Galeria Łódzka już od 20 lat pozostaje dla Łodzian centrum pierwszego wyboru na szybkie i spontaniczne zakupy w centrum miasta. Co sprawia, że centrum pozostaje niezmiennie konkurencyjne? Analiza tendencji rynkowych, wprowadzanie nowych marek, zmiany w infrastrukturze – to wszystko jest gwarantem sukcesu. Kluczowy czynnik to jednak dialog z klientem. Tylko informacja zwrotna pozwala obiektom handlowym rozwijać obszary szczególnie doceniane przez nabywców, jak i wprowadzać nowości – taki efekt można określić jako „zmienność w niezmienności”.
Na czym polega zjawisko promowanej przez Państwa zmienności w niezmienności?
Każdy z nas ma z pewnością ulubione produkty, ot, choćby czekoladę, której smak towarzyszy nam od dzieciństwa. Jako konsumenci możemy zgodzić się na zmianę brandingu, opakowania, ale nie smaku samego produktu. Podobnie jest z naszym obiektem. W oparciu o sentyment marki, nasi klienci od 20 lat wybierają Galerię Łódzką, doceniając jej przyjazność, doskonałe położenie, łatwość parkowania, kompaktowość. Te cechy pozostają niezmienne. Nie oznacza to, że w obiekcie nie ma przestrzeni na nowe. Wprowadzanie unikatowych marek – jedyni na rynku lokalnym posiadamy takie marki jak P&C, Rituals czy Campione, poszerzanie oferty usługowej, czy zmiany we wnętrzu tj. przebudowa foodcourtu, są postrzegane jako biznesowe assety.
Skąd zatem wiadomo, czy kolejna zmiana zostanie odebrana pozytywnie?
Z rozmowy. Dialog z klientem to nie tylko poszerzone badania rynkowe, ale również codzienna komunikacja, np. w social mediach. Z najnowszych badań wynika, że klienci częściej wyszukują produktów w mediach społecznościowych niż w wyszukiwarce Google. W oparciu o te informacje działamy bardziej świadomie wiedząc, że rezygnacja z mediów społecznościowych, to rezygnacja z cennego feedbacku i wytracanie potencjału sprzedażowego.



A co z infrastrukturą? W jaki sposób skutecznie konkurować z nowoczesnymi obiektami?
Tu odpowiedź również brzmi: zmieniając się. Oczywiście, że nie zmienimy bryły budynku, możemy jednak modernizować go w taki sposób, aby odwiedzający odczuwali te zmiany. Dobrym przykładem jest nasza nowa strefa restauracyjna. Nasi bywalcy organicznie przyjęli nowe rozwiązania wprowadzone w centrum, doskonale się w nim odnajdując. Również pasaże były poddane liftingowi: klimatyczne oświetlenie, wygaszone naturalne barwy, czyste formy sprawiają, że klienci nie są przebodźcowani. Przyjazna przestrzeń sprzyja zakupom.
Zatem przed Galerią Łódzką kolejne 20 lat?
Z pewnością. Przed handlem detalicznym stanie wiele wyzwań. Będzie to bardziej płynny proces niż rewolucja. Z okazji 20. urodzin stworzyliśmy logo 20for7, które jest wariacją na temat znanego 24/7. Dlaczego? Ponieważ można odwiedzać nas siedem dni w tygodniu, a my pozostajemy do usług. I to na pewno się nie zmieni.
Dziękujemy za rozmowę.
Dziękujemy również.