Wywiady z ekspertami, artykuły tematyczne i opinie eksperckie – na łamach wrześniowo-październikowego wydania Magazynu Galerie Handlowe zapytaliśmy przedstawicieli branży: jakiego rodzaju nowoczesne technologie w branży RETAIL, urządzenia i udogodnienia powinny być dzisiaj standardem w centrach handlowych i sklepach detalicznych, aby efektywnie wspierać handel stacjonarny?
Nowoczesne technologie w branży RETAIL. Urządzenia i metody komunikacji wspierające handel stacjonarny
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2021/09/Nowoczesne-technologie-w-branzy-RETAIL_2.jpg)
W erze e-commerce i zakupów internetowych, które jeszcze bardziej przybrały na sile podczas pandemii koronawirusa, nieustannie słyszymy, że koniec fizycznych sklepów jest bliski. Tymczasem większość sprzedaży detalicznej nadal ma miejsce w punktach stacjonarnych. Klienci wciąż chcą oglądać, dotykać i testować produkt zanim go kupią, a także cenią sobie bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, który udziela informacji, pomaga, doradza. By z powodzeniem konkurować z wygodą zakupów online, dostępnością asortymentu i unikalnym doświadczeniem digital, stacjonarne sklepy muszą zapewnić swoim klientom wartościowe doświadczenie w różnych kanałach, by mogli budować trwałą relację z marką. A w tym doskonale pomaga technologia.
Jerzy Osika, Promedia: W handlu zawsze najważniejszy będzie człowiek i relacje międzyludzkie
Dariusz Sinkiewicz, Lagardere: Sklepy stacjonarne mają dużą gamę możliwości
Krzysztof Sajnóg, Blue City: Preferencje konsumenckie są jak żywy organizm…
Przemysław Lutkiewicz, LPP SA: Pandemia mocno przyspieszyła proces transformacji branży handlowej
Beata Chojecka-Kuczek, Jet Line: Dźwignią handlu jest komunikacja
Grzegorz Lipnicki, Top Secret: Sklepy online i offline są względem siebie komplementarne
Maciej Ptaszyński, PIH: Błędna jest opinia, że wirtualne sklepy odbierają klientów stacjonarnym placówkom
Tomasz Syller, Wasz Sklep SPAR: Bardzo ważne jest wzmocnienie protokołów i procedur bezpieczeństwa
Świat piękna w nowej rzeczywistości
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2021/09/Sephora.jpg)
Sephora jest globalnym liderem prestiżowego omni-retailu. Marka konsekwentnie rozwija sprzedaż myśląc o symbiozie świata zakupów tradycyjnych i e-commerce. Wprowadza projekty i usługi, których oczekują współcześni klienci. W czerwcu Sephora ogłosiła również kolejny milowy krok w swoim rozwoju – globalną współpracę z Zalando, wchodząc tym samym w zewnętrzny marketplace. Jak zapewnia Katarzyna Bielecka, General Manager Poland & Czech Republic, takie odważne decyzje, elastyczność biznesu, zwłaszcza mając na uwadze transformację spowodowana pandemią, to klucz do osiągniecia sukcesu na polu omni-retailu. czytaj więcej
Centra Outletowe są odporne w obliczu kryzysów finansowych
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2021/09/ROS.jpg)
Pandemia koronawirusa spowodowała, że ostatnie miesiące były pełne wyzwań i weryfikacji dla całego rynku handlowego. Jednak, jak zauważa Thomas Reichenauer, współzałożyciel i managing director ROS Retail Outlet Shopping, sektor outletowy jest wiele bardziej stabilny niż sektor regularnych galerii handlowych. Ta gałąź rynku retail już pokazała swoją odporność na trudne sytuacje np. w obliczu kryzysu finansowego w 2009 roku. Koncept outletowy systematycznie staje się coraz bliższy polskim konsumentom, którzy rozważniej wydają pieniądze, szukają marek dobrej jakości, ale w rozsądnej cenie. czytaj więcej
GLOVO – aplikacja dla wszystkich
