Katarzyna Radwańśka, Olsen Polska

Cyfryzacja salonów stacjonarnych to już dzisiejszy must have

Bieżący rok przyniósł zmiany, które najpewniej pozostaną integralną częścią nowego porządku świata. Dotyczą one niemal wszystkich dziedzin ludzkiego życia. Silnie dają się odczuć również w biznesie – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Katarzyna Radwańska, Dyrektor Zarządzająca marką Olsen


Katarzyna Radwańska, Olsen: Oprócz możliwości robienia zakupów, w centrach coraz częściej oferowany jest styl życia (gotowanie pokazowe, wysokiej jakości gastronomia, rozrywka dla dzieci), dzięki czemu nieużywane powierzchnie na wyższych piętrach ponownie uatrakcyjniają centrum. Ponadto ważne jest, aby atrakcyjna powierzchnia handlowa posiadała nowoczesne, cyfrowe technologie (np. aplikacje i WiFi), a także zapewniała profesjonalne zarządzanie parkingami oraz wszelkie oferty usługowe (fryzjer, kluczowy serwis, szewc itp.) na co dzień.

Naszym zdaniem dla operatorów centrów handlowych w przyszłości jeszcze ważniejsze będzie to, aby dobór ofert był dopasowany do potencjalnych klientów z każdej grupy wiekowej. Ponieważ lojalność klientów nie jest już skuteczna przy „większej ilości tego samego”, połączenie musi być „rozrywkowe” dla dużych centrów i „wygodne” dla małych (lokalnych) ośrodków. Kluczem do sukcesu dla pokolenia XYZ jest pozytywne doświadczenie. Ale ważne jest również, aby centrum handlowe miało jasny profil odróżniający nieruchomość od konkurencji oraz niezależną tożsamość wynikającą z lokalnych warunków. Historia marki i pozycjonowanie, które sprawiają, że jest ona charakterystyczna, głęboko zakorzeniona w regionie i dobra mieszanka najemców, która odpowiada potrzebom klientów w rejonie.

Stacjonarny handel detaliczny będzie nadal odgrywał ważną rolę w wielu obszarach. Wierzymy, że możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio i osobiście w sklepie będzie w przyszłości bardzo ważna dla wielu konsumentów. Kilka lat temu cena stanowiła bardzo ważny czynnik decydujący o zakupie, ale dziś ponownie bardzo ważna jest jakość i osobiste doradztwo podczas zakupów. Być może ta właśnie zmiana wpłynie na relacje między detalistami, a ich klientami. Rola podmiotów w łańcuchu wartości została przedefiniowana, a klient coraz częściej decyduje, gdzie, kiedy, jak i co kupić. Ważne jest, aby klient wiedział, czym zajmuje się firma i jak działa – w odniesieniu do swoich pracowników, klientów oraz wszystkich osób zaangażowanych w produkcję i w łańcuch dostaw. Ze strony firm nie wystarczy już tylko udzielać informacji. Musi także nawiązać dialog z konsumentem, który korzystając z mediów społecznościowych wymienia się informacjami z innymi użytkownikami, dokonuje ocen produktów, sklepów oraz ich usług. Stosunkowo nowym wyzwaniem dla wielu firm jest niezwykłe znaczenie logistyki. Klienci chcą, aby dostawa była szybka i we właściwym czasie. Klienci naturalnie korzystają równolegle z wielu różnych możliwości robienia zakupów, zapewniając sobie w ten sposób bezproblemowe zakupy. Np. klient wybiera towar w sklepie i życzy sobie, aby został on dostarczony do domu. Wbrew powszechnym obawom tradycyjny biznes nie powinien tracić na znaczeniu. Wręcz przeciwnie – nawet sprzedawcy internetowi coraz częściej dostrzegają zalety bycia blisko klientów i wolą otwierać sklepy w dużych miastach. Uważamy, że „doświadczenie” zakupów stacjonarnych nie należy do przeszłości.


Banner-sesja-fotograficzna-centrum-handlowego

Bazy danych RETAIL

Źródło: Olsen

Fotografia: Olsen

Data publikacji: 21 grudnia 2020