Port Łódź: Wyróżnia nas zróżnicowana oferta handlowa i pozazakupowa

Port Łódź: Wyróżnia nas zróżnicowana oferta handlowa i poza zakupowa

Szeroki wybór modowych marek, wprowadzane modernizacje i udogodnienia dla klientów oraz pokaźnych rozmiarów strefa sportu i rekreacji to tylko kilka aspektów, które wyróżniają Port Łódź na tle lokalnych obiektów handlowych. Andrzej Cieślik, Dyrektor Centrum Handlowego Port Łódź w rozmowie z redakcja Magazynu Galerie Handlowe podsumowuje kluczowe wydarzenia, jakie towarzyszyły działalności obiektu w 2022 roku.


Jakie otwarcia i zmiany najemców miały miejsce w Państwa obiekcie w ubiegłym roku?

Przede wszystkim powitaliśmy w Porcie Łódź dwie popularne sieci handlowe, które oferują produkty znanych marek w zdecydowanie niższych cenach. Mowa o takich brandach jak Half Price i TK Maxx. Oba sklepy uzupełniły ofertę naszego centrum m. in. z sektora mody, dekoracji wnętrz i akcesoriów wielu światowych marek, w tym marek premium, które często dostępne są tylko poprzez zakupy online. W tym roku w Porcie Łódź otworzył się także Dealz, będący częścią Pepco Group. Tu klienci mogą zakupić różnorodny asortyment produktów spożywczych, drogeryjnych, do dekoracji i wyposażenia domu, zabawek, narzędzi, a także akcesoriów dla zwierząt. Grono naszych najemców powiększyło się też o salon optyczny Kodano. Rok 2022 był wyjątkowy pod względem nowych otwarć, bo również pełen tych nieoczywistych i wyróżniających Port Łódź na tle innych centrów handlowych w mieście i regionie. W pierwszej połowie roku swoją działalność rozpoczął u nas Butik Pełen Dobra będący początkowo inicjatywą wsparcia dla uciekających przed wojną Ukraińców. Teraz ten wyjątkowy sklep działa dla wszystkich – zarówno Ukraińców, jak i łodzian będących w potrzebie. W Centrum otworzył się też pierwszy w Łodzi butik działający w formule cyrkularnej marki „Ubrania Do Oddania”, a także pierwszy w Łodzi, zlokalizowany w centrum handlowym, punkt Biblioteki Miejskiej.

Które wydarzenia w działalności Portu Łódź były kluczowe w 2022 roku? Co udało się osiągnąć?

W 2022 roku postawiliśmy na dalsze zagospodarowanie naszych zielonych terenów zewnętrznych – Sport Stacji, czyli strefy sportu i rekreacji. Na 24 tysiącach mkw. udostępniamy bezpłatnie 12 propozycji aktywności fizycznej dla dorosłych i dzieci w różnym wieku. W minionym roku Sport Stacja powiększyła się o kolejną atrakcję: nowo otwarte miasteczko rowerowe z pełną infrastrukturą o powierzchni 900 mkw. Na terenie Centrum wdrożone zostały kolejne ulepszenia oraz przeprowadzone zostały modernizacje, jak np. remont korytarzy i toalet. Po okresie pandemii w zmienionej formule ponownie zaczęła działać też nasza sala zabaw Port Łódź Junior. Rok 2022 to także sukcesy związane z komercjalizacją i nowe otwarcia, zarówno dużych brandów, jak i mniejszych, lokalnych konceptów. Na terenie zewnętrznym Portu Łódź działanie rozpoczął też organizowany cyklicznie ryneczek wojewódzki, na którym w każdą sobotę klienci mogą kupić świeże produkty prosto od rolników. W mojej ocenie kluczowym wydarzeniem, które miało miejsce w naszym Centrum w 2022 roku była inicjatywa podjęta we współpracy z Centrum Służby Rodzinie, sklepem IKEA oraz organizacją Humana, czyli otwarcie na terenie Portu Łódź szczególnego miejsca pod nazwą Butik Pełen Dobra, gdzie pomoc uzyskują potrzebujący wsparcia łodzianie oraz Ukraińcy, którzy przybyli do naszego miasta po wybuchu wojny w ich kraju. Z tego przedsięwzięcia jestem szczególnie dumny, od otwarcia butiku wspólnie udało się udzielić rzeczywistego wsparcia kilkudziesięciu tysiącom ludzi. Cieszy nas też oczywiście uznanie branży i wyróżnienia, które otrzymaliśmy w związku z tym projektem – nagrody PR Wings oraz srebrny Złoty Spinacz.

