Zobacz najnowsze wydanie Shopping Mall Marketing 2020

Edycja IX corocznego podsumowania działalności kluczowych firm w branży RETAIL

Shopping Mall Marketing 2020 stanowi zwieńczenie działalności branży RETAIL w 2019 roku. Ten 200-stronicowy projekt przygotowywany przez redakcję Magazynu Galerie Handlowe oddajemy w Państwa ręce w czasie, gdy świat pogrąża epidemia koronawirusa. Choć jeszcze zbyt wcześnie, by wyciągnąć długofalowe wnioski to pewne jest, że 2020 rok będzie zdecydowanie gorszy dla całej gospodarki światowej. Mamy jednak nadzieję, na szybki powrót do normalności dla wszystkich firm, wyciągnięcie wniosków z zaistniałej sytuacji oraz wdrożenie nowych strategii, procedur, produktów i usług, aby w możliwie najkrótszym czasie udało się nie tylko stanąć na nogi, ale i osiągnąć rezultaty lepsze niż kiedykolwiek wcześniej. Transformacja handlu trwa.

Dwie dekady temu zostało w Polsce otwarte pierwsze centrum handlowe. Od tego czasu rynek przeszedł kilka rewolucji. Dziś to nie tylko handel, to też, a może przede wszystkim, wartości dodane. Dlatego współczesne centra handlowe ewoluują, a w codziennych działaniach koncentrują się na budowaniu własnej tożsamości wyróżniającej je na lokalnym rynku. Obiekty nie wyrastają już jak grzyby po deszczu, a ten niski przyrost wynika z nasycenia rynku. Rozbudowa i modernizacja staje się standardem. Popytowi sprzyja stały wzrost siły nabywczej polskich konsumentów i zmiana stylu życia. Rośnie również moda na spędzanie czasu poza domem. Niewątpliwie dużym wyzwaniem dla całego sektora było dostosowanie swojej działalności do wprowadzonego w 2018 roku zakazu handlu w niedzielę. Na nowym prawie zyskały z pewnością sklepy internetowe i segment gastronomiczny, który dynamicznie się rozwija. Jak wynika z badania CBRE, w przypadku 2/3 Polaków zakaz handlu w niedzielę nie wpłynął na częstotliwość wizyt w centrach handlowych, jedynie przesunął dzień zakupów. Bo dziś centra handlowe to coś więcej niż tylko miejsce robienia zakupów. Modernizowane strefy gastronomiczne i rozrywkowe powodują, że klienci coraz liczniej odwiedzają obiekty handlowe, nawet gdy sklepy są nieczynne. Wybierają wtedy po prostu kino, strefę zabaw dla dzieci czy liczne restauracje. Nieruchomości handlowe muszą być aktywnie zarządzane, by nieustannie dostarczać swoim klientom nowych doświadczeń i pozostać konkurencyjnymi.

Czytaj online:

 


W numerze m.in.:


200 milionów klientów w 16 lat (Rozmowa Numeru)
Działanie obiektów handlowych toczy się równolegle w 2 płaszczyznach – realnej i wirtualnej. Chcąc skutecznie dotrzeć do klientów, trzeba jednocześnie dbać o obie. Monika Gogacz, Dyrektor CHR Galaxy, mocno wierzy w koegzystencję handlu stacjonarnego i online.

Retailtainment szyty na miarę
Od surfingu po jazdę na nartach, od pokazów mody po rozmowy z uchodźcami – centra handlowe traktują dziś rozrywkę jako jeden z głównych celów, dla jakich klienci wciąż przekraczają ich progi. Czym zaskakują galerie handlowe na całym świecie?

Jak zwiększyć footfall i sprzedaż dzięki nowym technologiom?
Nowoczesne technologie i narzędzia komunikacji doskonale sprawdzą się, gdy zależy nam na zwiększeniu ruchu i konwersji w sklepach stacjonarnych i centrach handlowych. Jak tego dokonać? Oto pięć sprawdzonych sposobów.

Dwie dekady zmian na rynku handlowym
20 lat temu otwarta została Galeria Mokotów, symbol olbrzymich przemian, jakie zachodziły wówczas na rynku. W trakcie ostatnich dwóch dekad byliśmy świadkami co najmniej kilku rewolucji, które odmieniły oblicze branży.

Jak przekuć sportowe emocje w lojalność klienta?
Sport wywołuje w milionach ludzi wielkie emocje, które często bez względu na wynik rozgrywek są odbierane pozytywnie. Wyzwaniem dla marketerów jest przekucie tej dobrej energii w dobre relacje na linii klient – firma.

