Millenium Hall wykracza poza standardy

Rozmowa z Martą Półtorak, Prezes Grupy Marma

Marta Półtorak jest jedną z najpotężniejszych kobiet Podkarpacia, Honorowym Obywatelem Miasta Rzeszowa. Wpływowa bizneswoman od 1991 r. buduje sukces Grupy Marma. 8 lat temu otworzyła również Millenium Hall – Centrum Kulturalno-Handlowe, które według założeń miało być czymś więcej niż jedynie świątynią konsumpcji. Dziś obiekt, który rocznie odwiedza przeszło 9 mln osób, jest niezaprzeczalnym Liderem Regionu, miejscem pełnym możliwości, które inspiruje pięknem architektury i zaskakuje bogatą ofertą

Millenium Hall jest rozpoznawalnym obiektem na podkarpackim rynku centrów handlowych, obchodzącym w październiku br. swoje 8. urodziny.
Zgadza się. Millenium Hall to pierwsze i największe Centrum Kulturalno-Handlowe na Podkarpaciu, od ośmiu lat jest niezaprzeczalnym Liderem Regionu, miejscem pełnym możliwości, które inspiruje pięknem architektury i zaskakuje bogatą ofertą. Przystępując do realizacji inwestycji, mieliśmy na celu, by w Rzeszowie powstała galeria z prawdziwego zdarzenia, taka jak te, które są w Mediolanie, Paryżu czy Barcelonie. Millenium Hall to jedyna galeria w regionie, która została zrobiona z takim rozmachem, poczynając od szlachetnych materiałów, których użyto podczas budowy, np. szkło, kamień, po szeroko pojętą wielofunkcyjność.

A jak zmienił się sam obiekt?
Trzeba powiedzieć, że świat zmienia się w tempie niemal zawrotnym. Tym zmianom bardzo sprzyja i je stymuluje globalizacja, która związana jest przede wszystkim z rozwojem sieci. Tak naprawdę żyjemy w sieci, dlatego na przestrzeni 8 lat zmienił się też rynek centrów handlowych i preferencje naszych Klientów. Od momentu otwarcia 15 października 2011 roku Millenium Hall jest pionierem zmian. Są one od początku ukierunkowane na stworzenie obiektu wielofunkcyjnego, który już 8 lat temu określany był mianem Centrum Handlowym VI Generacji. Koncepcja, estetyka i nowatorskie rozwiązania są konsekwencją nazwy i całościowej wizji Centrum: przyszłości, dynamiki oraz potencjału Rzeszowa i jego mieszkańców.

Millenium Hall odwiedza rocznie ponad 9 MLN klientów. W centrum znajduje się 250 rozpoznawalnych brandów.

 

Oprócz szerokiej i zróżnicowanej oferty handlowo-usługowej duży nacisk kładą Państwo na aspekt kulturalny. Jakie działania w związku z tym są organizowane i jaki wywierają wpływ na kształtowanie świadomości konsumenckiej?
Koncepcja Millenium Hall wiązała się ze stworzeniem placówki, która nie będzie jedynie spełniać tych podstawowych, handlowych funkcji, ale będzie czymś więcej. Millenium Hall to miejsce, które w naturalny sposób łączy zabawę, radość życia, rekreację, wypoczynek, ale przede wszystkim kulturę. Dysponując możliwościami, jakie daje architektura obiektu, centralnie położy skwer, a także klub muzyczny i galeria sztuki, w ciągu 8 lat zorganizowaliśmy wiele koncertów, festiwali muzycznych, spektakli teatralnych, wernisaży, wystaw sztuki i fotografii, pokazów mody, spotkań autorskich, a także sympozjów naukowych. Różnorodność wydarzeń, ich dobór, a często innowacyjne, nie posiadające odpowiednika projekty cieszą się ogromnym zainteresowaniem i mają wpływ na to, że Klienci utożsamiają się z nami. Poza działaniami kulturalnymi podobny wpływ ma działalność rozrywkowa, m.in. plac zabaw dla dzieci w przestrzeni galerii i na Skwerze Eventowym w otoczeniu multimedialnej fontanny, sezonowe lodowisko, ścianka wspinaczkowa City Climb, klub fitness Calypso, Multikino, placówka Stowarzyszenia Siemacha, Uczniowski Klub Judo Millenium. Dzisiaj centra handlowe są przestrzenią do spędzania czasu, mają bawić, ale również powinny dbać o aspekt edukacyjny i kulturalny, na który w Millenium Hall kładziemy szczególny nacisk.