Co dziś wyróżnia Państwa obiekt na tle lokalnej konkurencji?

Wyróżnia nas zróżnicowana oferta zarówno handlowa, jak i poza zakupowa, co pozwala każdemu znaleźć u nas coś ciekawego i interesującego dla siebie. Moda, asortyment dla dzieci, wyposażenie domu, usługi oraz oferta spożywcza i gastronomiczna, a także udostępniona strefa coworkingowa pozwalają klientom załatwić wiele spraw szybko, sprawnie i pod jednym dachem. Naszym niewątpliwym atutem jest jedyny w mieście i regionie sklep IKEA oraz Sport Stacja – ogromny zlokalizowany na obszarze 24 tysięcy mkw. zielony teren zewnętrzny z boiskami do gry i strefami różnych aktywności, gdzie w sezonie wiosenno – letnim organizujemy liczne wydarzenia dla pobliskich szkół oraz lokalnej społeczności. Warto podkreślić, że mamy tu też profesjonalną strefę treningową dla psów. W Porcie Łódź mamy też jedną z największych w regionie sal zabaw dla dzieci Port Łódź Junior, gdzie za symboliczną kwotę 10 zł możemy zostawić dziecko na dwie godziny pod opieką wykwalifikowanych animatorów i spokojnie udać się na zakupy. Port Łódź dysponuje także ogromnym parkingiem dla zmotoryzowanych klientów na ponad 5 tysięcy miejsc postojowych. To daje pewność, że po przyjeździe na zakupy bez trudu znajdziemy miejsce do zaparkowania naszego pojazdu.

Jakiego typu aktywności obejmuje Wasz plan marketingowy? Na czym się skupiacie i co z tego przynosi najlepsze efekty?

Głównym zadaniem, które postawiliśmy sobie za cel w 2022 roku był powrót naszych klientów do radości płynącej ze wspólnego spędzania czasu z ludźmi w gronie rodziny i przyjaciół. Po doświadczeniach pandemii i trudnym dla nas wszystkich okresie izolacji postawiliśmy zdecydowanie na aktywności, które pozwoliły nam ponownie spotkać się w większym gronie. Aby zachęcić naszych klientów do wyjścia z domów przez cały rok organizowaliśmy eventy angażujące ludzi do wspólnego działania i zabawy. Port Łódź od lat cieszy się uznaniem rodzin z dziećmi ze względu na przyjazną dla najmłodszych infrastrukturę, zastosowane rozwiązania i ułatwienia oraz place zabaw zlokalizowane wewnątrz, jak i na zewnątrz Centrum. Ta grupa docelowa jest dla nas bardzo ważna, dlatego z myślą o rodzinach z dziećmi organizowaliśmy w Porcie Łódź różnorodne atrakcje, jedną z nich była comiesięczna akcja „Dzień Dziecka przez cały rok”, która maluchom pozwalała na wspaniałą zabawę, a rodzicom umożliwiała tańsze zakupy.

Jakie atrakcje Państwa Centrum Handlowe przygotowało dla klientów w okresie Bożonarodzeniowym?

