Oświetleniowe trendy korzyścią dla RETAIL

Cyfryzacja nie omija branży retail. Coraz częściej spotykane są zautomatyzowane koncepcje sklepów, w których proces zakupów jest w dużej mierze cyfrowy i bezobsługowy.


Smart Shopping

Ważną rolę odgrywają tu technologie czujników i rozpoznawania obrazu, które są używane w połączeniu z innymi aplikacjami, takimi jak inteligentne półki, które monitorują zapasy i wykrywają braki w magazynie, elektroniczne metki czy inteligentne wagi. „Innowacyjne rozwiązania w obszarze oświetlenia wychodzą daleko poza swoją pierwotną funkcję i wspierają erę smart shoppingu. Oprawy, które zainstalowane są na całej powierzchni handlowej, stanowią idealny szkielet dla inteligentnych budynków – oprawa TUGRA od TRILUX może zostać wyposażona w dedykowane moduły IoT, które monitorować będą ruch w określonych obszarach handlowych, a także raportować potrzebę zatowarowania półek” – wyjaśnia Filip Gabryelczyk, Retail Manager w TRILUX Polska.

Doświadczenia zakupowe

Podczas projektowania przestrzeni handlowych, w czasach postępującej cyfryzacji, ważniejsze niż kiedykolwiek staje się kreowanie pozytywnych doświadczeń, które mają wzbudzić entuzjazm klientów i zachęcić ich do dłuższych i częstszych wizyt w sklepach. Aby tego dokonać należy postawić na wszystkie zmysły, które towarzyszą naszym klientom podczas wizyty w sklepie i angażują ich w proces zakupowy.

„Światło oddziałuje na zmysł wzroku, który przekazuje do naszego mózgu aż 80% informacji na temat otaczającego nas świata. Dzięki najnowszym rozwiązaniom LED możemy stworzyć indywidualne scenariusze oświetleniowe, które za pomocą określonej barwy i natężenia światła kreują pożądany nastrój w naszym lokalu bądź podkreślają to, co najlepsze w produktach– chrupkość pieczywa, świeżość warzyw i owoców czy czyste kolory najnowszej kolekcji odzieżowej” – mówi Filip Gabryelczyk, Retail Manager w TRILUX Polska.

Zarządzanie energią i zrównoważony rozwój

W związku z kryzysem na rynku energetycznym, precyzyjna kontrola i monitorowanie zużycia energii w sklepach detalicznych w coraz większym stopniu staje się kluczowym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Zrównoważony rozwój jest istotną kwestią strategiczną dla całej branży handlu detalicznego. Wiele firm pracuje nad osiągnięciem neutralności pod względem m.in. emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. Klienci również zwracają uwagę na to, w jaki sposób marki przedstawiają swoje wysiłki na rzecz środowiska oraz jak obchodzą się z energią i zasobami.

„Oświetlenie to obszar, w którym inwestorzy szukają oszczędności, a instalacja opraw LED zapewni nawet 50% mniejsze zużycie energii oświetleniowej w porównaniu do konwencjonalnych źródeł światła. Jeśli oprawy zostaną zintegrowane za pomocą inteligentnego systemu zarządzania oświetleniem jak i czujnikami, potencjał oszczędności energii wzrasta nawet do 85%, z bardzo atrakcyjnym czasem zwrotu z inwestycji” – mówi Arkadiusz Lewenko, General Manager Central & Eastern Europe w TRILUX. „Rozwiązania LED idealnie wpisują się w realizację strategii ESG przedsiębiorstw handlowych. Wybierając dostawcę energooszczędnych opraw warto zwrócić uwagę na miejsce produkcji i łańcuchy dostaw produktów, które finalnie będą instalowane na naszej powierzchni, a także ich całościowy cykl życia i możliwości późniejszego recyklingu” – kontynuuje Arkadiusz Lewenko.


Fotografia nieruchomości komercyjnych – zobacz zdjęcia!

Źródło: TRILUX Polska

Fotografia: TRILUX Polska

Data publikacji: 24 listopada 2023