Krzysztof Sajnóg, Blue City

Blue City: Ważne jest wsparcie sprzedaży najemców

Dzisiaj najważniejszym zadaniem dla centrów handlowych jest przywrócenie odwiedzalności sprzed pandemii. Klienci zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo w obiektach handlowych i dlatego ważne jest utrzymywanie infrastruktury odpowiedzialnej za czystość i wymianę powietrza.


Krzysztof Sajnóg, Blue City: W Blue City mamy niezwykle wydajny system wentylacyjny, obsługiwany przez 80 central wentylacyjnych, które w 100 proc. korzystają ze świeżego powietrza, a nie pochodzącego z obiegu zamkniętego. Wydajność instalacji dla powierzchni atrium i pasaży to ponad 500 000 m3/h, z kolei dla powierzchni najmu to ponad 800 000 m3/h świeżego powietrza. Oczywiście ważne jest również wsparcie sprzedaży najemców – tu warto wykorzystywać narzędzia marketingu on-line. Blue City korzysta z najnowszych trendów w komunikacji digitalowej. Prowadzimy kampanie reklamowe z Google wykorzystaniem GDN oraz Ad Words. Dzięki nim możliwa jest personifikacja przekazu reklamowego zgodnie z indywidualnymi preferencjami klientów, korzystających z elektronicznych kanałów komunikacji: strony www, aplikacji mobilnych i portali społecznościowych. Ponadto prezentujemy ofertę najemców na stronie www, na Facebooku i Instagramie, informujemy o nowościach, promocjach o ofertach specjalnych.

Aktualnie obserwujemy zmianę zachowań konsumenckich wynikającą z wydarzeń ostatnich miesięcy. Klienci są bardziej skupieni na zakupach niż spędzaniu wolnego czasu w centrum. Przychodzą do konkretnych sklepów po konkretne rzeczy i starają się nie spacerować tak jak to było przed pandemią po powierzchniach wspólnych. Dostosowali się do zasad przestrzegania zasad bezpieczeństwa – noszą maseczki, dezynfekują dłonie. Powoli jednak wraca normalność i spodziewamy się odnowienia dotychczasowych zwyczajów zakupowych w przeciągu kilku miesięcy. Na pewno przez najbliższe miesiące będziemy nieco inaczej segmentować rynek naszych klientów (mamy zakupione stosowne badania) i w odmienny sposób budować komunikacje do grup docelowych.

Z jednej strony na pewno pandemia przyśpieszyła rozwój e-commerce, z drugiej jednak długotrwała izolacja wytworzyła potrzebę wyjścia z domu i odnowienia kontaktów międzyludzkich. Myślę, że w najbliższych miesiącach powróci równowaga, bo wszyscy musimy nauczyć się żyć i funkcjonować w nowej rzeczywistości. Handel stacjonarny, między innymi w centrach handlowych, nadal jest najważniejszą formą robienia zakupów w Polsce i jeszcze długo nią pozostanie, choć mnóstwo firm będzie szukało sposobów na rozbudowę wielokanałowej dystrybucji.

 

Źródło: Blue City

Fotografia: Blue City

Data publikacji: 17 września 2020