Marcin Olesiak - Sweet Gallery

Sweet Gallery: z każdym tygodniem sytuacja się poprawia i wychodzimy z etapu strachu

Magazyn Galerie Handlowe – lipiec-sierpień 2020

Sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na wzrost świadomości w kwestii bezpieczeństwa i higieny. Nastała nowa rzeczywistość, która wymaga od nas zachowania zaostrzonych norm i standardów sanitarnych – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Marcin Olesiak, właściciel i Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k.

Marcin Olesiak, Sweet Gallery: Ostatnie restrykcje, które narzuciły na nas obowiązek zachowania odpowiedniej odległości, wpłynęły na to, że unikamy dużych skupisk ludzi. Ludzie coraz chętniej sięgają po jedzenie na wynos z zewnętrznych punktów sprzedaży typu przyczepa gastronomiczna. Nasze koncepty doskonale wpisują się w tę tendencję, ponieważ znajdują się przed galeriami handlowymi, w parkach i na deptakach. Wpływa to na większy komfort przebywania w otwartej przestrzeni.

Ze względu na specyfikę naszych konceptów, funkcjonujemy w formule „take away”. Nasze produkty opierają się na sprzedaży impulsowej i bez względu na sytuację przyciągają wielu klientów. W swojej ofercie posiadamy koncept Bafra Kebab, w ramach którego oferujemy dostawy produktów pod wskazany adres. Zaobserwowaliśmy jednak, że pomimo pandemii klienci nadal preferują zakupy na miejscu.

Komunikacja w okresie pandemii powinna opierać się o rzetelne informowanie i edukację. Główne komunikaty zawierają informacje o bezpieczeństwie i zachowaniu najwyższych standardów higieny. Kanały wykorzystywane przez nas do tego typu komunikacji to social media oraz materiały marketingowe BTL. Ważna jest przede wszystkim szybka reakcja na dynamiczne zmiany otoczenia i dostosowanie procedur wewnętrznych do panującej sytuacji.

Relacje biznesowe pomiędzy najemcami a centrami handlowymi to trudne zagadnienie, ponieważ każda ze stron musi zadbać o swój biznes. My jako najemcy deklarujemy pełną gotowość do funkcjonowania punktów sprzedaży, a od galerii handlowych oczekujemy renegocjacji czynszu proporcjonalnie do spadku przepływu ludzi i związanych z tym obrotów.

Obserwujemy, że z każdym tygodniem sytuacja się poprawia i wychodzimy z etapu strachu. W mojej ocenie w ciągu roku sytuacja galerii handlowych wróci do okresu sprzed pandemii. Konsumenci mają mocno zakorzenione nawyki zakupowe, dlatego uważam, że szybko powrócą do swoich przyzwyczajeń. Pamiętajmy również, że galeria handlowa to nie tylko miejsce generujące sprzedaż, ale także przestrzeń, w której możemy spotkać się ze znajomymi, zrelaksować się i odpocząć. Współczesne galerie dbają także o customer experience i budują zaangażowanie odbiorców np. organizując różnego rodzaju eventy. Tego nie doświadczymy w Internecie.

 


Zobacz komentarze w Magazynie Galerie Handlowe

 

Źródło: Sweet Gallery

Fotografia: Sweet Gallery

Data publikacji: 14 sierpnia 2020