Lagardère Travel Retail

6 nowych formatów handlowych od Lagardère Travel Retail

Tylko w ciągu ostatniego roku spółka Lagardère Travel Retail, która zarządza w Polsce siecią ok. 1000 punktów sprzedaży pod 40 różnymi brandami, wprowadziła na rynek 6 innowacyjnych konceptów handlowych. Wśród nich jest m.in. głośne Inmedio TOP&POP i kawiarnia So! Coffee w nowej odsłonie. – Wszystkie nasze nowe formaty zostały zaprojektowane tak, żeby konsumentom dać możliwość zrobienia zakupów jeszcze szybciej i wygodniej, a wynajmującym rozwiązania, które będą zmieniać się wraz z potrzebami danej lokalizacji – mówi Dariusz Sinkiewicz, CEO Travel Essentials w Lagardère Travel Retail.


Najnowsze formaty zaprojektowane przez Lagardère Travel Retail to w większości dobrze znane konsumentom brandy w zupełnie nowej odsłonie. Znana sieć sklepów prasowych Inmedio w ciągu ostatniego roku zyskała aż dwie nowe twarze: TOP&POP oraz stand-alone. Marka So! Coffe przeszła rebranding. Nowości ukazały się też w ramach marek Relay, 1Minute i Aelia Duty Free.

– Projektowanie różnorodnych formatów handlowych to nasza specjalność. Niezależnie od tego, czy zadaniem jest dotarcie do klientów lotnisk czy galerii w średnich miejscowościach, czy chodzi o kawiarnię, sklep prasowy czy sklep z pamiątkami – rozumiemy te rynki i potrafimy odpowiedzieć na ich potrzeby. Nasze nowe koncepty są tego dowodem.

mówi Dariusz Sinkiewicz, CEO Travel Essentials w Lagardère Travel Retail.

Duże zmiany w Inmedio: aż dwa nowe formaty

Najświeższym konceptem „prosto z pieca” Lagardère jest Inmedio TOP&POP ze specjalną ekspozycją nowości i bestsellerów. To prawdziwa rewolucja na rynku sklepów prasowych. Wyróżnia go m.in. strefa POP-UP z rotującą ofertą kultowych marek i wydzielona przy wejściu strefa hop-in hop-out z kasą samoobsługową i impulsowymi produktami dla najbardziej zabieganych. Ważną rolę odgrywają też zintegrowane rozwiązania phygital i coś dla świadomych konsumentów: stacja z wodą pitną do uzupełniania butelek. Obecnie format jest rozwijany w centrach handlowych, ale w planach jest wejście także do parków handlowych.

Inmedio w wersji stand-alone to natomiast sklep umiejscowiony w zupełnie nowym dla marki otoczeniu: we wnętrzach marketów budowlanych i DYI, gdzie klienci spędzają dużo czasu i chcą mieć możliwość szybkiego zakupu przekąsek i napojów. Pierwszy tego typu punkt powstał w markecie Leroy Merlin w Bydgoszczy i jego oferta różni się od tej w klasycznym Inmedio właśnie tym, że uwzględnia więcej produktów foodowych: są tu pyszne kanapki, 4 rodzaje hot-dogów i szeroki wybór pozycji z nowoczesnego kawomatu.

– Oferta foodowa w Inmedio stand-alone działa na korzyść i klienta, i marketu budowlanego, który wynajął nam powierzchnię. Klienta, bo może się w każdej chwili posilić, a marketu, bo jest szansa, że głodny i spragniony klient nie skończy wcześniej zakupów, a tylko zje coś w ich trakcie i będzie kupował dalej – wyjaśnia Dariusz Sinkiewicz. W chwili obecnej na rynku funkcjonują 3 takie sklepy.

Lagardère Travel Retail

Innowacyjne i szyte na miarę

Inmedio stand-alone to doskonały przykład formatu szytego na miarę, czyli czegoś, co według przedstawiciela marki jest jednym z jej największych wyróżników.

