Zrównoważone podejście Atrium

Publikacja w rocznym projekcie wydawniczym Shopping Mall Marketing 2020

Centra handlowe Atrium ewoluują wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami rynku i społeczeństwa. Oferując wiele funkcji – zakupy, wypoczynek, rozrywkę, kulturę, edukację i rozwój oraz szereg usług – zyskują coraz istotniejszą rolę społeczną, stają się miejscem spotkań, centrum życia lokalnej społeczności, do którego coraz częściej zamiast po zakupy, udajemy się po doświadczenia. Te ostatnie stanowią też jeden z kluczowych elementów przewagi fizycznych przestrzeni handlowych nad transakcjami realizowanymi online.

Nasi klienci – dostarczanie nowych doświadczeń
Planując nowe rozwiązania, Atrium podchodzi do każdego ze swoich obiektów w sposób indywidualny. Bada lokalne potrzeby rynku, by jak najlepiej poznać i zrozumieć klientów konkretnych centrów. Rozmawia z najemcami o ich oczekiwaniach. Zbiera również uwagi i opinie od lokalnych społeczności, którym dane centrum ma świadczyć usługi. We wszystkich projektach celem spółki jest uwzględnienie najlepszych innowacji w sektorze handlowym, które są stosowane na świecie. Zebrane dane łączy z własnym doświadczeniem i dostarcza finalny produkt zaprojektowany tak, by przyciągał klientów i zachęcał do dłuższego pobytu w obiekcie w trakcie każdej wizyty oraz do kolejnych, wielokrotnych odwiedzin w przyszłości. Jednym z kierunków angażowania konsumentów przez centra Atrium jest rozwój nowych technologii, a w konsekwencji wdrażanie nowoczesnych form oraz metod sprzedaży przez obiekty spółki. Dla przykładu w warszawskim centrum handlowym Atrium Promenada klienci robią zakupy w najbardziej interaktywnym sklepie tej sieci w Polsce – Carrefour Pro, korzystając z niestosowanych wcześniej rozwiązań cyfrowych i nowych rozwiązań handlowych. Hipermarket nie tylko posiada całą zdigitalizowaną ścieżkę zakupową wewnątrz sklepu, ale również innowacyjną strefę gastronomiczną, w której przygotowanie potraw odbywa się na zasadach live cooking, a konsument widzi cały proces, ma też niepowtarzalną możliwość porozmawiania z kucharzami. Digitalowy hipermarket w Promenadzie stał się ikoną nowoczesnego retailu. W Atrium Promenada otwierał się też pierwszy sklep online’owy marki e-obuwie w Warszawie, czyli e-commerce w offline’owej powierzchni centrum handlowego. Spółka chętnie podejmuje także współpracę z młodymi polskimi markami, którym umożliwia otwieranie pop up’ów. Często są to tzw. marki instagramowe, które wychodzą z przestrzeni wyłącznie wirtualnej, by pokazać się w przestrzeni stricte komercyjnej, prezentując jakość i atrakcyjność swoich produktów, otwierając się na bezpośredni kontakt z klientem.

Nasze centra – ich społeczna, miastotwórcza rola
Oprócz trafnie dobranego, zdywersyfikowanego miksu najemców Atrium stale pracuje nad szeroką i zróżnicowaną ofertą rekreacyjną i rozrywkową, w tym również propozycją wartościowego spędzania wolnego czasu z rodziną i znajomymi. Przykładem jest Piąty Wymiar – community center w Atrium Promenada – miejsce dedykowane lokalnej społeczności, w którym jej członkowie w każdym wieku mogą się spotkać i spędzać wspólnie czas w ciekawy, twórczy sposób – na warsztatach, zajęciach sportowych czy muzycznych. Do współtworzenia programu Piątego Wymiaru Atrium Promenada zaprosiło organizacje społeczne, lokalne przedsiębiorstwa i stowarzyszenia oraz aktywistów i pasjonatów różnych dziedzin, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi, zgodnie z trendem co-sharing economy.