Sukces najemcy jest sukcesem galerii
Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej i Galerii Północnej, oczekuje od swoich najemców aktywnego uczestnictwa w działaniach marketingowych i prosprzedażowych, współpracy, ale także realizacji własnych aktywności

Centra handlowe czy rozrywkowe
Zmienia się rola centrów handlowych. Dobrze wyczuwają to właściciele i zarządcy, którzy zadają pytania typu: czy powinienem postawić na przestrzeń handlową, czy zbudować biura, hotel lub lodowisko. Odpowiedź nie jest oczywista.

Polacy czekają na autonomiczne sklepy i kochają e-handel
Rośnie liczba Polaków kupujących w kanałach online. Jak pokazuje badanie Santander Consumer Banku, wzrost zakupów online to nie jedyny trend. Chętnie korzystamy z aplikacji sieci handlowych, wiele osób nie może doczekać się rozwoju sklepów autonomicznych.

Kompleksowość i synergia – przepis na sukces
W życiu zawodowym największą satysfakcję dają mu kompleksowe projekty. Sukcesy zawodowe, Cyprian Dominiak, dyrektor działu AV i DS w Statim Integrator, osiąga dzięki wytrwałości i działaniu zgodnie z ulubionym mottem prezesa – kiedy zdarzają się porażki należy przekuć je w sukces

Omnibus z branży retail menedżerem przyszłości
Dzisiejszy rynek stawia nowe wymagania wobec menedżera. Menedżer musi posiadać specyficzne kompetencje i ciągle udoskonalać swoje umiejętności, by wykonywać ten zawód w przyszłości, gdy ulegnie on diametralnej zmianie.

Go Global!
Polski e-commerce szacowany jest na 40 mld złotych, a do 2021 r. jego wartość ma wzrosnąć nawet do 70 mld. Mamy prawie 32 tys. sklepów online. Sieć skupia i zachęca każdy podmiot niezależnie od jego wielkości, dlatego online jest wyśmienitym środowiskiem do tworzenia sektora MŚP. Obecnie ponad 15 mln Polaków kupuje w Internecie.

Czynniki budujące lojalność klientów centrów handlowych
Smartfony dawno stały się centrum dowodzenia życiem. Aplikacje służą nie tylko do obsługiwania bankowości, czytania maili, ale też do planowania podróży i robienia zakupów online. Nie oznacza to jednak, że tradycyjny handel odchodzi do lamusa.

W każdym przekazie jesteśmy sobą
Marta Kocik, manager ds. marketingu i PR w Magnolia Park, uważa, że atrakcyjne centrum powinno być organizmem tętniącym życiem. Ważny jest też długofalowy pomysł na funkcjonowanie obiektu, kształtujący wyróżniającą go na rynku tożsamość

Mniej znaczy więcej. Reklamodawcy chętnie sięgają po nowości
Jak przyznaje Beata Chojecka-Kuczek, Wiceszefowa Zespołu Sprzedaży Jet Line, złotą zasadą, niezmienną przy projektowaniu outdoorowych kreacji, pozostaje „mniej znaczy więcej” i dotyczy to zarówno tradycyjnego outdooru, jak i cyfrowego

Ekrany LED w służbie digital signage
Ekrany LED w przestrzeni sklepowej pojawiły się kilka lat temu. Stopniowo zaczęły wypierać monitory LCD i wszystko na to wskazuje, że jest to już trwały trend, szczególnie że oferta wielkoformatowych ekranów LED jest coraz bogatsza.

Retail w maratonie za potrzebami klienta
Już od dłuższego czasu retail to dużo więcej niż tylko cena i promocja. Konsumenci są coraz bardziej świadomi – nie chcą kupować byle czego i w byle jaki sposób. To w trwały sposób zmienia sektor handlu

Wszystko, dla każdego, wszędzie
Próbując szukać odpowiedzi na pytanie, dokąd zmierza współczesny handel, należy zrozumieć motywy działania człowieka dążącego do pomnażania dóbr. Może w tym pomóc myśl Romana Ingardena: „Ludźmi jesteśmy przez to, że żyjemy w pewnym sensie »ponad stan«, że ponad wszystko, co nam jest potrzebne do utrzymania naszego fizjologicznego życia i jego mniejszej lub większej pomyślności, stwarzamy pewne »rzeczy«, luksus dla życia fizjologicznego stanowiące”.

i wiele więcej!…


Serdeczne podziękowania dla:

