Maciej-Ptaszyński-Polska-Izba-Handlu-PIH

PIH: Nowa sytuacja to pole do rozwijania się innowacji

Wydaje się, że pandemia zatrzymała trochę rozpędzony konsumpcjonizm i skierowała uwagę klientów w inną stronę – przypomnieliśmy sobie, jak ważne jest życie i zdrowie – podkreśla w rozmowie z redakcją Magazynu Galerie Handlowe – Maciej Ptaszyński, Wiceprezes Polskiej Izby Handlu (PIH).


Maciej Ptaszyński, PIH: Dlatego w komunikacji marketingowej oferta produktowa niekoniecznie wysuwa się na pierwszy plan, a sieci handlowe starają się mówić też o swojej odpowiedzialności. Ważne są działania pozwalające klientom na bezpieczne zakupy – przestrzeganie rządowych obostrzeń, ale też oddolne zasady pozwalające na dbanie o higienę. Firmy okazywały też solidarność np. przekazywały darowizny na rzecz walki z koronawirusem lub produkowały i sprzedawały maseczki bez swojego zysku.

Nowa sytuacja to też pole do rozwijania się innowacji. Pandemia przyspieszyła postęp handlu internetowego. Mamy więcej sieci, które dostarczają zakupy spożywcze zamówione online lub pozwalają na ich odbiór własny. I nie jest to tylko zmiana chwilowa, która odpowiada tylko na obecną sytuację. To już z nami zostanie. Część konsumentów pozostanie lojalna internetowemu kanałowi sprzedaży – czy to przez przyzwyczajenie, czy na skutek zidentyfikowania jego zalet. Sklepy, które funkcjonują także w sieci bezpieczniej przetrwają ten trudny czas i w przyszłości będą zyskiwać dzięki nowym trendom, jakie teraz się kształtują.


Fotografia-portretowa-dla-biznesu-Impatientstudio.pl_-PIH

Źródło: PIH

Fotografia: PIH

Data publikacji: 12 kwietnia 2021