Święta w Porcie Łódź nie mogły oczywiście odbyć się bez wizyty świętego Mikołaja, jak co roku od 6 grudnia każde dziecko mogło spotkać się z nim i opowiedzieć o swoich prezentowych marzeniach. Wspólnie z dziećmi i dorosłymi dekorowaliśmy także największą w Polsce choinkę z klocków LEGO ® ozdabiając ją własnoręcznie zbudowanymi bombkami czy gwiazdkami. Wielką atrakcją okazała się świąteczna akcja Disneya z aż czterema tematycznymi strefami: Pixar, Księżniczki, Star Wars oraz Marvel. Na każdym stanowisku dzieci mogły wykonać własnoręcznie unikalną pamiątkę i zabrać ją ze sobą do domu lub świątecznie zapakować swoje dzieło i obdarować nim ukochaną osobę. Nie zabrakło też świątecznej strefy foto, w której każdy mógł zrobić wyjątkowe zdjęcie i przesłać je najbliższym. Event podkreślił rodzinny charakter naszego Centrum, dzieciom zapewnił znakomitą zabawę, a rodzicom umożliwił udane zakupy w spokojnej atmosferze. W okresie Bożego Narodzenia klienci Portu Łódź mieli też okazję zamówić świąteczne produkty i dania prosto od lokalnych rolników i producentów. Było to możliwe dzięki funkcjonującemu przy Centrum Ryneczkowi Wojewódzkiemu. To tutaj w każdą sobotę pojawiają się lokalni rolnicy, którzy sprzedają swoje produkty bez pośredników. Oferują klientom zdrową, naturalną i świeżą żywność oraz tradycyjne wyroby wysokiej jakości. Dodatkowo w okresie przedświątecznym z myślą o klientach i komforcie zakupów, w piątki i sobotę Centrum było otwarte godzinę dłużej.

Jakie doświadczenia zakupowe oferuje Państwa centrum handlowe klientom?

Naszym klientom pragniemy zapewnić przede wszystkim wygodę na każdym poziomie customer experience. Dostępne u nas marki z segmentu affordable, usługi, oferta spożywcza, kawiarnie i restauracje zlokalizowane na terenie Portu Łódź oraz liczne udogodnienia dla rodzin z dziećmi pozwalają klientom na kompleksowe i wygodne zakupy. Wszystkie zaplanowane sprawunki można zatem zrealizować u nas w jednym miejscu, na spokojnie bez potrzeby przemieszczania się po mieście. Na komfort dokonywania zakupów ogromny wpływ mają także szerokie przestronne alejki, parking samochodowy na ponad 5 tysięcy miejsc, a także możliwość pozostawienia dziecka na czas zakupów w sali zabaw Port Łódź Junior pod opieką animatorów.

W jaki sposób Państwa Centrum handlowe jest odpowiedzialne społecznie?

W Porcie Łódź, podobnie jak i w innych centrach handlowych należących do Ingka Centres, funkcjonuje stanowisko Community Leader, czyli osoby odpowiedzialnej za kontakt i działania z lokalną społecznością oraz miejskimi organizacjami. Jako największe centrum handlowe w regionie aktywnie uczestniczymy w życiu Łodzi, jej mieszkańców i zdajemy sobie sprawę ze swojego wpływu na lokalną społeczność. Jesteśmy miejscem nie tylko dokonywania zakupów i spędzania wolnego czasu, ale także ośrodkiem, który łączy ludzi i reaguje na ich potrzeby. W naszych działaniach stawiamy także na relacje i współdziałanie z lokalnym samorządem i organizacjami. Na potrzeby różnych inicjatyw oddaliśmy do użytkowania swoje wolne lokale, w których odbywały się spotkania Rady Osiedli czy organizowane były bezpłatne półkolonie dla dzieci. Na terenie Portu Łódź funkcjonuje wspomniany już wcześniej Butik Pełen Dobra a także punkt Biblioteki Miejskiej. Na zewnętrznych terenach znajduje się infrastruktura sportowo-rekreacyjna, z której wszyscy mogą bezpłatnie korzystać, częstymi gośćmi są tu m. in. okoliczne szkoły organizujące dla swoich uczniów lekcje w-f i zawody sportowe.

Jakiego typu inicjatywy proekologiczne były realizowane przez Państwa obiekt?