Gdyby miała Pani wskazać najbardziej kluczowe aspekty pozwalające na budowanie efektywnej przewagi konkurencyjnej Millenium Hall na lokalnym rynku – co by to było?
Nasza wyjątkowość polega na tym, że to Millenium Hall wyznacza trendy, a my ciągle pracujemy, aby być wzorcem i inspiracją. Możemy poszczycić się tym, że jesteśmy zawsze o krok przed innymi, a nasi Klienci to zauważają, doceniają i wybierają Millenium Hall.

Przede wszystkim staramy się dobierać najlepszą jakościowo ofertę w najlepszych cenach. Stawiamy duży nacisk na rozwój komunikacji, wykorzystując nowe technologie.

W jaki sposób zaostrzające się ograniczenie handlu w niedzielę wpłynęło do tej pory na funkcjonowanie obiektu, strategię obranych działań i kalendarz akcji marketingowych?
Ogólnie odwiedzalność w obiektach handlowych spada, ale my znajdujemy się w tej szczęśliwej sytuacji, że dysponując tak bogatym potencjałem, możemy przyciągnąć Klientów poprzez intensywne działania marketingowe. Dzięki temu, że mamy niepowtarzalną przestrzeń, jaką jest Skwer Eventowy, to w okresie letnim działa dedykowany dla rodzin z dziećmi plac zabaw z elektrycznymi samochodzikami, dmuchańcami, są organizowane pikniki, koncerty, a w zimie Klienci chętnie korzystają z lodowiska. Od czasu wprowadzenia niedziel niehandlowych kładziemy jeszcze większy nacisk na promocję rozrywki i organizowanych wydarzeń. Kluczową rolę odgrywa obecność w Millenium Hall różnorodnej i bogatej oferty gastronomicznej.

Dynamika zmian preferencji zakupowych Klientów jest dzisiaj niezwykle wysoka. Co jeszcze robi Millenium Hall, aby sprostać oczekiwaniom odwiedzających?
Millenium Hall z dużym zaangażowaniem dba o atrakcyjną, pełną ofertę handlową i usługową. Reagujemy bardzo szybko na pojawiające się nowości i marki. Od początku wszelkie podejmowane działania skoncentrowane były na Kliencie. To on jest najważniejszy i jego oczekiwania traktowane są jako priorytet. Śledzimy również światowe trendy, które przenikają do Polski, i zapewniamy je mieszkańcom Podkarpacia, a w wielu przypadkach to my je wyprzedzamy i kreujemy. Przede wszystkim staramy się dobierać najlepszą jakościowo ofertę w najlepszych cenach. Stawiamy duży nacisk na rozwój komunikacji, wykorzystując nowe technologie. Social Media stanowią bardzo ważny dla nas kanał kontaktu z Klientem, pozwalają uzyskać informacje na temat oczekiwań i preferencji. Dbamy o to, by Klienci wybierali Millenium Hall nie tylko ze względu na to, że jest największym obiektem tego typu w regionie, położonym w bardzo dobrej i dogodnej lokalizacji, posiadającym największy wybór asortymentu i usług, ale również ze względu na panującą w nim atmosferę i pozytywne emocje.

Marta Półtorak

Prezes Grupy Marma

Doświadczenie zawodowe

Od 1991 roku pełnię funkcję prezesa zarządu spółki Marma Polskie Folie i od dziesięciu lat Develop Investment, właściciela obiektu Millenium Hall. Razem z mężem zarządzam firmami Grupy Marma. Jako Zarząd tworzę wspólnie z mężem długofalową wizję rozwoju poszczególnych firm wchodzących w skład Grupy Marma, podejmując kluczowe decyzje biznesowe. Osobiście odpowiadam za zagadnienia związane z procesami finansowymi i budowania wizerunku Grupy.

Wypoczynek

Aktywnie.

Dewiza życiowa

Trzeba do otoczenia wysyłać dobą energię… ona zawsze wraca i traktować innych w sposób, w jaki sami chcielibyśmy być traktowani.

