Katarzyna Michałowska - Super Prezenty

Super Prezenty: Produktu trzeba dotknąć sercem

Przed odpowiedzą na pytanie o nieodzowny „must have” w projektowaniu i aranżacji współczesnych przestrzeni handlowych warto poruszyć kwestię tego, co wpływa na te zmiany, podkreśla w rozmowie z redakcją Magazynu Galerie Handlowe Katarzyna Michałowska, Dyrektor Generalna, Super Prezenty.


Katarzyna Michałowska, Super Prezenty: W dobie rozwijającej się technologii oraz społeczeństwa informacyjnego trendy pochodzące z kultury przenikają do wszystkich gałęzi handlu. Dziś nie liczy się sam cel, ale również doświadczenia towarzyszące jego realizacji.

Idealnym przykładem dostosowania do narastających potrzeb konsumenta są firmy prezentowe. W Super Prezentach przekonaliśmy się, że choć wyspy handlowe spełniają swoje zadanie, to inwestycja w sklepy stacjonarne wykazuje większy potencjał kreowania doznań podczas dokonywania zakupu. Niedawno otwarty sklep w galerii Złote Tarasy pozwolił nam wyeksponować produkty na poziomie wizualnym i tę samą strategię zastosujemy odnośnie sklepu budowanego w Galerii Bałtyckiej. Ultranowoczesne ściany wideo zapierają dech w piersiach od samego wejścia. Ponadto wyświetlane filmy, na przykład z lotu paralotnią lub jazdy Lamborghini, są namiastką tego, co czeka wszystkich obdarowanych niezwykłymi przeżyciami.

Taki sposób prezentacji został zainspirowany kulturą masową. Zdajemy sobie sprawę, że klient XXI wieku jest przyzwyczajony do zdjęć w wysokiej jakości oraz portali wypełnionych ekscytującymi filmami czy hollywoodzkimi kadrami. Produktu trzeba dotknąć sercem, z kolei ono jest pobudzane przez zmysł wzroku. Reasumując, liczy się przede wszystkim warstwa wizualna – zarówno w kontekście dekoracyjnym, jak i ekspozycyjnym. Powinna ona jednak wzbudzać jakieś uczucia, najlepiej spójne z celem konkretnej marki.

Centra handlowe nie są już tylko obiektami komercyjnymi. Spędzamy w nich coraz więcej czasu, niekoniecznie po to, aby coś kupić. Można więc wysnuć wniosek, że centra stały się alternatywnym miejscem spotkań towarzyskich, a nawet przestrzenią dla rodzin. Idąc holem, widzimy pary zasiadające na fotelach, place zabaw wypełnione dziecięcym śmiechem czy eventy organizowane przez znane marki. Z zachowania konsumentów wynika, że takie dodatkowe formy spędzania czasu są doskonałą „dokładką” do zakupowego dania głównego. Gospodarowanie przestrzeni w sklepach świadczy o potrzebie doświadczania czegoś więcej.

Warto jednak pamiętać, że klient potrzebuje tego samego po procesie dokonania zakupu. To ważne, ale nie tylko pod względem prowadzenia samego biznesu, lecz również ze względów socjologicznych – na wszystko mamy coraz mniej czasu, a zakupy połączone z rozrywką pozwalają „upiec dwie pieczenie na jednym ogniu”.

Największy wpływ na handel stacjonarny wywiera dziś rozwój społeczeństwa z niedostatkiem czasu, jak i związana z tym potrzeba korzystania z obiektów o wielu profilach. Centra handlowe mogą stopniowo przekształcać się w centra rozrywki, aby finalnie dawać klientowi przestrzeń do realizacji potrzeb towarzyskich, rozrywkowych i typowo konsumenckich (dokonywanie zakupów). Dodatkową kwestią odnośnie wizji przestrzeni handlowych jest wzmocnienie marketingu, który stawia na odzwierciedlanie odczuć towarzyszących przy korzystaniu z zakupionego produktu. Im większy postęp, tym więcej przeżywamy oraz widzimy, dlatego też powierzchnie handlowe będą coraz bardziej adaptowane pod to, by zagwarantować klientom „dodatkowe doznania” przy dokonywaniu zakupu.


Czytaj więcej opinii w Magazynie Galerie Handlowe


Sesje fotograficzne sklepów - Impatient Studio

Źródło: Super Prezenty

Fotografia: Super Prezenty

Data publikacji: 7 grudnia 2020