Nasze działania w kwestii zrównoważonego rozwoju wyrażają się w przyjętej przez Ingka Centres strategii People&Planet Positive. W Centrum funkcjonuje oświetlenie LED, które w zdecydowanym stopniu wpływa na oszczędność energii. Tego typu instalacje zostały także wprowadzone na zadaszony parking oraz na tereny zewnętrzne Sport Stacji. Dodatkowo w strefach dostępnych tylko dla pracowników funkcjonuje oświetlenie reagujące na ruch. Dzięki temu, kiedy nikt na nich nie przebywa, energia elektryczna nie jest zużywana. Na terenie zewnętrznym znajdują się również ekologiczne lampy solarne oraz jedna hybrydowa (wiatrak), które czerpią energię z odnawialnych źródeł. Magazynowana jest woda drenażowa, która służy później do spłukiwania toalet i podlewania terenów zewnętrznych. Krany w toaletach działają zbliżeniowo, na podczerwień i wyposażone są w perlatory, umożliwiające racjonalne gospodarowanie zużyciem wody, natomiast papierowe ręczniki przeznaczone dla klientów w toaletach pochodzą z recyklingu. W Porcie Łódź funkcjonuje ponadto nowoczesny system wentylacyjny, który pozwala dostosować pracę urządzeń do jakości powietrza.

Proekologiczne rozwiązania zaimplementowane zostały także w food hallu. Posiłki w strefie gastronomicznej serwowane są na wielorazowej porcelanowej zastawie co umożliwiło znaczące zredukowanie ilości użycia plastikowych czy styropianowych opakowań.

Naczynia czyszczone i wyparzane są w centralnej zmywalni dedykowanej dla wszystkich najemców i gospodarującej zamkniętym obiegiem wody. Wspieramy także ekologiczny transport, do Portu Łódź przyjechać można rowerem miejskim i spokojnie zostawić pojazd w naszej sponsorskiej stacji Łódzkiego Roweru Publicznego. Na terenie Centrum dostępny jest też parking rowerowy dla pojazdów prywatnych.

100% komercjalizacja i rosnąca frekwencja – jak obecnie zarządzać obiektem, aby osiągnąć ten cel?

Słowa klucz to różnorodność i elastyczność stosowane zarówno w kontekście klientów, jak i najemców. Ludzie przychodzą do nas nie tylko po zakupy, ale także po to by miło spędzić czas na rozrywce, zjeść dobry posiłek, czy popracować w coworkingu. Wychodzimy naprzeciw temu, czego oczekują klienci, chcemy by czuli się u nas komfortowo i by każdy znalazł w Porcie Łódź coś dla siebie. Klienci coraz większą wagę przywiązują też do wartości, którymi kieruje się dane centrum handlowe. Oferta zakupowa nadal jest bardzo istotna, ale to nie jedyny czynnik decydujący o wyborze danej destynacji. Coraz częściej wpływ na decyzje zakupowe klientów mają wartości dodane, takie jak realne działania prospołeczne, zrównoważony rozwój czy ekologia. W zarządzaniu centrum handlowym niezwykle istotna jest również współpraca z najemcami. Jak w każdej dobrej relacji powinna opierać się na partnerstwie. Angażujemy zatem najemców w nasze działania i umożliwiamy im organizację własnych przedsięwzięć na terenie Portu Łódź wspierając ich przy tym promocyjnie.

Jakie działania i zmiany szykują się w Państwa Centrum Handlowym w 2023 roku?

W tym roku będziemy kontynuować zapoczątkowaną już modernizację węzłów sanitarnych, jak również prowadzących do nich korytarzy. Wielu najemców zgłosiło nam ponadto chęć powiększenia przestrzeni wynajmowanej w Porcie Łódź zatem przed nami kilka istotnych relokacji sklepów. Prowadzimy też rozmowy dotyczące kolejnych najmów, tak by cały czas ulepszać naszą ofertę, z pewnością będziemy również kontynuować podjęte inicjatywy społeczne, które cieszą się ogromnym uznaniem klientów i lokalnej społeczności.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Źródło: Port Łódź

Fotografia: Port Łódź

Data publikacji: 27 lutego 2023