Paweł Tkaczyk - Magazyn Galerie Handlowe

Paweł Tkaczyk: Hybrydowy model showroomu będzie się rozwijał

Poziom sprzedaży mogą dziś zwiększyć takie przedsięwzięcia i technologiczne rozwiązania, które przywiązują klienta nawet wtedy, kiedy nie ma go fizycznie w sklepie – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Paweł Tkaczyk, właściciel agencji reklamowej MIDEA sp. z o.o.


Paweł Tkaczyk, Midea: Aplikacje takie jak Żappka, program lojalnościowy Lidla czy Costa przypominają o sobie, kiedy klient jest w pobliżu, mogą rejestrować jego nawyki zakupowe i dostosowywać powiadomienia a w samym sklepie zapewniają zniżki i dodatkowe informacje. Dziś konsumenci mniej odwiedzają centra handlowe. Pandemia najpierw ograniczyła nasze wizyty z przymusu (bo lockdown), a potem niektórzy stwierdzili, że weekend bez wizyty w galerii handlowej nie jest taki zły. Hybrydowy model showroomu, w którym stacjonarny sklep pełni rolę jedynie opcjonalnego przystanku (żeby dotknąć przedmiotu, doświadczyć go wszystkimi zmysłami) to trend, który będzie się rozwijał.

Moim zdaniem cyfryzacja nadaje się świetnie do budowania hybrydowych programów lojalnościowych – czyli takich, które nagradzają klienta nie tylko za wizytę w sklepie, ale także za różne czynności online. Niestety, wiele organizacji nie tylko musi nadrobić olbrzymi dług technologiczny (do tej pory nie rozwijali cyfrowych produktów i narzędzi), spora część z nich nie rozwijała nawet „analogowego” programu lojalnościowego. To coś, co będą musieli szybko nadrobić.



Bazy danych RETAIL

Źródło: Midea

Fotografia: Midea

Data publikacji: 11 grudnia 2020