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i udział w projekcie Partnerom Strategicznym: Atrium European Real Estate, CHR Galaxy, Statim Integrator, Galerii Północnej, Galerii Jurajskiej, Magnolii Park oraz firmie Jet Line. Ponadto gorące podziękowania pragniemy przekazać Ekspertom i Reklamodawcom – bez Państwa zaangażowania ten projekt nie mógłby powstać. Dziękujemy:

Monika Gogacz (EPP / CHR Galaxy), Roman Bugajczyk (GTC / Galeria Północna i Galeria Jurajska), Piotr Krowicki (Globalworth / Hala Koszyki), Aleksandra Osetek (Axia Digital), Magdalena Frątczak (CBRE), Agata Ryś- Zawistowska (CBRE / Plac Unii), Magdalena Białek, (Grupa Progres), Monika Alicka (ST Plaza Management), Waldemar Nowakowski (Polska Izba Handlu), Sylwia Orzeł (Globalworth / Hala Koszyki), Aleksandra Marciniak (Havas Media Group), Mateusz Zubkowicz (IQS), Patrycja Sass-Staniszewska (Izba Gospodarki Elektronicznej), Beata Chojecka-Kuczek (Jet Line), Marta Kocik (Multi / Magnolia Park), Jakub Jarczewski (Metro Properties), Urszula Porębska (Metro Properties), Aleksandra Skwarska (Grupa Pracuj), Piotr Szawiec (Quality Watch), Dariusz Józefiak (Santander Consumer Bank), Marta Mikołajczyk-Pyrć (Savills), Cyprian Dominiak (Statim Integrator), Magdalena Nawrat (Statim Integrator), Beata Szymańska (Studio 1:1), Katarzyna Olender (Admetrics.pl), Jarosław Wasiłek (CD Locum), Katarzyna Ciemińska (ROS / Designer Outlet Warszawa), Łukasz Kozłowski (Federacja Przedsiębiorców Polskich), Anna Borecka Suda (GTC / Galeria Jurajska), Marcin Pabijanek (Petram House), Renata Zapalska (Jet Line), Mariusz Kulik (KiK), Ewa Pawłowska (Via Outlets / Wrocław Fashion Outlet); Marta Półtorak (Millenium Hall), Eric Calvat (Axia Digital), Gabriel Habura (CD Locum / Galeria Trzy Korony), Katarzyna Sudoł-Spisak (Fabryka Idei), Sylwia Szczepańska (Federacja Przedsiębiorców Polskich), Violetta Dziubin-Łuszczyk (GTC / Galeria Jurajska), Magdalena Kowalewska (Immofinanz), Sławomir Góral (Labo Print), Damian Chmielowiec (Sweet Gallery), Anna Krajczyńska (Prime Kapital / NoVa Park), Andrzej Cieślik (Ingka Centres, Port Łódź), Jakub Olachowski (Q&A Communications), Wojciech Tulwin (Recman), Maciej Rytczak (RedComm), Monika Alicka (ST Plaza Management), Piotr Malinowski (VIVE Textile Recycling), Mariola Gryczan (EPP / CHR Galaxy), Mateusz Mikulec (CD Locum / CH Stara Ujeżdżalnia), Piotr Wawrzynów (Fabryka Idei), Emilia Szkudlarek (GTC / Galeria Północna), Michalina Dolińska (Q&A Communications), Witold Bacia (RedComm), Daria Sasiela Dopieralska (Toruń Plaza), Łukasz Kowalczyk (VIVE Textile Recycling), Ireneusz Homa (ROS / Designer Outlet Gdańsk), Katarzyna Jakubowska (Labo Print), Maciej Ptaszyński (Polska Izba Handlu), Mirosław Lubarski (Grupa PSB Handel), Joanna Grabowska-Dybowska (EPP / CHR Galaxy), Paweł Konarski (EPP / Hala Koszyki), Katarzyna Kłobukowska (Admetrics.pl), Magdalena Kasprzykowska (Fabryka Idei), Robert Milewski (Jet Line), Jan Mausch (Q&A Communications), Tomasz Kaćkiewicz (Toruń Plaza), Dariusz Ludwinek (VIVE Textile Recycling), Luiza Jasińska (Admetrics.pl), Tomasz Paprzycki (Labo Print), Agencja Ananas, Lupo Verde, ASM Sales Force Agency, ILUO, Focus Agency, Grupa Effectica, BuddaPlay, Konstanty Strus / Galeria Jurowiecka, Pasaże TESCO, Zabezpieczenia Medyczne, Studio Nagrań Sound Media, CH Forum Gliwice, eSmoking World. 🙂

Źródło: SMM 2020

Fotografia: Impatient Studio

Data publikacji: 13 listopada 2019