Co ceni Pani w modzie?

Różnorodność. Jak każdy człowiek, ewoluuję, staram się śledzić panujące w modzie trendy na bieżąco i wybierać to, w czym dobrze się czuję. Oczywiście na co dzień, ze względu na charakter mojej pracy, nie mogę sobie pozwolić na wielkie szaleństwa, zarówno jeśli chodzi o fasony, jak i kolory, bo powinna to być jednak klasyka, strój odpowiedni do biura, który też pośrednio wyrazi mój stosunek do moich partnerów biznesowych. Co do projektantów, bardzo lubię tych, którzy są dostępni w Millenium Hall. Moją ulubioną jest Elissabetta Franchi, która potrafi łączyć kobiecość z takim modowym pazurem. Uważam, że jej kreacje są fantastyczne, potrafią wydobyć z każdej kobiecej sylwetki to, co jest najładniejsze, i ukryć mankamenty. Bardzo dobrze czuję się, nosząc tę markę. Preferuję klasykę w wydaniu Bossa, Armaniego. Bardzo się cieszę, że to wszystko można znaleźć w Millenium Hall. Jestem oddaną Klientką m.in. salonu May Way. Oczywiście można też poszaleć, wybierając bardziej młodzieżową, świeżą modę, np. Liu Jo, Love Moschino. Wcześniej chcąc kupić coś unikatowego, trzeba było wybrać się poza Rzeszów, teraz w stolicy Podkarpacia jest to dostępne, dodatkowo w atrakcyjnej cenie. Jak każda kobieta, mam swoje słabości. Niektóre z nas lubią torebki, buty – ja też je lubię (śmiech). Dodatkowo mam taką wadę, że nie potrafię się rozstać z odzieżą ze względu na moje wspomnienia z daną rzeczą i historią, która się za nią kryje. Mam bardzo sentymentalne podejście do rzeczy.

Jakiego rodzaju wydarzenia i inicjatywy cieszą się największym zainteresowaniem Klientów Millenium Hall?
Nasi Klienci cenią sobie wydarzenia kulturalne, sportowe itp., ale również te wyzwalające ich aktywność. Dlatego tworzymy wraz z naszymi Najemcami wiele akcji prosprzedażowych, konkursów, loterii, zabaw, tym samym eksponując ofertę poszczególnych firm, co jest naszym podstawowym zadaniem marketingowym. Jako jedyni w regionie posiadamy Kartę Podarunkową, która na przestrzeni lat cieszy się dużym powodzeniem. Jest ona idealnym prezentem dla bliskiej osoby czy formą nagrody dla pracownika. Karta Podarunkowa Millenium Hall to zawsze trafiony prezent, który daje możliwość korzystania z pełnej oferty.

A co z usługami?
Usługi są niezwykle ważne. Dbając o naszych Klientów, staramy się, aby w Millenium Hall można było załatwić wszystkie niezbędne sprawy. Posiadamy profesjonalne salony, które świadczą wysokiej klasy usługi z zakresu zdrowia i urody, takie jak: Beauty Nails, Quick Nails, Klinika La Perla, Wszystkim Wbrew, fryzjerskie Loreal i Wella oraz placówkę medyczną Lux Med i Ortores. Jako że jesteśmy prekursorem w wielu obszarach, to właścicielka salonu Loreal, Pani Agnieszka Bereś, będąc ambasadorem metody strzyżenia kaligrafem i propagując ten rodzaj nowatorskiego fryzjerstwa, wykonuje niezwykłe fryzury tą metodą i szkoli przyszłych adeptów tej sztuki. W Millenium Hall działa placówka Poczty Polskiej oraz Urzędu Miasta, gdzie można załatwić wszystkie administracyjne kwestie, np. dowód osobisty, prawo jazdy czy zarejestrowanie samochodu. Sprawy finansowe rozwiązują zlokalizowane w obiekcie oddziały czy punkty obsługi bankowej, a o nasze wakacje dbają placówki biur podróży Itaka, Rainbow Tour czy Tui. Nie sposób pominąć tu bardzo szerokiej oferty gastronomicznej w postaci znakomitych restauracji, barów i kawiarni, jeżeli zaś ktoś chciałby zatrzymać się na dłużej lub zorganizować konferencję, jak też imprezę firmową czy prywatną, to może skorzystać z usług hotelu Hilton Garden Inn, a wieczorem przeżyć niezapomniane chwile w klubie Lukr.


