Posadzki w sklepach i showroomach coraz częściej odgrywają pierwszoplanową rolę stając się ważnym elementem aranżacji wnętrza. Architekci i projektanci wykorzystują je do wydzielania stref z większej przestrzeni, kierowania uwagi klientów w starannie dobrane miejsca, a także do promocji marek. Flowcrete Polska, wiodący producent posadzek żywicznych, przedstawia najciekawsze realizacje w salonach sprzedaży, w których to właśnie posadzki przyciągają wzrok odwiedzających.
Posadzki na bazie żywic można znaleźć w obiektach handlowych na całym świecie. Tym, co je wyróżnia, jest wieloletnia trwałość i wytrzymałość na obciążenia użytkowe, m.in. intensywny ruch pieszy odwiedzających sklepy klientów, a także nacisk punktowy wynikający z ustawienia lad, regałów czy wysp z towarem. Bezspoinowe posadzki żywiczne dają atrakcyjny efekt wizualny gładkiej powierzchni z minimalną liczbą podziałów, a do tego są łatwe do utrzymania w czystości. Można wykonywać je w różnych technologiach i uzyskiwać różnorodne efekty wizualne, zarówno pod względem wzorów, faktur, jak i kolorów. Wielu projektantów idzie jednak o krok dalej i wykorzystuje je do komunikowania się z klientem.
Wzory na posadzce prowadzą klientów przez wnętrze salonu
W salonach marek z segmentu premium doskonale sprawdza się wysokiej klasy posadzka typu polerowane i szlifowane terazzo, która powstaje na bazie żywicy epoksydowej i kruszywa, np. marmurowego, taka jak Mondéco Classic. Dzięki tej technologii można wykonywać dowolne wzory przez zestawianie ze sobą pól w różnych kolorach lub uzyskać jednolitą posadzkę bez widocznych podziałów. We wnętrzu perfumerii Sephora w Malezji na posadzce wykonano wzory w formie kontrastowych białych i czarnych pasów. Zastosowano także jednolite powierzchnie z wyrazistymi, czerwonymi liniami, które płynnie prowadzą klientów przez wnętrze salonu.
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2020/12/Posadzki-zywiczne-Flowcrete-Magazyn-Galerie-Handlowe-4-1024x681.jpg)
Posadzka w czarnym kolorze stanowi przyciągający wzrok element wnętrza
Posadzki żywiczne pozwalają uzyskać niemal nieograniczoną liczbę kolorów, zarówno w efekcie barwienia żywic, jak i poprzez zastosowanie różnego rodzaju dodatków, np. kolorowych płatków lub brokatu. W pierwszym salonie marki Weekday w Warszawie, który został otwarty w Elektrowni Powiśle, na trzech poziomach, wykonano bezspoinową posadzkę żywiczną typu wylewanego – Peran SL, w jednolitym czarnym kolorze i w satynowym wykończeniu, która doskonale wpisuje się w minimalistyczne wnętrze.
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2020/12/Posadzki-zywiczne-Flowcrete-Magazyn-Galerie-Handlowe-3-1024x683.jpg)
Posadzka typu „kamienny dywan” w salonie samochodowym
Z kolei w pierwszym w Europie salonie AMG, który został otwarty w Gdańsku przez Mercedes-Benz Witman, w przestrzeni służącej do ekspozycji najdroższych modeli samochodów, zastosowano niezwykle efektowną posadzkę żywiczną typu „kamienny dywan” – Rustik, w czarnym kolorze, z matowym lakierem, która daje efekt wylanego asfaltu. Tego typu posadzka jest wykonywana ze specjalnie sortowanych kamyków marmurowych lub kwarcowych, otoczonych i sklejonych bezbarwną żywicą. Faktura przypominająca „kamienny dywan” sprawia, że nie sposób przejść obok niej obojętnie.
![](https://www.magazyngalerie.pl/wp-content/uploads/2020/12/Posadzki-zywiczne-Flowcrete-Magazyn-Galerie-Handlowe-2-1024x683.jpg)
Dzięki dużej swobodzie projektowania oraz możliwości uzyskania bardzo różnorodnych efektów wizualnych, posadzki żywiczne to obecnie jeden z wiodących trendów w aranżacji wnętrz komercyjnych.