Innym przykładem jest zrealizowany dotąd w dwóch odsłonach projekt „Kultura w samym centrum”/„Zima w samym centrum” na Pasażu Wiecha, pod kompleksem handlowym Wars Sawa Junior. Jego celem było stworzenie przestrzeni interakcji społecznych dla młodych ludzi wokół ważnych społecznie tematów, takich jak: kultura, design, film, teatr czy muzyka. Atrium zaprosiło także do współpracy młode polskie marki z obszarów mody, urody czy rekreacji. Założeniem było angażowanie konsumentów w interakcję z brandami w fizycznej przestrzeni, a dla biznesu – stworzenie szansy na weryfikację własnych koncepcji handlowych w bezpośrednim kontakcie z klientami. Specjalna wakacyjna strefa aktywności stała się nie tylko miejscem jakościowej rozrywki oraz twórczych dyskusji i działań, ale także przestrzenią integracji lokalnej społeczności, wspierającą otwieranie się na siebie, wspólne zaangażowanie. Popularność letniej inicjatywy skłoniła spółkę do jej reaktywacji w zimowej odsłonie pod hasłem „Zima w samym centrum”. Bombkowe aranżacje, klimatyczne zacisze pełne zielonych świerków, przestrzenna kartka bożonarodzeniowa, lustrzana instalacja z choinkami – ta klimatyczna sceneria wprowadzała odwiedzających w świąteczny nastrój. Bajkowe elementy zapewniały też wiele radości najmłodszym. Były także niepowtarzalnym tłem zdjęć i pozdrowień przesyłanych prosto ze stolicy. Świąteczna sceneria na Pasażu Wiecha to też przykład kreatywnego recyclingu, który dał drugie życie przedmiotom użytym wcześniej do dekoracji centrów handlowych zarządzanych przez Atrium. Zamiast wyrzucać nieużywane dekoracje świąteczne zdecydowano o zamianie ich w elementy dekoracyjne zimowej aranżacji na Pasażu Wiecha. Dzięki inicjatywie Atrium ożywiło pasaż, dodając mu świątecznego klimatu, barw i energii, wzbudzając pozytywne emocje wśród przechodniów. Silną świadomość swojej roli i przynależności społecznej ma również Galeria Dominikańska – wrocławski obiekt należący do Atrium. Zlokalizowana w samym sercu miasta, jest nierozerwalnie związana z nim i jego historią. Realizując projekt Wrocław na nowo, inspiruje wrocławian do ponownego odkrywania piękna i uroków ich miasta, jego unikatowej historii i architektury oraz poznawania nietuzinkowych mieszkańców.

Nasz zespół – dzielenie się wiedzą i osiągnięciami
Atrium chce być odpowiedzialnym i zaangażowanym partnerem dla najbliższego otoczenia swoich obiektów handlowych. Spółka obserwuje nadchodzące trendy i zmieniające się oczekiwania, w tym zapotrzebowanie na wysokiej jakości przyjazne architektonicznie przestrzenie o funkcjach społecznych – sprzyjające spotkaniom, budowaniu i zacieśnianiu relacji, wspólnemu spędzaniu czasu, nowym doświadczeniom. Swoją miejscotwórczą rolę dostosowuje dodatkowo do indywidualnych potrzeb społeczności skupionych wokół każdego z obiektów handlowych z osobna – tak, by wykreowane przestrzenie w sposób maksymalny służyły ich użytkownikom i stały się ich ulubionym (wyjątkowym) miejscem zakupów, odpoczynku, rozrywki, zabawy i rozwoju. Na codzienne efekty tych działań pracuje cały zespół specjalistów Atrium. Połączenie ich kompetencji, wiedzy i zaangażowania pozwala z sukcesem wdrażać kolejne innowacyjne rozwiązania i dostarczać klientom centrów nowe wartościowe doświadczenia.

Zaproszenie do współpracy
W ramach wspierania polskiej przedsiębiorczości zespół komunikacji marketingowej Atrium zaprasza do współpracy marki stricte online’owe lub te zajmujące się social sellingiem, które poszukują możliwości zaistnienia w fizycznej przestrzeni. Zainteresowanym brandom spółka umożliwi prezentację oferty w ramach pop-up’ów zlokalizowanych na Pasażu Wiecha, pod kompleksem handlowym Wars Sawa Junior. Będzie to też okazja do rozmów z klientami i sprawdzenia swoich sił oraz wizji własnego biznesu w tradycyjnej sprzedaży. Wszystkie marki zainteresowane współpracą mogą się kontaktować z Panią Izabelą Janiszewską, Dyrektor Wars Sawa Junior. (mail: ijaniszewska@aere.com)


Czytaj online Shopping Mall Marketing 2020

 

Źródło: Shopping Mall Marketing 2020

Fotografia: Atrium

Data publikacji: 7 kwietnia 2020