Jak zmienia się Państwa oferta?
Do oferty, która jest obecnie najszerszą w regionie, dołączają kolejne marki. Niektóre z nich czekały na tę możliwość od kilku lat. Inne powiększają lub modernizują swoje salony, tak jak uczyniły to w tym roku Mango, Guess, Sephora, Vistula, Reserved, CCC, Mohito, Sinsay czy 4F. Nasi Klienci mogą liczyć na jeszcze kilka premier do końca 2019 roku, np. Vision Express, Douglas, Tous, Intimissimi.

Wspomnieliśmy o 8. urodzinach Millenium Hall. Jakie atrakcje przygotowali Państwo dla swoich Klientów?
Na przestrzeni 8 lat pokazaliśmy, że Millenium Hall wykracza poza standardy. Nie przyzwyczajamy Klientów do tych samych form świętowania, ale za każdym razem staramy się, aby w naszym Centrum pojawiały się nowości. W tym roku wspólnie z Monopoly tworzymy rzeszowską edycję gry, której premiera nastąpi właśnie podczas ósmych urodzin. Millenium Hall to miejsce dla całych rodzin, dlatego przygotowujemy mnóstwo atrakcji dla dzieci, a także akcje prosprzedażowe, akcje rabatowe oraz konkursy z nagrodami. Urodzinowy weekend poświęcony będzie również pięknu i urodzie.

Czy w Pani ocenie w Polsce jest jeszcze miejsce na duże centra czy galerie handlowe typu Millenium Hall?
Jeśli już mają powstawać centra czy galerie handlowe, to tylko tego typu jak Millenium Hall, wtopione w specyfikę danego miasta ofertą i mające wielofunkcyjny, niepowtarzalny charakter. Sukces Millenium Hall stanowi tego dowód.

Jak będzie wyglądała strategia działań Millenium Hall w nadchodzącym roku?
Strategia Millenium Hall od początku polega na wychodzeniu naprzeciw zmieniającym się preferencjom Klientów, kreowaniu nowości. Jak pokazuje czas, wybraliśmy właściwą drogę, czego potwierdzeniem jest przywiązanie naszych licznych Klientów.

Dziękujemy za rozmowę.

 


O Millenium Hall

Millenium Hall to pierwsze i największe Centrum Kulturalno-Handlowe na Podkarpaciu, jest niezaprzeczalnym Liderem Regionu. W samym sercu obiektu znajduje się Skwer, który w okresie wiosenno-letnim staje się centrum lokalnego życia ze swoimi ogródkami letnimi skoncentrowanymi wokół multimedialnej fontanny, a zimą zaprasza Klientów na lodowisko. W przestrzeni tej organizowane są eventy, pokazy mody oraz koncerty. Millenium Hall to również wyjątkowa przestrzeń goszcząca dzieła największych artystów światowego formatu, miejsce sprzyjające rozwojowi funkcji rekreacyjnych oraz kreowaniu wzorcowych postaw wśród regionalnej społeczności. W Millenium Hall działa także Hilton Garden Inn, gdzie znajduje się bogata baza hotelowa i centrum biznesu realizujące światowe standardy tej sieci. Jako jedyne centrum w regionie posiada w swojej ofercie Kartę Podarunkową.

Kluczowi najemcy:

Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, H&M, Reserved, Mohito, Sinsay, Nike, Adidas, Reebok, Pandora, Apart, W.Kruk, Sephora, Super-Pharm, Empik, Media Expert, a także jedyne w Polsce południowo-wschodniej: TK Maxx, Mango, Liu Jo, Guess, Marella, Eva Minge Concept Store, Lacoste, Intersport, SportsDirect czy Toys”R”Us

Kontakt dla zainteresowanych:

Tomasz Tyczyński, Dyrektor Zarządzający,  |  tel. +48 500 253 003,   |  e-mail: tomasz.tyczynski@marma.com.pl

 

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: Millenium Hall

Data publikacji: 9 października 2019