SPAR - Rada Programowa 2021 - Tomasz Syller

SPAR: Wszystkie działania powinny być przekierowane na najemców

Zadajmy sobie pytanie czy galerie miały bądź mają jakąś strategie działań marketingowych lub komunikacyjnych? Jeśli mają, to jest ona całkowicie niewidoczna – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Tomasz Syller, CEO / Członek Zarządu Wasz Sklep SPAR Sp. z o.o.


Tomasz Syller, SPAR: Galerie handlowe powinny całkowicie skupić się na relacjach z najemcami. Dziś to oni płacą za lockdown – wszystkie koszty są przerzucone na podmioty, które nie mają takich możliwości finansowych jak duże, najczęściej międzynarodowe koncerny lub fundusze. To bardzo nierówna sytuacja i to na niej należy się skupić. Nie można w nieskończoność wyciskać najemców. Wydatki marketingowe w tych okolicznościach powinny być całkowicie drugorzędne.

Wszystkie działania powinny być przekierowane na najemców – obecnie tylko współdziałanie w tej relacji może uratować sytuację galerii handlowych. Co będzie z galerią, jeśli podmioty wynajmujące przestrzenie upadną lub się zamkną? Już teraz wiele firm nie zdecydowało się na otwarcie swoich placówek, pomimo złagodzenia obostrzeń. To zagrożenie stoi przed całym rynkiem handlowym, jeśli galerie nie zmienią swojego podejścia do najemców.

Jestem przekonany, że nastąpiły już trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów i właściciele galerii muszą to w końcu dostrzec. Nie będzie już powrotu do czasów sprzed pandemii. Teraz klienci oczekują czegoś zupełnie innego – bezpieczeństwa, ochrony zdrowia. Niewykluczone, że duże obiekty będą musiały zakończyć działalność – a obronią się mniejsze, lokalne centra handlowe. Dlatego właściciele galerii muszą w pierwszej kolejności skupić się na przedefiniowaniu swojego biznesu. Bez tego wielu z nich nie przetrwa.


Fotografia-portretowa-dla-biznesu-Impatientstudio.pl_-1-1024x533-1

Źródło: SPAR

Fotografia: SPAR

Data publikacji: 7 kwietnia 2021