Krzysztof Sajnóg, Blue City

Blue City: Oferta handlowo-usługowa coraz rzadziej stanowi wyróżnik centrów

W ciągu ostatnich lat przeprowadzono wiele badań na temat zachowań konsumentów i czynników na nie wpływających. Nie odkryję Ameryki mówiąc, że duże znaczenie dla klientów ma przestrzeń centrum handlowego, która powinna być ciekawa, funkcjonalna i bezpieczna, budzić emocje i wpływać pozytywnie na decyzje o odwiedzaniu tego, a nie innego centrum – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City Sp. z o.o.


Krzysztof Sajnóg, Blue City: Wiele centrów handlowych przeszło w ostatnim czasie przebudowy i zmieniło swoje funkcje oraz aranżacje przestrzeni tak, że przypominają małe miasteczka, w których można zrobić zakupy, spotkać się ze znajomi w restauracji, wypić kawę, pójść na siłownie czy do kina.

W Blue City, dzięki architekturze budynku, udało nam się stworzyć na kolejnych piętrach (poziomach) strefy: handlową, gastronomiczną i rozrywkową. W przestrzeni centrum ważną rolę pełnią specjalne strefy chill-out. Są miejscami spotkań i relaksu. W Blue City jest kilka takich miejsc. „Strefa Zielona”, oferuje odpoczynek na wygodnych i miękkich kanapach wśród bujnej zieleni, a „Interaktywna strefa relaksu”, interaktywną rozrywkę w postaci gier zręcznościowych dla dorosłych i dzieci oraz grę szachami, które mają kilkadziesiąt centymetrów.

W Blue City jest również miejsce na sztukę. W przestrzeni centrum zainstalowaliśmy dwie rzeźby Jerzego „JotKi” Kędziory, światowej sławy polskiego twórcy tzw. „rzeźb balansujących”, organizujemy wystawy fotografii, koncerty itp.

Natomiast same sklepy muszą tak aranżować powierzchnię handlową, a obsługa klienta dawać taką wartość dodaną, żeby klient wolał przyjść do sklepu, niż zamawiać potrzebne rzeczy przez Internet.

Oferta handlowo-usługowa coraz rzadziej stanowi wyróżnik centrów handlowych, które ze względu na ograniczoną liczbę marek oferują bardzo zbliżoną kompozycję najemców. Dlatego o ich wyjątkowości coraz częściej decyduje to, jaką ofertę spędzania wolnego czasu proponują swoim klientom. W centrach handlowych możemy zjeść rodzinny lunch, spotkać się na kawie z przyjaciółmi, spędzić czas w kinie czy w fitness klubie lub w innych miejscach rozrywki. Centra handlowe stają się o również ośrodkami życia społecznego. W Blue City odbywa się kilkadziesiąt wydarzeń rocznie. Są to m.in. kiermasze, targi, wystawy, promocje, akcje charytatywne, imprezy muzyczne, taneczne i sportowe. Wiele z nich ma charakter cykliczny, a duża część jest skierowana do rodzin z dziećmi, ceniących je za wysoką jakość i walory edukacyjne.

W tej chwili najsilniejszy wpływ na handel stacjonarny ma pandemia. Około 20 proc. klientów wciąż jeszcze nie wróciło do centrów handlowych. Część z nich robi zakupy online i zapewne tak już zostanie. Ale pamiętajmy, że centra handlowe, to nie tylko zakupy, ale możliwość załatwienia wielu spraw oraz miejsce, gdzie można spędzić czas w restauracji, kinie, sali zabaw, w centrum rozrywki, klubie fitness itd. Przyszłość centrów handlowych to ich różne funkcje, z których klienci z pewnością w pełni będą korzystać kiedy zostanie opanowana pandemia.

Źródło: Blue City

Fotografia: Blue City

Data publikacji: 23 listopada 2020