najlepiej sprawdzą się nieco inne rozwiązania sprzętowe, ale zaletą projekcji jest duża swoboda w konfiguracji i możliwość użycia tego samego urządzenia do różnych celów.

Jak wygląda kwestia współpracy z Państwem w przypadku chęci zainstalowania oferowanych produktów w jednym sklepie lub nawet całej sieci? O czym powinni już na wstępie wiedzieć potencjalni partnerzy biznesowi? Na jakie wsparcie mogą liczyć?

W każdym z przypadków przed złożeniem oferty sprawdzamy potrzeby klienta, uwzględniając konkretne miejsce instalacji oraz dostępny budżet. Znamy nasze produkty najlepiej, dlatego zdarza się, że klient ostatecznie wybiera model inny, niż ten, który miał na początku na myśli. I wcale nie oznacza to droższego urządzenia. Prowadzimy sprzedaż w oparciu o naszych partnerów – integratorów, co ma ten atut, że poza samym projektorem, klient otrzymuje kompleksowe rozwiązanie, wyposażone w bezpłatne oprogramowanie Epson Projector Management. Z jego użyciem, za pomocą komputera w centrali, jedna osoba może zarządzać tym, co jest wyświetlane oraz monitorować stan urządzeń w kilku lokalizacjach.

Elegant Shopping Mall

Z jakimi wymaganiami spotyka się Państwa firma w przypadku klientów sektora handlowego? Jakie cele stawiają przed Państwem klienci najczęściej?

Zasadnicze i niezmienne potrzeby klientów to: pewność dobrze zainwestowanej każdej wydanej złotówki oraz poczucie bezpieczeństwa. W kwestii zakupów mamy partnerów przygotowujących najlepsze oferty, służąc pomocą w kwestii uzyskiwania finansowania zewnętrznego (np. leasingu). Siłą oferty Epson jest niski koszt posiadania (TCO) w trakcie całego okresu eksploatacji projektora. Ciągłość pracy zapewnia długa i kompleksowa gwarancja oraz umowy serwisowe z dostawcami.

Epson podkreśla, że oferowane projektory zostały zaprojektowane z myślą o łatwości obsługi. Jak zatem wygląda kwestia zarządzania i aktualizowania informacji, szczególnie w kontekście oprogramowania służącego do zarządzania treścią? Co je charakteryzuje i wyróżnia?

Tak, ma pan rację – sam nawet najlepszy sprzęt nie zawsze wystarcza. Dlatego dajemy klientom także wiele użytecznych i darmowych narzędzi. Naszym szczególnym powodem do dumy jest tu np. program Epson Creative Projection – to przyjazna dla użytkownika aplikacja, niewymagająca specjalistycznej wiedzy, która pomaga wykorzystać do maksimum potencjał naszych projektorów. Pozwala ona na edycję wielu różnorodnych szablonów, a także na szybkie i intuicyjne projektowanie obrazów czy animacji, które dają szansę na skuteczną komunikację z klientem w kontekście danego miejsca i czasu.

Jak oceniają Państwo dzisiejszych konsumentów? Jakiego typu narzędzia, formy przekazu lub ewentualne inne czynniki mają wpływ na podejmowanie przez nich w danym momencie decyzji zakupowych? Czy analizując rozwój technologii informacyjnej, klienci stają się dziś bardziej podatni czy odporni na reklamę cyfrową? Jak reagują na przekaz dystrybuowany za pośrednictwem oferowanych przez Państwa narzędzi? Co wynika z Państwa obserwacji?

Klient w czasach popandemicznych – mimo całej otwartości na elektroniczne kanały sprzedaży – docenia możliwość fizycznej interakcji z produktem oraz sprzedawcą. Natomiast jeżeli chodzi o komunikację, nie wystarczy już tradycyjna, szablonowa reklama w rodzaju “u nas najtaniej i najlepiej”. Żeby naprawdę dotrzeć do konsumenta, trzeba go zachwycić lub rozbawić, a tu właśnie sprawdza się projekcja, zarówno dzięki wielkiej skali ruchomego obrazu lub mappingom, jak i możliwości szybkiego personalizowania przekazu, o którym przed chwilą wspominałem.

Słowo „drukarka” byłoby znaczącym niedopowiedzeniem w kontekście dzisiejszych produktów służących do zarządzania dokumentami, jakie Epson ma również w swojej ofercie. Jakiego zatem typu produkty są oferowane i jakiego rodzaju potrzeby zaspokajają?

Tak, rzeczywiście, dzisiaj w codziennej obsłudze transakcji chodzi o całościową obsługę dokumentów, zarówno tych papierowych, jak i elektronicznych. Nasze urządzenia wielofunkcyjne klasy WorkForce Pro, wyposażone w automatyczny podajnik dokumentów i pakiet oprogramowania wspomagającego skanowanie, sprawdzają się tutaj jako centra przetwarzania dokumentacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o wydrukowanie faktury, czy o szybkie zdigitalizowanie korespondencji z dostawcą, działają niezawodnie i szybko.

Aktualnie można zauważyć, że firmy coraz większą wagę przywiązują do aspektu energooszczędności i kładą znaczny nacisk na działania i rozwiązania proekologiczne. W jaki sposób Epson odpowiada na oczekiwania klientów w tym zakresie?

Zapewniamy im sprzęt, który bez kompromisów na jakości działania zapewnia ogromne oszczędności środowiskowe. W przypadku druku jest to wspomniana technologia Heat – Free, zmniejszająca zużycie energii elektrycznej w stosunku do drukarek laserowych o nawet kilkadziesiąt procent. W przypadku projektorów, mamy dla odmiany układ wyświetlania oparty o nieorganiczne moduły fosforowe. Bardzo istotnym aspektem ekologicznym jest także wspomniana długowieczność urządzeń – w Epson produkujemy sprzęt z myślą o wieloletnim korzystaniu. Pomijając oczywisty i bardzo ważny aspekt etyczny i wizerunkowy ekologii funkcjonowania placówek handlowych, w tym przypadku przekłada się to także na bardzo czytelne i duże oszczędności finansowe. Warto o tym pamiętać!

Jakich rozwiązań technologicznych i produktów w nadchodzących latach będzie wymagała dokonująca się na naszych oczach transformacja komunikacji cyfrowej? Czego możemy się spodziewać?

Modele kolejnych generacji będą musiały zapewniać jeszcze większą przyjazność obsługi i intuicyjność, przy jednoczesnym zapewnieniu niskiego TCO oraz śladu węglowego na każdym etapie ich „życia”. Rozwiązania Epson już dziś wychodzą naprzeciw tym potrzebom, a stałe inwestycje w rozwój i badania dają pewność, że nie zatrzymamy się na tej drodze.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.


Czytaj ONLINE Shopping Mall Marketing 2023