Anna Krajczyńska - NoVa Park

NoVa Park: Konsumenci zwracają często uwagę na kompleksowość udogodnień

Aby konkurować na najwyższym poziomie wydajności, sklep musi oferować klientom najwyższej jakości środowisko zakupów. Nowe technologie, w tym rozwiązania digital signage, zmienią sklepy oraz sposób robienia zakupów i na pewno taka sytuacja będzie się pogłębiać na przestrzeni najbliższych lat – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Anna Krajczyńska, Starszy Specjalista ds. Marketingu centrum handlowego NoVa Park.


Anna Krajczyńska, NoVa Park: Jednym z przykładów technologicznych rozwiązań, które są dziś mocno widoczne są kioski i kasy samoobsługowe, stosowane w wybranych sieciach restauracyjnych, drogeriach czy sklepach spożywczych. Walory użytkowe i mnogość zastosowań sprawiają, iż jest to obecnie najbardziej praktyczna i najszybciej wdrażana technologia. Kioski to najczęściej ekrany dotykowe pełniące jednocześnie rolę punktu informacyjnego i cyfrowego sprzedawcy. Dzięki nim klient może sprawdzić ceny oraz dostępność wybranego produktu, samodzielnie złożyć zamówienie i opłacić je bezgotówkowo. Kioski odciążają kolejki w godzinach szczytu i pozwalają na przyjęcie większej liczby zamówień, a długookresowo przyczyniają się do zmniejszenia kosztów. Innym przykładem, o którym już głośno się mówi, są wirtualne przymierzalnie, znane także jako inteligentne lustra, które mają uprościć i przyspieszyć proces zakupu ubrań. Dzięki technologii Kinnect, klient ruchem dłoni zmienia ubrania, ich kolory czy rozmiary i tworzy własne stylizacje. Coraz trudniej jest przykuć uwagę klienta statyczną reklamą, dlatego interaktywne wyświetlacze już niedługo staną się głównym atraktorem. W dodatku są świetnie widoczne z dużych odległości.

Klienci stają się bardziej świadomi swoich wyborów, przez co coraz trudniej zaspokoić ich potrzeby. Konsumenci zwracają często uwagę na kompleksowość dostępnych udogodnień. Dla świadomego klienta liczy się również dostępność oraz wysoka jakość stref wypoczynku i gastronomicznych. Klienci oczekują od obiektów wielkopowierzchniowych nie tylko bogatej oferty zakupowej, ale przede wszystkim rozrywki na wysokim poziomie oraz miejsca do wypoczynku i spędzenia czasu wolnego.

Wybuch pandemii COVID-19 i strach o własne bezpieczeństwo oraz większa troska o budżet w niepewnych czasach, doprowadziły również do zmian w sposobie dokonywania zakupów przez konsumentów. Dostrzegając zmieniające się pod wpływem pandemii zachowania, zarówno centra handlowe, jak i poszczególne sklepy muszą stanąć na wysokości zadania i zapewnić klientom pełny komfort i wygodę zakupów, a przede wszystkim zadbać o ich bezpieczeństwo. Wiele badań potwierdza, że obecny konsument podejmuje decyzje zakupowe w bardziej przemyślany sposób niż miało to kiedyś miejsce. Sklepy muszą więc zaoferować klientom nowe powody do wizyty w sklepie stacjonarnym i zakupów w trybie offline, koncentrując się na cenie, asortymencie i bezpieczeństwie. Jedynie odpowiednie zrozumienie tempa zmian może pozwolić na poradzenie sobie ze zmienną rzeczywistością oraz zdobycie zaufania klientów.

Cyfryzacja i nowe technologie już zmieniają oblicze tradycyjnego handlu, a co za tym idzie także trendy i zachowania konsumentów. Klienci oczekują, że zakupy będą szybkie i wygodne, a pomóc mogą w tym rozwiązania technologiczne stosowane w centrach handlowych czy poszczególnych sklepach, które usprawniają relację sprzedawca-klient. Zdajemy sobie z tego doskonale sprawę, dlatego wprowadzamy nowe technologie do naszego centrum. W NoVa Park posiadamy ekrany multimedialne, które zapewniają możliwość reklamy i dostarczają informacji o wydarzeniach w centrum. Klienci mogą także w dogodny sposób sprawdzić promocje sklepów czy zobaczyć rozkład komunikacji miejskiej.

Nowe technologie to nie tylko rozwiązania wspierające zakupy i sprzedaż, ale także zapewniające rozrywkę na innym niż dotąd poziomie. Dlatego też jako pierwsi w województwie lubuskim zainstalowaliśmy także interaktywną atrakcję dla najmłodszych – KineticWall (9 szt. 46” ekranów bezszwowych w dedykowanej, mobilnej obudowie z dodatkowymi komponentami umożliwiającymi wyświetlanie filmów i TV oraz obsługę efektów w rozszerzonej rzeczywistości). Jest ona wyposażona w czujnik ruchu i głębi, który umożliwia wykorzystanie Video Wall do różnego rodzaju aplikacji kinetycznych sterowanych gestem.

Źródło: NoVa Park

Fotografia: NoVa Park

Data publikacji: 30 listopada 2020