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2021/09/Glovo.jpg)
Od start-upu założonego z pasji, aż do dojrzałego gracza branży delivery, rozpoznawalnego na arenie międzynarodowej – tak w skrócie można opisać dynamikę rozwoju marki GLOVO. O rozwoju marki, funkcjonalności jej produktu, preferencjach klientów jak i strategii działania w dobie pandemii rozmawiamy z Carlosem Silvanem, Menadżerem Generalnym Glovo na Polskę. czytaj więcej
Pierwsza zasada kosmetyków CUDDO to prostota
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2021/09/cUDDO.jpg)
Marka Cuddo powstała z inspiracji i pod nadzorem Joanny Czerniel, dyplomowanej farmaceutki, uznanej blogerki i popularyzatorki wiedzy o zdrowych kosmetykach, której praca zawodowa, obserwacje rynku kosmetyków oraz osobiste doświadczenia macierzyńskie spowodowały potrzebę uświadamiania społeczeństwa na temat częstokroć szkodliwego składu wielu kosmetyków. czytaj więcej
Mądry kompromis
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2021/09/Forum-Gliwice-scaled.jpg)
Pandemia koronawirusa odbiła się na kondycji finansowej każdego obiektu handlowego. Nierówne traktowanie stron w dostępie do pomocy ze strony państwa polskiego, zakłóciło równowagę i zachwiało stosunki z najemcami. Ponadto każda ze stron inaczej interpretuje prawo. Jak zaznacza Patrycja Duczmal, Dyrektor CH Forum, Pełnomocnik Spółki Forum Gliwice Sp. z o.o., przepisy zostały źle zdefiniowane i to utrudnia porozumienie. Obie strony muszą iść na kompromis. czytaj więcej
Ponadto w wydaniu:
HELO FORM – innowacyjna prezentacja produktów
Czym jest HELO FORM? To system ekspozycyjno – promocyjny, który rozwija się wraz z indywidualnymi potrzebami oraz koncepcjami aranżacyjnymi. Pozwala na kreowanie przestrzeni – podobnie jak z klocków – na wiele sposobów. czytaj więcej
Przestrzeń coworkingowa sposobem na zwiększenie współczynnika konwersji w centrum handlowym
Okres pandemiczny zrewidował sposoby funkcjonowania zarówno klientów, jak i centrów handlowych. Na znaczeniu zyskały społeczne kontakty i więzi międzyludzkie, co przekłada się na zachowania konsumentów. W czasach postpandemicznych konieczne staje się zatem ponowne przemyślenie sposobu organizacji przestrzeni handlowej jako centrum pracy, życia i rozrywki. czytaj więcej
Eko-transport przyszłości dla klientów handlu i usług
Do obiektów handlowych w największych polskich miastach można od kilku lat docierać w sposób ekologiczny i bez potrzeby posiadania własnego pojazdu. Chodzi o coraz modniejszy transport współdzielony – czyli wypożyczane z aplikacji rowery, elektryczne hulajnogi czy skutery oraz auta z systemów car sharing – który już teraz dostępny jest dla nieruchomości handlowych w postaci dedykowanej usługi: Hubu Mobilności. czytaj więcej
Robotyczna rewolucja w usługach czystości
Jednym z wielu istotnych procesów, które są konieczne do prawidłowego funkcjonowania galerii handlowych, jest świadczenie usług czystości. W dobie pandemii realnie wpływają one na bezpieczeństwo ludzi i ciągłość prowadzenia biznesu. Na liście priorytetów na czoło wysunęły się efektywność, powtarzalność jakości oraz bezpieczeństwo pracowników. Wszystko to może zapewnić tylko inwestycja w nowe rozwiązania cleaningowe. czytaj więcej
Od 10 lat Millenium Hall wyznacza trendy…
Już samo spektakularne otwarcie Centrum Kulturalno-Handlowego Millenium Hall w Rzeszowie zapowiadało nie tylko nową jakość na rynku centrów handlowych, ale przede wszystkim innowacyjne podejście do współistnienia wielu funkcji. czytaj więcej