Anna Krajczyńska - NoVa Park

NoVa Park: Polacy wrócili do galerii handlowych i to liczniej niż wcześniej prognozowano

Magazyn Galerie Handlowe – lipiec-sierpień 2020

Jestem przekonana, że obecna sytuacja związana z epidemią koronawirusa nie pozostanie bez wpływu na zachowania Klientów. W mniejszym lub większym stopniu zmianie ulegną preferencje konsumentów. Długoterminowe prognozy dotyczące rozwoju sytuacji i zmian preferencji konsumentów są oczywiście obarczone dużym ryzykiem błędu, dlatego jest jeszcze zbyt wcześnie, aby roztaczać wizje tego, co konkretnie się wydarzy. Wiemy natomiast już dzisiaj, że Polacy wrócili do galerii handlowych i to liczniej niż wcześniej prognozowano – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe, Anna Krajczyńska, Starszy Specjalista ds. Marketingu NoVa Park

Anna Krajczyńska, NoVa Park: Dużo zależy od tego, jak długo koronawirus będzie determinować naszą sytuację gospodarczą. Centra handlowe powinny zrobić jednak wszystko, aby zarówno klienci, jak i pracownicy sklepów czuli się bezpiecznie na terenie całego obiektu. Należy nie tylko w pełni dostosować się do wytycznych dla funkcjonowania obiektów handlowych opracowanych przez Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym, ale także wprowadzić dodatkowe działania i procedury higieniczne mające na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom obiektu.

Spadek sprzedaży offline w odpowiedzi na akcje #zostańwdomu od początku był oczywisty. Trend zakupów online będzie nadal istniał, a czas po ustaniu pandemii będzie zapewne walką o każdego klienta, zarówno dla sklepów online, jak również salonów stacjonarnych.

Z drugiej jednak strony jestem przekonana, że zdecydowana większość klientów wróci do starych nawyków, czyli wizyty w sklepach stacjonarnych. Aby przyciągnąć do siebie konsumentów, sklepy stacjonarne muszą zapewnić klientom przestrzeń do dokonywania bezpiecznych zakupów, ale także skusić ich atrakcyjnymi ofertami promocyjnymi oraz szerokim asortymentem, który będzie dostępny w sklepie.

Ważna jest stała i regularna komunikacja z klientem, dlatego warto wdrożyć właściwy plan i skorzystać z zaawansowanych narzędzi, aby nie ucierpiały na tym relacje z klientami i najemcami. Korzystanie z odpowiednich narzędzi komunikacji z klientem i konsekwentne realizowanie planu umożliwi nie tylko zachowanie dotychczasowych efektów pracy, ale również pozwoli na rozwój relacji. Aby było to możliwe, trzeba jednak na nowo zdefiniować wiele obowiązujących do tej pory zasad i włączyć swoją kreatywność. Komunikacja powinna być właściwie zaadresowana, a budowanie i utrzymanie zaufania powinno być fundamentem każdej strategii. W tych trudnych dla nas wszystkich czasach komunikacja odgrywa kluczową rolę nie tylko w przekazywaniu rzetelnych informacji, ale przede wszystkim w uspokajaniu nastrojów. Istotne jest zachowanie transparentności przekazu, posługiwanie się zrozumiałymi komunikatami i sprawne odpowiadanie na trudne pytania. Obecnie prowadzona komunikacja powinna także podkreślać ważną rolę reżimu sanitarnego obowiązującego na terenie obiektu handlowego w kontekście bezpieczeństwa zakupów. Tego rodzaju komunikaty często determinują decyzje Klientów co do wyboru centrum handlowego do dokonywania zakupów.

Jeśli chodzi o komunikację NoVa Park wykorzystuje zarówno profil na Facebooku i stronę internetową, jak również materiały POS wyeksponowane na terenie Centrum. Wszystkie narzędzia służą nam nie tylko do promocji oferty najemców, ale przede wszystkim informowania o wytycznych dotyczących bezpiecznych zakupów.

Centra handlowe wraz z najemcami muszą walczyć o przywrócenie stabilizacji na rynku, który został zdezorganizowany w wyniku epidemii COVID-19. Relacje biznesowe na linii najemca-centrum handlowe są oparte na mocnej współpracy i silnych zależnościach: nie ma najemców bez wynajmujących i nie ma wynajmujących bez najemców. Racjonalne podejście do negocjacji przez obie strony może być kluczem do sukcesu w przywracaniu stabilizacji danego centrum handlowego.

W przypadku naszego centrum handlowego, w NoVa Park – po blisko dwumiesięcznej przerwie i licznych rozmowach z najemcami – większość lokali jest już otwartych. 97% powierzchni sklepów z oferty handlowej Centrum wznowiło swoją działalność, w tym także marki sieci LPP (Cropp, House, Mohito, Reserved, Re Kids i Sinsay). Na dniach do listy otwartych lokali dołączą kolejni najemcy m.in. siłownia Fabryka Formy.

Epidemia koronawirusa to tak naprawdę pierwszy kryzys zdrowotny na skalę światową, w którym zdecydowano się wprowadzić lock down, ograniczyć aktywność gospodarczą, pozamykać granice. Nikt nie wie, jak dalej pandemia będzie się rozwijać, ani jaka będzie ostateczna liczba ofiar ludzkich i gospodarczych. Na pewno pandemia spowoduje globalną recesję na skalę, jakiej nie znamy i będzie mieć ogromny wpływ na kulturę i gospodarkę całego świata. Wydaje mi się jednak, że w dłuższej perspektywie handel w centrach handlowych powinien wrócić do poziomu sprzedaży sprzed pandemii. Czas jednak pokaże, jak długo będzie to trwało.

 


Zobacz komentarze w Magazynie Galerie Handlowe

 

Źródło: NoVa Park

Fotografia: NoVa Park

Data publikacji: 25 sierpnia 2020