– Z jednej strony mamy gotowe rozwiązania handlowe, a z drugiej działamy bardzo elastycznie i nie trzymamy się sztywnych ram. Jeśli jest taka potrzeba, możemy szybko wziąć „klocki” z kilku formatów, których mamy przecież w ofercie kilkadziesiąt, uzupełnić o kilka autorskich rozwiązań – bo kreatywności nam nie brakuje – i zbudować sklep, który będzie unikalny w skali całego rynku i który idealnie wpisze się w oczekiwania partnera: odpowie na potrzeby klientów i będzie wspierał jego biznes – dodaje.

Lagardère Travel Retail wprowadza zmiany także w So! Coffee

Spore zmiany zaszły też w sieci kawiarni So! Coffe, która jesienią ubiegłego roku przeszła rebranding. Kawiarnie w nowej identyfikacji wizualnej działają już w Galerii Jurajskiej w Częstochowie i na lotnisku Chopina w Warszawie. Poza odświeżonym menu i nową aranżacją, której znakiem rozpoznawczym są pastelowe kolory i klimatyczna zielona ściana z neonem, nowością w placówkach jest m.in. duży stół socjalny w charakterystycznym kształcie SC. W kawiarniach po remodellingu istotną rolę grają też ekologiczne materiały: kamień, drewno i metal. Kolejne otwarcia w nowej wizualizacji planowane są na jesieni tego roku.

Nowości w ofercie dla podróżnych

W obszarze konceptów handlowych skierowanych do podróżnych, w którym Lagardère Travel Retail jest absolutnym liderem, też zaszły duże zmiany. Na lotnisku w Pyrzowicach (Katowice), a potem także w CH Avenida w Poznaniu otworzył się Relay New Generation z wyraźnym strefowaniem, które pozwala klientom sprawniej poruszać się po sklepie. Nowo otwarte punkty są sklepami nowej generacji, zaprojektowane według nowoczesnego konceptu, obejmującego m.in. odświeżony design zabudowy meblowej i lady sprzedażowej, a także wyraźne oznaczenie poszczególnych kategorii produktowych oraz stref promocyjnych.

Premierę miał też 1Minute Smacznego, czyli pierwszy sklep LTR w formacie foodvenience: to moduł z ofertą foodową stał się sercem nowej placówki, a jej projekt w całości nawiązuje do kultury foodtracków. W chwili obecnej funkcjonuje już 5 sklepów w formule 1Minute Smacznego, ostatni został otwarty 28 czerwca w nowym Terminalu lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Na koniec roku planowanych jest w sumie 15 nowych i przebudowanych 1Minute Smacznego.

Nowością jest też Aelia Beauty Natural – koncept sklepu z ofertą wyłącznie naturalnych produktów, który został „opakowany” w eko-design i w którym w ogóle nie ma plastiku (łącznie z cenówkami).

Placówki zarządzane przez Lagardère Travel Retail łączy jeszcze jedno: we wszystkich działa Kameleon, czyli nowy program lojalnościowy dostępny za pomocą aplikacji mobilnej. W programie klienci po każdych zakupach w sklepach z portfolio Lagardère otrzymują zwrot pieniędzy w formie voucherów do wykorzystania w dowolnym z prawie 1000 punktów w miastach i na lotniskach.

– Każdy może wpaść na jeden innowacyjny pomysł, ale nie na tym polega bycie liderem w swojej branży. Chcąc utrzymać się w czołówce, musimy być otwarci na stałe zmiany, nieustannie obserwować rynek, rzucać mu wyzwania, zadawać te same pytania i wciąż wymyślać nowe odpowiedzi. To jest to, co robimy na co dzień i robimy to dobrze – podsumowuje Dariusz Sinkiewicz.


Sesje zdjęciowe sklepów i obiektów handlowych – zobacz nasze zdjęcia!

Banner-fotografia-nieruchomosci-2-Impatientstudio.pl_-1024x614

Źródło: Lagardère Travel Retail

Fotografia: Lagardère Travel Retail

Data publikacji: 22 sierpnia 2022