Rozpoczyna się sezon rowerowy. Czy jesteście przygotowani?

Wiosna to szczególny czas, w którym klienci zaczynają intensywniej myśleć o aktywnym trybie życia. Na ulicach miast można wyraźnie zauważyć wzrost liczby osób, które jeżdżą rowerem ‑ nawet przez cały sezon jesienno-zimowy. To już nie są pojedyncze osoby, to nowy trend. Dla zarządców centrów handlowych i sklepów detalicznych to najlepszy czas, aby przyjrzeć się potrzebom tej, coraz bardziej znaczącej, grupy – klientów-rowerzystów.


Właściciele sklepów i operatorzy centrów handlowych często nie biorą pod uwagę osób poruszających się rowerami. Z różnych badań wynika, że w swoich szacunkach zwykle zaniżają faktyczną liczbę tej grupy klientów. Większość nie dowartościowuje tej grupy odbiorców, podczas gdy w rzeczywistości okazują się oni lepszymi klientami, niż klienci przyjeżdżający do centrum handlowego samochodami. Co istotne, 1 mkw. przeznaczony na parkingi dla rowerów może przynieść średnio pięciokrotny wzrost przychodów w stosunku do 1 mkw. powierzchni parkingowej dla samochodów. Warto się nad tym zastanowić – podkreśla Jos Muller, Prezes firmy Rowerado.

Rowerzyści mają w Polsce duży problem z parkowaniem przed sklepami. Prawie połowa z nich boi się zostawiać tam swoje jednoślady, w obawie przed kradzieżą. W związku z tym część osób całkowicie zrezygnuje z jazdy rowerem po zakupy, a pozostałe będą starały się skrócić czas spędzony w sklepie do minimum. Centra handlowe i sklepy, które zaoferują wyższy poziom bezpieczeństwa i wygody, mogą nie tylko pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji, ale też zyskać bardziej lojalnych klientów, którzy na dodatek dłużej zostaną w obrębie obiektu i wydadzą więcej pieniędzy.

Zwrot inwestycji w nasze bezpieczne stojaki rowerowe może nastąpić już w pierwszym roku. Poza tym rozszerzenie oferty parkingowej o nasze stacje to sygnał dla klientów-rowerzystów, że są ważni, a jednocześnie informacja, że promujemy zdrowy styl życia i dbamy o zmniejszenie śladu węglowego – dodaje Jos Muller.

Nie jest przypadkiem, że pierwsza taka nowoczesna stacja do parkowania rowerów została zamontowana przy centrum handlowym Focus w Bydgoszczy. Polska to 27. kraj, gdzie zostały zamontowane inteligentne stacje do parkowania rowerów i hulajnóg, a sektor retail stanowi jedną z wiodących grup odbiorców na świecie. Nic dziwnego, skoro te inwestycje zwyczajnie przynoszą zysk.

Myślę, że przy wielu centrach handlowych w Polsce może w tym roku zabraknąć miejsc do parkowania rowerów. Coraz więcej osób używa swojego roweru na co dzień – to wyraźny trend – zauważa Muller.

Skoro i tak nie ominie nas inwestycja w parkingi dla rowerów, może warto zastanowić się nad zrobieniem czegoś, co zdecydowanie wyróżni nas od konkurencji i zachęci większą liczbę klientów do robienia zakupów właśnie u nas?

Chcesz omówić swój pomysł lub uzyskać więcej informacji? Skontaktuj się Josem Mullerem – nr tel. 512 345 977 lub wejdź na stronę: www.rowerado.com

Źródło: Rowerado

Fotografia: Rowerado

Data publikacji: 19 maja 2023