Andrzej Słomka - Jet Line - 2

Jet Line: Informacje od samych klientów zawsze będą najbardziej inspirujące

Co konsument, to trochę inne oczekiwania i ich hierarchia wartości, chociaż na pewno da się je zebrać w spójne zbiory. Wyobrażam sobie, że wysoko na liście „must have” centrów handlowych stawiane byłyby wygoda i bezpieczeństwo, bezpieczeństwo zwłaszcza teraz, w czasie pandemii – podkreśla Andrzej Słomka, Dyrektor Zarządzający, Jet Line.


Andrzej Słomka, Jet Line: Klienci są różni i mają różne potrzeby, często nieuświadomione i często – bardzo różne. Czasem wpadamy tylko po bagietkę, innego dnia po bukiet kwiatów, a kolejnego robimy duże zakupy w supermarkecie, po czym idziemy na obiad i do kina. Wygoda zaczyna także oznaczać dla nas skrócenie dystansu miedzy „chcę, potrzebuję” a „mam to, co chcę i potrzebuję”. Informacje od samych klientów zawsze będą najbardziej inspirujące. Warto więc stale pytać, weryfikować przekonania i hipotezy i reagować. Wierzę, że życzliwość i fachowość: znajomość produktów, procesu zakupowego są podstawą i powinny być niezależne od trendów. Z drugiej strony, marki – i ich przedstawiciele, czyli sprzedawcy, zarządcy – nie mogą być obojętne i nie są obojętne na zmiany społeczne, trendy, postawy, także te bardzo wymagające zajęcia stanowiska, oparte o wartości. Silnym trendem jest oczekiwanie odpowiedzialności w biznesie, na przykład – w zakresie odpowiedzialnej produkcji ubrań, etyce przemysłu odzieżowego, przyszłość branży futrzarskiej etc. Zmiana oczekiwań zmieni narrację marek, także sposób sprzedawania w sklepach stacjonarnych.



Bazy danych RETAIL

Źródło: Jet Line

Fotografia: Jet Line

Data publikacji: 17 grudnia 2020