Krzysztof Sajnóg, Blue City

Blue City: omnichannel był faktem już przed pandemią

Magazyn Galerie Handlowe – lipiec-sierpień 2020

Covid-19 wpłynął na preferencje konsumentów. Zauważalne jest silne przechylenie zainteresowania klientów w stronę e-commerce, które jednak moim zdaniem jest chwilowe – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City

Niemniej pandemia na pewno utrwaliła rosnące znaczenie sprzedaży on-line. Klienci wracają już do sklepów stacjonarnych, bo chcą po pierwsze wyjść wreszcie z domu, a po drugie móc produkty dotknąć, przymierzyć i ocenić osobiście. Tego doświadczenia zakupowego internet na stałe i u wszystkich klientów nie zastąpi. Choć oczywiście konsumenci w dalszym ciągu będą w miejscach publicznych ostrożni.

Omnichannel był faktem już przed pandemią, nowoczesne sieci sprzedaży wprowadzały tego typu podejście już wcześniej. Pandemia przyśpieszyła ten proces i udowodniła jego wagę wszystkim detalistom. Centra handlowe muszą z kolei jeszcze bardziej niż dotychczas dążyć do stworzenia takich doświadczeń, których on-line przeżyć się nie da. Myślę, że rola rozrywki, gastronomii, spotkań i wspólnego spędzania czasu w przestrzeni galerii handlowych będzie jeszcze ważniejsza niż kiedykolwiek.

Dziś, w czasie niepewności i zagrożenia najważniejsze jest, żeby klienci i pracownicy centrów handlowych czuli się komfortowo i bezpiecznie. Dlatego nasza komunikacja opiera się na podkreślaniu elementów związanych z bezpieczeństwem. Informujemy nie tylko o przestrzeganiu wszystkich przepisów i zaleceń GIS, ale również o tym co wyróżnia Blue City. Nasze centrum ma specyficzną architekturę – otwartą przestrzeń i szerokie korytarze, które pozwalają zachować bezpieczną odległość między klientami. Ponadto jesteśmy wyposażeni w niezwykle wydajny system wentylacyjny, obsługiwany przez 80 central wentylacyjnych, które korzystają ze świeżego powietrza, a nie pochodzącego z obiegu zamkniętego. W komunikacji stawiamy również na kompleksowe doświadczenia – podkreślamy szerokość naszej oferty – pod jednym dachem można zrobić zakupy, załatwić sprawy bankowe czy pocztowe, skorzystać z usług, bogatej oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Podczas ograniczeń w handlu nie chcieliśmy tracić kontaktu z klientami, dlatego intensywnie komunikowaliśmy się z nimi w mediach społecznościowych i stronach www, podając informacje nieomalże w trybie ciągłym. Obecnie stawiamy na prosty przekaz pokazujący korzyści z odwiedzania Blue City. Staramy się informować klientów w czasie rzeczywistym o każdej zmianie i każdym nowym etapie odmrażania kolejnych branż: sklepów, restauracji, zakładów fryzjerskich, rozrywki.

Aktualnie najemcy przechodzą bardzo trudny okres, notują spadki obrotów, ale i centra handlowe mają wiele zobowiązań i problemów. Faktem jest, że jedni bez drugich funkcjonować nie mogą i porozumieć się trzeba. Blue City od początku pandemii zapowiadało chęć rozmów z najemcami po odmrożeniu działalności centrów handlowych, a co za tym idzie, ustalenie nowych tymczasowych warunków dotyczących wysokości opłat. Z każdym najemcą prowadziliśmy rozmowy indywidualnie, z determinacją dążąc do osiągnięcia porozumienia.

Większość najemców Blue City jest z nami od dawna, dlatego znamy specyfikę ich działania oraz potrzeby. W Blue City mamy ponad 200 umów najmu i każdemu partnerowi zaproponowaliśmy rozwiązanie adekwatne do jego sytuacji. Sklepy reprezentują różne branże, mają odmienne warunki działania, marże, otoczenie biznesowe i są zlokalizowane w różnych miejscach centrum.

Dosyć szybko doszliśmy do porozumienia, również z tymi, którzy składali wypowiedzenia. Od wielu z naszych najemców otrzymaliśmy wyrazy uznania za otwartość i szybkość w dążeniu do uregulowania i unormowania sytuacji. Na rynku jesteśmy znani z otwartości na współpracę. Blue City jest niezależnym centrum, dlatego możemy być elastyczni i oferować zindywidualizowane rozwiązania.

Co przyniesie przyszłość? Pogłoski o śmierci lub zapaści centrów handlowych są moim zdaniem przesadzone i przedwczesne. Mam nadzieję, że sytuacja wróci do normy do końca bieżącego roku. Oczywiście zarówno dla centrów handlowych jak i detalistów nowa rzeczywistość oznacza nowe wyzwania, ale wierzę, że tak dynamiczna i elastyczna gałąź gospodarki, jaką jest nowoczesny handel, poradzi sobie w nowych warunkach.

 


Zobacz komentarze w Magazynie Galerie Handlowe

 

Źródło: Blue City

Fotografia: Blue City

Data publikacji: 30 lipca 2020