Przyciągnij klientów światłem. Rozwiązania TRILUX odpowiedzią na wyzwania zarządców sieci handlowych

Pandemia nauczyła nas, że praktycznie wszystko można kupić on-line. To wyzwanie dla zarządców stacjonarnych centrów handlowych, którzy muszą sięgnąć po nowe sposoby na przyciągnięcie do siebie klientów. Rozwiązaniem może być zaprojektowanie przestrzeni tak, by czas spędzony na zakupach kojarzył się z przyjemnością, a nie obowiązkiem.


Według najnowszego Raportu Enquiry zdecydowanie rzadziej niż przed pandemią odwiedzamy centra handlowe. Typowy konsument czyni to obecnie średnio 3,2 razy w miesiącu, w porównaniu do 3,6 w 2019 r. Czy właściwe oświetlenie może zatem przyciągnąć kupujących? Przykład niemieckiej sieci delikatesów EDEKA Paschmann udowadnia, że tak.

Sieć ta od ponad 50 lat jest synonimem dobrych zakupów. Swój najnowszy sklep w Mülheim an der Ruhr ulokowała na powierzchni 6000 metrów kwadratowych w strzelistym, nowoczesnym budynku. Właścicielom zależało, by nowe delikatesy stały się nośnikiem wartości przyświecających marce od 1973 r., a także odzwierciedlały wolę rozwoju i absolutnej orientacji na klienta. Efekt ten uzyskano zachowując przestrzenność, przy jednoczesnym kierowaniu klientów przy pomocy światła do poszczególnych ekspozycji produktowych i sezonowych.

Wyzwaniem była wysokość obiektu – 5 m. TRILUX zaproponował wykorzystanie rozwiązań, które pozwoliły tę wymagającą przestrzeń ożywić światłem. Zadbano również o wyodrębnienie przy pomocy światła poszczególnych stref, nazwanych kreatywnie „Domem owoców”, „Fabryką Makaronu”, „Wyspą Serów”, „Smakoteką” czy „Rybnym Straganem”. Klienci kierowani światłem odkrywają wciąż nowe zakątki czerpiąc prawdziwą przyjemność z zakupów.

„Udało nam się optymalnie wykorzystać ekstremalną wysokość pomieszczenia, aby poprawić wrażenia zakupowe”, wyjaśnia Till Meckenstock, specjalista ds. oświetlenia sklepów Grupy TRILUX. „Wielkoformatowe wyświetlacze i fantazyjne elementy sufitowe przyciągają uwagę klientów. Oprawy oświetleniowe nie są zamocowane, jak to zwykle bywa, na wysokości około trzech metrów, ale pięciu – co dodaje przestrzenności i zwraca uwagę odbiorców na to, co poniżej”.

Efekt świetlny robi jeszcze większe wrażenie dzięki dwóm innym oprawom: QUIRA PLUS i CANILO PLUS. Oba produkty dają możliwość elastycznej regulacji promienia światła: od wąskiej do szerokiej. QUIRA PLUS idealnie nadaje się do precyzyjnego oświetlenia wysokich dekoracji, którymi w tym przypadku są produkty na ekspozycji. Tę do wbudowania oprawę LED można przechylić pod kątem do 15 stopni i nadal pozostanie ona w jednej linii z sufitem. W oświetleniu pionowym można ją obrócić do 70 stopni i w ten sposób stworzyć wymowne scenariusze świetlne. Z kolei CANILO PLUS to idealny wybór do oświetlenia nastrojowego, m.in. półek gondolowych i powierzchni promocyjnych. Co istotne, TRILUX uzupełnił instalacje o rozwiązania do zarządzania światłem LiveLink, sterowane przez Bluetooth Low Energy. Rezultat: przyciągająca klientów zróżnicowana, indywidualna koncepcja oświetlenia przy minimalnym zużyciu energii.


Czytaj więcej w projekcie Shopping Mall Marketing 2023

Źródło: TRILUX Polska

Fotografia: TRILUX Polska

Data publikacji: 4 października 2023